Gjest hyggelig Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 jeg skulle lage ettellerannet her om dagen, men husket ikke om det skulle være cottage cheese eller creme fraiche i oppskriften,så jeg kjøpte likegodt begge deler. er vanligvis ganske oppfinnsom når det gjelder matlaging og baking, men akkurat nå står det helt stille. så spm er, hva kan jeg lage av creme fraiche? kan være både i matlaging og i baking, jeg liker å tusle med begge deler
Gjest Badiane Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Burde ikke denne ligge i matforumet? Crème fraîche er en slags mellomting mellom kremfløte og seterrømme. Den er forholdsvis fast, men er mindre syrlig enn rømme. Det kan stort sett brukes på samme måte som fløte og rømme, dvs. blant annet til å runde av supper, sauser og gryteretter, til rømmedressinger og -diper, som tilbehør til kaker eller til f.eks. stekt fisk, spekemat, taco, osv.
billie Skrevet 16. november 2007 #3 Skrevet 16. november 2007 Pleier å bruke den til å lage kremet pastasalat og pastaretter.
Rainbow Brite Skrevet 17. november 2007 #4 Skrevet 17. november 2007 Godt på pizza (legg på -før- pizzaen settes i ovnen, veldig godt i kombinasjon med oliven og artisjokker) Ertepuré: Kok opp grønne erter, ha i en bolle sammen med creme fraiche - stavmikse til det er godt blandet, men la det være godt med tekstur, altså, ikke mos alle ertene. Veldig godt sammen med feks fisk (kveite eller steinbit feks), poteter og asparges (feks) Kan brukes der du bruker rømme (men ikke som erstatning i rømmegrøt) Var det jeg kom på i farten. Brker det sikkert til mye mer jeg ikke husker nå
Elanor Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 I dag har jeg laget mangokylliggryte. (nam nam) I den skal det være en hel boks Crème fraîche.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2007 #6 Skrevet 18. november 2007 Vi lager wok med kylling og gr.saker og har oppi hvitløk, karry og soyasaus. Og en boks creme fraishe. Blir ikke vanlig sunn wok men utrolig godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå