Varsia Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Har aldri brukt iTunes før, men nå som jeg har fått iPod må jeg jo prøve å takle dette. Men hvordan i all verden endrer jeg navn på artister og sanger? Av en eller anen grunn har artistnavnet å noen av de rippede platene mine blitt litt klusset til, slik at de ikke er helt like. Da vil de jo havne i forskjellige artist-mapper på spilleren, og det vil jeg jo ikke! Jeg vil f.eks ha alle Bob Marley låtene under artisten Bob Marley, og ikke 90% av dem under Bob Marley og resten under Bob Marly... Det blir jo bare dumt... Noen av låtene har ikke artist i iTunes heller, og dette vil jeg gjerne legge til. Hvordan? Hvordan?? Trodde det skulle være like enkelt som i Windows Media Player, men neida... Ja, jeg er ny på både iPod og iTunes...
Varsia Skrevet 16. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 16. november 2007 Øhh, glem det, jeg fant det ut... Var bare å fjerne haken i den lille boksen foran... Hva betyr de hakene egentlig? Og går det an å gjøre det på flere sanger samtidig, som i WMP, der man kan markere flere låter og så endre titler osv? Når jeg markerer flere i iTunes går det ikke an å endre noe.. Eller..?
Gjest lillebøll Skrevet 16. november 2007 #3 Skrevet 16. november 2007 Høreklikk og velg vis info. Merk alle sangene med samme artist, høyreklikk og vis info.
Varsia Skrevet 17. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. november 2007 Et nytt dumt spørsmål: MÅ man virkelig registrere seg i iTunes Store, med kredittkortnr og hele pakka, for å få inn albumbilder? Dette skjer jo automatisk i media player? Vil ha albumbildene på ipoden min jeg... Men er jo litt drøyt å bidra med kortnr for å få lov til det..=/
Gjest lillebøll Skrevet 17. november 2007 #6 Skrevet 17. november 2007 Nei du trenger ikke det. Kun vis du skal kjøpe noe der.
Varsia Skrevet 17. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. november 2007 Javel...? Men når jeg skal hente albumsbilder (enten under avansert eller under innstillinger i iTunes) får jeg beskjed om at jeg trenger en iTunes store-konto. Når jeg skal registrere en konto der må jeg oppgi kortnummeret... Gjør jeg noe feil? Takk for at du tar deg bryet med å svare meg forresten=)
Varsia Skrevet 20. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. november 2007 Kan jeg plage noen litt til angående iPoden? Hvis jeg overfører musikk fra en annens PC via iTunes og manuell oppdatering (eller noe) til min iPod, vil den musikken da forsvinne når jeg kobler iPoden til min egen iTunes igjen, og bruker automatisk synkronisering? Må jeg ha iTunes innstilt på manuell oppdatering hver eneste gang for at jeg ikke skal miste den musikken som ikke ligger på min iTunes, men på en annens?
Gjest lillebøll Skrevet 20. november 2007 #9 Skrevet 20. november 2007 Ja da må du bruke manuell. Bruker du automatisk vil musikken på ipoden din bli det samme som på itunesen din.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2008 #10 Skrevet 11. januar 2008 Så vidt jeg vet (har egen Ipod) , må man registrere bankkortet sitt hos Itunes for å få tilgang til albumbilder.
Gjest data anti nerd Skrevet 3. februar 2008 #11 Skrevet 3. februar 2008 hei. jeg lurer på no, ehh. :gjeiper: attte jeg har ipod, så vil jeg ha albumsbilder på idoden, men jeg vil ikke registrer meg, meg kontonr og sånn. men går det ikke ann og legge inn albumsbilder selv?? kan noen svare, jeg trenger hjelp.....!!!
Gjest *.* Skrevet 3. februar 2008 #12 Skrevet 3. februar 2008 For å legge inn albumcover manuelt er det bare å søke opp albumet på en CD butikk. Disse har ofte cover: CD Universe Amazon Åpne iTunes, merk filene som skal ha coveret, høyreklikk og velg Vis info. Dra bildet fra nettleseren over til "Bilde" rubrikken
Gjest ipoden Skrevet 21. juli 2008 #13 Skrevet 21. juli 2008 For å legge til et bilde til albummet, gjør slik: 1. Finn bilde av albummet på nett (feks. google) lagre bilde på ei mappe. 2. Gå inn på itunes, og spill av den låta som albumbildet skal vere på. 3. Når du har trykket spill av står det: "Flytt album bilde hit" i venstre hjørne. 4. Opne mappen der bildet ditt er lagret, og drag det til "boksa" deer det står "Flytt album bilde hit" og vips så har du bildet
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #14 Skrevet 21. juli 2008 For å legge til et bilde til albummet, gjør slik: 1. Finn bilde av albummet på nett (feks. google) lagre bilde på ei mappe. 2. Gå inn på itunes, og spill av den låta som albumbildet skal vere på. 3. Når du har trykket spill av står det: "Flytt album bilde hit" i venstre hjørne. 4. Opne mappen der bildet ditt er lagret, og drag det til "boksa" deer det står "Flytt album bilde hit" og vips så har du bildet (DA TRENGER DU IKKE Å REGISTRERE DEG!! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå