Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga nedbemanning i bedriften jeg jobber fikk jeg et brev i posten om at de sa opp min stilling. Jeg hadde legetime dagen etter fordi jeg skulle ha en sykemelding,da jeg er blitt syk. Jeg har èn måneds oppsigelse,så regner med jeg får sykepenger fra arbeidsgiver i 16 dager og nav de resterende dagene. Men hva skjer om èn måned når oppsigelsestiden er over og hvis jeg fortsatt er syk. Har jeg rett på sykepenger da? Da har jeg jo egentlig ingen jobb og ikke lett å søke nye jobber når man er syk heller..Så hva har jeg rett på?

Videoannonse
Annonse
Gjest rikkerikke
Skrevet

Så vidt jeg vet har du da fortsatt rett på sykepenger utbetalt direkte fra NAV. Sjekk for sikkerhets skyld med dem. De har egne personer som jobber med sykepenger.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Man kan være sykemeldt uten jobb.

Når man sies opp - har man ikke krav på dagpenger med en gang da? Mener jeg har lest det her...

Nå er vel du syk og må fortsette å være sykemeldt - da får du en prosentandel av det du har tjent de siste tre årene eller noe.

Jeg ble sykemeldt rett etter at jeg sa opp en jobb og da fikk jeg det ihvertfall. Var ikke mye penger, men bodde hjemme på det tidspunktet, så det gikk da på et vis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...