molly83 Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Pga nedbemanning i bedriften jeg jobber fikk jeg et brev i posten om at de sa opp min stilling. Jeg hadde legetime dagen etter fordi jeg skulle ha en sykemelding,da jeg er blitt syk. Jeg har èn måneds oppsigelse,så regner med jeg får sykepenger fra arbeidsgiver i 16 dager og nav de resterende dagene. Men hva skjer om èn måned når oppsigelsestiden er over og hvis jeg fortsatt er syk. Har jeg rett på sykepenger da? Da har jeg jo egentlig ingen jobb og ikke lett å søke nye jobber når man er syk heller..Så hva har jeg rett på?
Gjest rikkerikke Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Så vidt jeg vet har du da fortsatt rett på sykepenger utbetalt direkte fra NAV. Sjekk for sikkerhets skyld med dem. De har egne personer som jobber med sykepenger.
Gjest Frysepulver Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 Man kan være sykemeldt uten jobb. Når man sies opp - har man ikke krav på dagpenger med en gang da? Mener jeg har lest det her... Nå er vel du syk og må fortsette å være sykemeldt - da får du en prosentandel av det du har tjent de siste tre årene eller noe. Jeg ble sykemeldt rett etter at jeg sa opp en jobb og da fikk jeg det ihvertfall. Var ikke mye penger, men bodde hjemme på det tidspunktet, så det gikk da på et vis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå