Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe i gave til mine besteforeldre.

Han ble 75 og hun ble 78 for noen dager siden. Jeg skal til dem i påsken.

De er landsens folk og bryr seg ikke om nymotens greier, vin og sånne saker.

Jeg fant en nydelig, utskjært trillebår, som kunne stått i hagen med blomster i, men det var selvsagt for stor til å ta med seg og for dyr for lommeboken min.

Så fant jeg en bok om sjøfart under krigen, med mye lokalhistorie i, men den hadde selvfølgelig noen andre kjøpt til han.

Så nå er jeg lost!

Trenger gode tips fra dere. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En sikker vinner til de som har alt som jeg kjenner i hvert fall:

En kurv med godsaker.

Kjøp en fin kurv, legg en pen duk nedi, og pynt med en stor sløyfe eller noe annet som kan falle i deers smak.

Så fyller du med litt ost, en spesielt god marmelade, kaffe, vin, en falske med noe sterkere - portvin eller sherry kanskje - en kake du har bakt selv, litt ansjos (det er snadder for de over 70), en ekstra god honning og annet som du kanskje vet de liker. Konfekt - sjokolade, du kjenner dem best og vet hva de synes er ekstra deilig men som de kanskje ikke unner seg så ofte. Eldre mennesker er ikke alltid så flinke til å kose seg og unne seg det som vi unge tar som en selvfølge.

Dette pleier å være veldig populært hos oss i hvert fall, de fleste i den alderen har hva de skal ha av jordisk gods og mere til. Så litt hverdagsluksus bør falle i smak.

Gjest Scampi
Skrevet

Det var en kjempegod ide Tusenfryd kom med - ville bare komme med en tilleggs-ide - en lotto-kupong. Vi drømmer jo alle om storklaff :)

Skrevet

Kjempebra, Scampi - eller et flax-lodd. Og en liten potte med minipåskeliljer, men en søt krukke på.

Og litt påskepynt...?

Skrevet

Jeg kjøpte års-abbonement på kryssordblad til min farmor da hun levde. Hun elsket kryssord! Første nr. ble levert pent innpakket med sløyfe på og kryssord-kulepenn til (slik som kan viskes bort).

Skrevet

Takk for svar. :)

Kurver er prøvd, ikke falt i smak. De er sære. Han er diabetiker, og har mye annet som gjør at han må være forsiktig i matveien. Alkohol drikker de ikke. Kaker, vel, de har som oftest et halv tonn stående. Vil ikke ha noe og har alt. Det er kjempevanskelig å finne noe til dem.

Samtidig er det jo snakk om en 75 års dag her, jeg har lyst å gi dem, hvertfall han, noe som varer.

Jeg blir snart gal!

Ikke noe fant jeg i byn i dag. Tenker bare på den trillebåren til 1400 kr. :(

Gjest Cruella
Skrevet

Kjempebra tips, Tusenfryd.

Hva med et abonnement på "Vi over 60"?

L-B

Skrevet

Enda en sær ting med min bestefar; han leser ikke.

Lurer dessuten på om han allerede får Vi over 60 pga at han er leder i pensjonistforeningen.

Ikke rart jeg blir gærn, eller. ;) Enten har de det, eller så vil de ikke ha.

Dessuten blakker jeg meg når jeg går og leter etter gaver, for jeg finner alltid noe annet til meg eller ungene. ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Musikk da? En fin CD?

Innrammet bilde av dine (eventuelle) barn?

Eller hva med det enkleste av alt - blomster eller en fin plante i potte??

Skrevet

Jeg tenkte også å foreslå et innrammet bilde. Jeg ga et av meg selv til mine besteforeldre nå til jul. De ble veldig glade for det. Jeg tenkte jeg skulle si at det praktiske ved bildepresanger er at du jo får det igjen når de dør, så dermed koster det egentlig veldig lite om man tenker litt langsiktig ... hehe.... Men det var litt drøyt å si eller?

Sorry, folks -men ikke alle som er like glade i besteforeldrene sine. Hvorfor er det forresten sånn at man må være programforpliktet til å like dem bare fordi de er besteforeldre? Jeg har en farmor jeg ikke kan fordra. For å være ærlig gleder jeg meg til hun dør -

Men, men -nok om det.

Nelle :briller:

Skrevet

Hehe, ærlig og slem, Nelle. ;)

Bilder er gjort. De har snart ikke mer veggplass.

Har kommet frem til at jeg får gi noe han trenger. Superundertøy f.eks.

Skrevet
Hehe, ærlig og slem, Nelle. ;)

;-)

Nelle :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...