Gå til innhold

Begrepet å KOSE........hva tenker DU da?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Begrepet KOSE - hva legger dere i dette? Tror et er ulike oppfattninger av det jeg ....og tror muligens jeg legger litt annet i det .....men det blir spennende å se ......håper mange svarer ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Kose for meg, er når min kjære og jeg holder rundt hverandre, klemmer, stryker og kjærtegner hverandre...

Jeg har også den oppfatningen Virgo, at det er flere betydninger av dette begrepet. Noen får nok en mer seksuell assosiasjon av dette begrepet enn det jeg gjør, tenker jeg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har vi litt problemer med akkurat dette.

Jeg mener at å kose er BARE å kose. Altså klemme, kysse, stryke, kile osv. Det kan selvfølgelig før til andre ting :roll: , men da er det ikke å kose lenger..

HAN mener at å kose er "full pakke"!

Hvis jeg sier ja til å kose (som beskrevet over) så forventer han at det fører til andre ting.

Dette har ført til mange små-krangler her i huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra de andre her: Jeg mener at å kose er BARE å kose. Altså klemme, kysse, stryke, kile osv. Det kan selvfølgelig før til andre ting , men da er det ikke å kose lenger..

Enig - med det er også kos med "full pakke" daaaahhh.. :oops:

Men - når jeg sier KOSE - så mener jeg: Sitte tett sammen, snakke, holde rundt hverandre, klemme, kysse - være nære!

Men - det kan også være kos å sitt i hver sin stol.......høre på god musikk.....lese......... utveksle meninger...... ja, være sammen UTEN å være sammen liksom....... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

:ler: Må bare innpå å si at jeg kan forestille meg at forskjellen i begrepsinnholdet hos dere Lea, har bydd på en del småkrangler, ja... :wink: Min kjære og jeg har et ulikt syn på å det å "klemme". Når jeg sier at jeg trenger en klem, så tror han at det er å kysse...og jeg tror fortsatt ikke han har skjønt dette helt... :ler:

En liten digresjon og avsporing i tråden din, Virgo...Men det er vel lettere å få tilgivelse enn tillatelse, er det ikke så? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker nøyaktig det samme som dere! :o

Hadde vært fint om noen menn tok turen innom for å svare - for jeg begynner å å lure på om det rett og slett er slik at jenter legger noe i det - og gutter noe annet - at de automatisk tenker "full pakke" ....... :roll:

kos er jo ikke sex da .....kos er klemming og kyssing - å holde rundt hverandre ...stryke og kose ..... :wink: syns jeg ... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho:

Hva med å lage en egenprodusert ordbok til gutta våre, som de kan få til jul i å? Muligens må vi vel ty til BILDER for å forklare forskjellen på ordene. Å klemme er ikke å kysse! Men jeg mistenker min kjære for å misforstå med vilje.. Hvis å klemme betyr å kysse.. hva er da å kysse? Og hva blir det neste????

Hvis vi ber om sex.. HVA GJØR DE DA??? Løper rundt huset i nettoen og lager gorilla-lyder???? Må prøves!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kose: Hmm, må smake på ordet. Jeg tror mine oppfatninger av ordet, avhenger av situasjonen. Hvis noen er på fest og sier at de skal hjem å kose,så tenker jeg full pakke. Men samtidig bruker jeg å si at nå skal vi hjem å kose oss i sofaen, da tenker jeg på tv, rødvin og kanskje noen snack.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lage en egenprodusert ordbok til gutta våre, som de kan få til jul i å? Muligens må vi vel ty til BILDER for å forklare forskjellen på ordene. Å klemme er ikke å kysse! Men jeg mistenker min kjære for å misforstå med vilje.. Hvis å klemme betyr å kysse.. hva er da å kysse? Og hva blir det neste????

Hvis vi ber om sex.. HVA GJØR DE DA??? Løper rundt huset i nettoen og lager gorilla-lyder???? Må prøves!!!

Tror det trengs en meget detaljert ordbok ja !!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

:hoho: Lea : gjett om jeg skal be om SEX idag! Spent på resultatet!!! :hoho:

Ja, det hadde vært interessant om noen mannfolk kunne svare på dette! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er kose det å være nær, intim, men ikke seksuelt hvis dere skjønner. Ta på hverandre, holde rundt hverandre, ligge i badekaret sammen, dusje sammen osv. Det er de små, men veldig koselig stundene man har sammen. Kan vel nesten si meg "avhengig" av kosing jeg da.

Klem Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har vi litt problemer med akkurat dette.

Jeg mener at å kose er BARE å kose. Altså klemme, kysse, stryke, kile osv. Det kan selvfølgelig før til andre ting  :roll: , men da er det ikke å kose lenger..

HAN mener at å kose er "full pakke"!  

Hvis jeg sier ja til å kose (som beskrevet over) så forventer han at det fører til andre ting.

Er det min samboer du snakker om eller???? :o

:ler: Akkurat det samme her også, og jeg synes det er SLITSOMT å måtte forklare gang på gang på gang at det ikke er "full pakke" :lol:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ButtHead

Fikk ikke med meg alt i innlegget over så prøver igjen. Med sex mener jeg altså i denne sammenheng det å ha samleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kose.... hmmmm.... Jeg har en god kamerat som jeg ofte koser med. Vi klemmer, småkysser, holder hender - sånne småkoselige ting som skaper trygghet og virker avslappende.

Men jeg tror det ofte er slik som andre har påpekt tidligere i tråden, at menn og kvinner ofte legger ulike aktiviteter i begrepet "kose".

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

Jeg er mann (sjekka i dusjen i dagmorges...), og for meg kan "kose" være å klemme, kysse, "kline", smågrafse, stryke... dvs. det som dersom det er mulig (man har jo barn...) kan bli til noe mere.

Men det kan også være så "uskyldig" som å sitte sammen i sofaen under samme ullteppe en hustrete kveld og dele to glass rødvin foran TV'en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gutter og jenter har to VIDT forskjellige oppfatninger av det.. som med alt annet som regel.. derfor pleier jeg å bli enig med han om vi skal "jentekose" ellerr "guttekose". spørre hva han mener først veit du.. veldig lurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutter og jenter har to VIDT forskjellige oppfatninger av det.. som med alt annet som regel.. derfor pleier jeg å bli enig med han om vi skal "jentekose" ellerr "guttekose". spørre hva han mener først veit du.. veldig lurt

hehe ikke dumt :ler:

forresten - er det kooikerhund du har på avataren din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Begrepet KOSE:

Kysse, klappe, stryke, klemme, ta på hverandre, enten det er påkledd i sofakroken eller avkledd i sengen.. Er det kosing i avkledd tilstand kan det meste høre med, men det er uten den ville "I want you now!!"-superkåte tenningen. Kosing skjer i rolig tempo med forelsket blikk, og med latter og småprat. Kosing kan altså absolutt være sex, men altså ikke den heidundrande varianten. (--men det er ikke noe "mindreverdig" sex for det!)

Sånn har i hvert fall vi det når vi koser! Og vi er begge veldig enige om hva begrepet kosing innebærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg var så enfoldig at jeg trodde at det bare var én definisjon på det å kose, og at det ikke innebar sex. Hvorfor ikke si sex hvis det er det man mener, liksom. Uten å gå i detaljer, førte dette til en lett pinlig misforståelse ved en anledning.

Og jeg er altså av hankjønn, mens den jeg snakket med (og som brukte det 'utvidede kosebegrepet') definitivt var en jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...