Gjest Gjest_meg_* Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 sitter hjemme alene, mens kjærsten/samboeren min er på noe opllegg/fest med jobben.. har ikke hørt fra han siden klokka 3 idag, da ringte han bare for å spørre om svar på et spm til en slags quiz og la på med en gang igjen.. etter det har jeg prøvd å sende mld og ringt noen ganger fordi klokka begnte å bli endel og ante ikke om når han kommer hjem og hva han driver med.. greit å vite.. men svar får jeg ikke.. dårlig gjort.. han vet jeg ikke liker at han ikk e svarer og vet hva som skjer. synes burde sendt en liten mld i det minste.. blir jo bekymra å, når jeg ikke får svar, føler han ikkeke bryr seg om meg i hele tatt når han er ute.. det liker jeg ikke.. stoler vel ikke helt på han kanskje? hmm..
Gjest *smak* Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Sånn har jeg også hatt det. Timene går og du hører ikke et pip. Man lurer på hva han driver med, flørter han med andre jenter osv. Føler med deg akkurat nå! Som oftest har de mye som står på tapetet under slike jobbfester og han vil derfor ikke ha tid til å ringe deg. Slapp av han kommer sikkert snart og har mye kjekt å fortelle deg! Jeg har begynt å aktivisere meg når han skal på jobbfester. Da er jeg så oppslukt i det jeg driver med at jeg glemmer ut hva klokka er. Har til og med funnet ut at jeg trives godt alene også. Selv om det er koselig å ha en å dele livet med. Nei, dette går så bra så. Slapp av og kos deg!
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 Når man er på jobbfest med opplegg, så har man mer enn nok å gjøre, om ikke man skal drive og sende meldinger og ringe hjem til dama hele tida. Er ikke sikkert han har telefonen tilgjengelig engang, og det er kanskje ikke alltid så kult å snakke med dama når han er rundt masse kolleger. Jeg blir faktisk en smule irritert over folk som stadig må ringe hjem til sin kjære. Er det ikke mulig å ha en kveld uten kontakt med hverandre? La nå fyren får være litt i fred. Håper aldri jeg blir en sånn masete kjæreste.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 17. november 2007 #4 Skrevet 17. november 2007 Når man er på jobbfest med opplegg, så har man mer enn nok å gjøre, om ikke man skal drive og sende meldinger og ringe hjem til dama hele tida. Er ikke sikkert han har telefonen tilgjengelig engang, og det er kanskje ikke alltid så kult å snakke med dama når han er rundt masse kolleger. Jeg blir faktisk en smule irritert over folk som stadig må ringe hjem til sin kjære. Er det ikke mulig å ha en kveld uten kontakt med hverandre? La nå fyren får være litt i fred. Håper aldri jeg blir en sånn masete kjæreste. Veldig enig her faktisk... Synes man kan klare seg én kveld uten å måtte snakke med typen. La nå gutten få ha en kveld for seg selv...
Gjest Frysepulver Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 Enig med gjesten og Pia her, man må tåle at kjæresten koser seg på fest uten å mase
Gjest lissi32 Skrevet 17. november 2007 #6 Skrevet 17. november 2007 Kanskje det ligger mer bak enn vi ikke vet om. Hun sier hun ikke stoler på han, hvorfor gjør du ikke det TS? Jeg forstår din frustrasjon. Er den begrunnet eller ubegrunnet? Klem
Gjest Frysepulver Skrevet 17. november 2007 #7 Skrevet 17. november 2007 Kanskje det ligger mer bak enn vi ikke vet om. Hun sier hun ikke stoler på han, hvorfor gjør du ikke det TS? Jeg forstår din frustrasjon. Er den begrunnet eller ubegrunnet? Klem Jeg sier ikke at dette gjelder TS, men det finnes maaaaange hysterisk sjalu damer som aldri har fått noen grunn til å være det - de bare er det. Sier ikke at det ikke er forferdelig for de å føle det sånn, men jeg håper virkelig at jeg ikke gjør sånt
caso Skrevet 17. november 2007 #8 Skrevet 17. november 2007 Folk bestemmer over seg selv, sist jeg sjekka. Vil folk være utro, så klarer de det fint selv om de må ringe hjem i noen minutter i løpet av kvelden. Jeg ser ikke poenget i det hele tatt. Jeg har også kompiser som må ringe hjem i ny og ned hvis vi er ute på festlige lag. Tror virkelig de som sitter hjemme, at de som er ute må bli "minnet på" at de er i forhold?? Det er jo helt banalt...
viren Skrevet 17. november 2007 #9 Skrevet 17. november 2007 Det var da voldsomt til fokus det var på muligheten for utroskap her da. Hva om den som sitter hjem rett og slett er bekymret? Jeg blir veldig lett nervøs når det tar lang tid før jeg hører fra samboeren min (eller moren min, broren min etc) pga ting som har skjedd tidligere i livet mitt. Heldigvis vet samboeren min dette og kaller meg ikke "en masete kjæreste" av den grunn, han sender meg en sms eller to i løpet av kvelden for å si at alt er i orden. Både han og jeg blir mildt sagt irriterte når folk han er ute sammen med begynner å bitche fordi han sender meg meldinger - det har vel strengt tatt ikke de noe med? Det viktigste er at man har en enighet som fungerer, hva andre måtte mene spiller egentlig liten rolle. Dersom dette plager deg så snakk med han og si det hvordan det er
Gjest lissi32 Skrevet 17. november 2007 #10 Skrevet 17. november 2007 Kanskje ikke rart vi fokuserer på utroskap når TS skriver at hun ikke stoler på han. Ser ikke noe som tyder på at hun er redd for det har skjedd han noe. Jeg setter også pris på livstegn fra min samboer, jeg skriver sjelden til han når/hvis han er ute. Da skriver han selv og sier godnatt om han ligger over feks om han er på hyttetur. Jeg syns dette fungerer utmerket. Man gir et lite livstegn fordi man tenker på hverandre:O)
Nabodama Skrevet 17. november 2007 #11 Skrevet 17. november 2007 Er man ute med venner eller kolleger, er man fokusert på de man er sammen med, de gode samtalene, det å ha det gøy sammen, flire godt av artige historier osv. Greit å kunne slappe av uten å ha andre ting å tenke på da. Jeg forventer aldri at mannen min gir livstegn fra seg når han er ute for en kveld. Er han/jeg på overnatting, sender vi alltid melding når vi legger oss, men det gjør vi enten det er jobbreise eller annet. Selv kjenner jeg det ville vært irriterende hvis jeg skulle ha "meldeplikt" hjem i løpet av kvelden når jeg er ute. Av og til er det ikke partneren som er i fokus, og f.eks jobbfester er en slik anledning. Jeg skjønner det kan være et problem hvis man ikke kan stole på hverandre, men ellers burde det være greit. Og som Caso sier, vil man være utro, er man det selv om man tar "pliktsamtalen" hjem. Kanskje også nettopp derfor.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2007 #12 Skrevet 17. november 2007 Når vi er ute hver for oss og den som sitter hjemme sender en melding svarer vi selvfølgelig!!! Og når vi skal hjem ringer vi til den hjemme for skyss... Vi sover ikke borte om vi ikke er på hyttetur eller noe. Men som regel er vi da sammen. Vi lever sammen vi, og ser ikke på det som kjedelig eller trasig å måtte snakke med den andre om det er andre mennesker tilstedet.. Verden er blitt så uptight!! Skjønner ts godt, jeg for min del ville tenkt at han ikke har lyd på telefonen, i verste fall at det har skjedd noe, men ikke utroskap...
Nabodama Skrevet 17. november 2007 #13 Skrevet 17. november 2007 (endret) Når vi er ute hver for oss og den som sitter hjemme sender en melding svarer vi selvfølgelig!!! Og når vi skal hjem ringer vi til den hjemme for skyss... Vi sover ikke borte om vi ikke er på hyttetur eller noe. Men som regel er vi da sammen. Vi lever sammen vi, og ser ikke på det som kjedelig eller trasig å måtte snakke med den andre om det er andre mennesker tilstedet..Verden er blitt så uptight!! Skjønner ts godt, jeg for min del ville tenkt at han ikke har lyd på telefonen, i verste fall at det har skjedd noe, men ikke utroskap... Det er ikke kjedelig eller trasig for meg å snakke med mannen min når jeg er ute heller. Men skulle det være noe jeg burde/måtte gjøre for at han skulle kunne være rolig/stole på meg, da ville det faktisk vært det. Og da tar jeg utgangspunkt i at partneren ikke har grunn til å IKKE stole på meg. At tidligere partnere ikke har vært til å stole på, vil ikke jeg lastes eller straffes for. Det innebærer å ikke kunne slappe helt av, for man må ikke glemme å ringe hjem. Det innebærer å måtte være obs på tlf hele tida, i tilfelle den hjemme vil ha kontakt. Glemmer man, er det jo ikke bra, da møter man en sur partner i døra ved hjemkomst. Endret 17. november 2007 av Nabodama
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2007 #14 Skrevet 17. november 2007 Det er ikke kjedelig eller trasig for meg å snakke med mannen min når jeg er ute heller. Men skulle det være noe jeg burde/måtte gjøre for at han skulle kunne være rolig/stole på meg, da ville det faktisk vært det. Og da tar jeg utgangspunkt i at partneren ikke har grunn til å IKKE stole på meg. At tidligere partnere ikke har vært til å stole på, vil ikke jeg lastes eller straffes for. Det innebærer å ikke kunne slappe helt av, for man må ikke glemme å ringe hjem. Det innebærer å måtte være obs på tlf hele tida, i tilfelle den hjemme vil ha kontakt. Glemmer man, er det jo ikke bra, da møter man en sur partner i døra ved hjemkomst. Hm, det trenger absolutt ikke være sånn at man må ha hatt en dårlig partner fra før for å ha lyst til å ha kommunikasjon med den man er sammen med en gang i løpet av en kveld. Hos oss handler det ikke om tillit i det hele tatt. Og vi slapper helt av begge to når vi er ute alene, telefonen har man da som regel i nærheten uansett. Og det er ingen som føler plikt i forbindelse med det. Det handler rett og slett om det å si god natt nå legger jeg meg. Håper du koser deg ute. Eller når legger du deg for jeg trenger skyss hjem.... Sikkert sånn i to tre tida.... Skjønner? Det at dette fungerer for oss har ingenting med noen andre å gjøre. Og at du mener dette ikke fungerer er veldig rart siden du ikke kjenner meg.
Nabodama Skrevet 17. november 2007 #15 Skrevet 17. november 2007 Hm, det trenger absolutt ikke være sånn at man må ha hatt en dårlig partner fra før for å ha lyst til å ha kommunikasjon med den man er sammen med en gang i løpet av en kveld. Hos oss handler det ikke om tillit i det hele tatt. Og vi slapper helt av begge to når vi er ute alene, telefonen har man da som regel i nærheten uansett. Og det er ingen som føler plikt i forbindelse med det. Det handler rett og slett om det å si god natt nå legger jeg meg. Håper du koser deg ute. Eller når legger du deg for jeg trenger skyss hjem.... Sikkert sånn i to tre tida.... Skjønner? Det at dette fungerer for oss har ingenting med noen andre å gjøre. Og at du mener dette ikke fungerer er veldig rart siden du ikke kjenner meg. Neida, er enig med deg sånn sett, det er sånn vi har det vi også. Mente å si til deg at det heller ikke er trasig for meg å ha kontakt sånn sett, da det er hyggelig og ikke av en følt "plikt". I det videre jeg skrev, tenkte jeg mer på de som MÅ ringe hjem, for å berolige partner. Så det var ikke ment som et direkte svar på ditt innlegg. Sorry
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2007 #16 Skrevet 17. november 2007 Neida, er enig med deg sånn sett, det er sånn vi har det vi også. Mente å si til deg at det heller ikke er trasig for meg å ha kontakt sånn sett, da det er hyggelig og ikke av en følt "plikt". I det videre jeg skrev, tenkte jeg mer på de som MÅ ringe hjem, for å berolige partner. Så det var ikke ment som et direkte svar på ditt innlegg. Sorry Da er vi vel egentlig veldig enig vi to Det kom bare ikke så godt frem at dette var slik det var for dere. For det trenger ikke være slik for alle...
Gjest lissi32 Skrevet 17. november 2007 #17 Skrevet 17. november 2007 Det er jo egentlig helt sykt at partneren din MÅ ringe hjem for å rapportere. Huff, men skjønner jo at det kan være grunner for at folk har det sånn! :O( Leit. Min samboer stoler så mye på meg at jeg skulle ønske han sendte ei melding når jeg er ute. Men han vil at jeg skal kose meg, og maser ikke på meg. Det er jo veldig bra.
Gjest Mysticgirl Skrevet 17. november 2007 #18 Skrevet 17. november 2007 Han har det sikkert så gøy på festen og spiller så høy musikk at han ikke engang har hørt at han har fått mld fra deg. Om jeg er ute så sjekker jeg ikke mobilen i det hele tatt, kanskje når festen er ferdig. Og selv om typen sender nattamld til meg når han skal legg seg og jeg er ute, så forventer han ikke svar
Harlekin Skrevet 17. november 2007 #19 Skrevet 17. november 2007 Jeg er kanskje også i overkant en "bekymrer" - jeg har altfor godt fantasi og innbiller meg alt mulig rart som kan skje. Derfor setter jeg pris på en telefon eller en melding. Poenget er vel dersom man vet at partneren trenger dette for å bli beroliget, er det vel noe man kan gi? I forhold må man gi og ta. Det kan bety at den som er bekymret prøver å roe seg litt ned, og at kjæresten tar ham/henne på alvor og anstrenger seg litt ekstra. Har du fortalt kjæresten din at du blir bekymret når han ikke gir lyd fra seg, TS?
Nabodama Skrevet 17. november 2007 #20 Skrevet 17. november 2007 Da er vi vel egentlig veldig enig vi to Det kom bare ikke så godt frem at dette var slik det var for dere. For det trenger ikke være slik for alle... Jepp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå