Gå til innhold

mobil til barn

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_dina_*
Skrevet

Gutten min på 12 skal få mobil til jul. Han har ikke hatt egen mobil før. Nå lurer jeg på om dere har noen anbefalinger mht selskap og betaling. Er det f.eks lurt å ta telenor fordi en av oss voksne har det (fri familie o.l...) eller er det lurest å starte med kontantkort slik at han kan få føle på kroppen hva det koster. Tenker da at han får bruke så og så mye av lommepengene sine i mnd for å finansiere dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Frysepulver
Skrevet

Tror man kan legge kontantkort inn i en familieordning...

Jeg ville definitivt gått for en kontantkortløsning først. Da har dere kontroll.

Min søster er 15 og hun fikk et NetCom YoungTalk-abonnement for halvannet år siden ca. Her fylles det på 200 kroner en gang i måneden - og så sies det at foreldrene har full kontroll. Hun registrerte seg på NetComs sider, fikk passordet tilsendt mobilen sin og fikk da adgang til å fylle på mer penger på kortet - og ba om at dette kunne belastes fakturaen.

Skrevet

Jeg ville gått for en kontantkortordning. Da har både barnet og dere bedre kontroll. Siden en av dere voksne alt har Telenor, ville jeg nok gått for kontantkort fra de. Da kan dere opprette Fri familie. Har du et telefonabbonement uten binding eller et som snart går ut, kan du jo gå for et av tilbudene de har med billig telefon mot binding. Da setter du telefonabbonementet på en voksen og gir barnet telefonen sammen med et kontantkort. Jeg har selv en 12 åring som jeg har bestilt ny telefon til jul på denne måten.

Skrevet

Mine to jenter ( 10 og 12 år) har begge kontankort, og noe annet kommer ikke på tale i den nærmeste framtid. De får ett kort på 150,- av meg hver måned, trenger de mer enn det må de kjøpe selv.

De lærer seg litt om hva det koster å bruke telefon og til en viss grad er man beskyttet mot misbruk. Min yngste glemte telefonen hos en venninne, som brukte den til å kjøpe "penger" i Go SuperModell. Var ikke en krone igjen på kortet! Akkurat da var jeg litt glad for at det var kontantkort med bare noen hundrelapper på, og ikke abonement.Vi fikk senere igjen pengene av foreldrene, så den biten er ordnet opp i, men jeg ser for meg den regningen jeg har kunnet fått etter et slikt stunt!

Skrevet

Anbefaler kontantkort. Min sønn har egen mobil med kontantkort som vi har på fri familie fra Telenor. Gjør som andre kjøper ett 150 kroners påfyll i måneden, resten går av egne lommepenger

Skrevet
Tror man kan legge kontantkort inn i en familieordning...

Jeg ville definitivt gått for en kontantkortløsning først. Da har dere kontroll.

Min søster er 15 og hun fikk et NetCom YoungTalk-abonnement for halvannet år siden ca. Her fylles det på 200 kroner en gang i måneden - og så sies det at foreldrene har full kontroll. Hun registrerte seg på NetComs sider, fikk passordet tilsendt mobilen sin og fikk da adgang til å fylle på mer penger på kortet - og ba om at dette kunne belastes fakturaen.

Vi har "Netcom trådløs familie", og begge jentene har NetCom Youngtalk + smsMania (tror jeg det heter.

Jeg har lagt inn reservasjon på deres abonnement, slik at det kun er jeg som kan fylle på kortene fra mitt abonnement. Det har fungert fint.

SmsMania betyr 2000 sms pr mnd til 200 kr. Dette betyr da kr 400 pr barn.

Vi har hatt dette i to-tre år nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...