Grønt blad Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Jeg har alltid likt barnebøkene av Elsa Beskow, og lurer derfor på å kjøpe en som julepresent. Det jeg da lurer på er om bøkene passer både for gutter og jenter? Eller ville dere gitt en annen bok til en treårig gutt. På forhånd takk for svar.
Gjest Elfrida Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Hennes bøker er jo litt forskjellige da. Putte i blåbærskogen eller hva den heter passer i hvert fall fint til en gutt.
Orthia Skrevet 16. november 2007 #3 Skrevet 16. november 2007 Jeg elsker Elsa Beskows bøker, og syns de passer for begge kjønn. til gutt er f.eks. Reisen til landet Det var en gang super
Gjest Frysepulver Skrevet 16. november 2007 #4 Skrevet 16. november 2007 En treåring kan nok like alt av Elsa Beskow. Er jo nydelige bøker med flotte illustrasjoner - ville gjerne hatt det selv jeg - og jeg er snart 27 Når det gjelder eldre barn bør man nok vurdere litt mer hvilken bok man gir. Tantene Fiolett, Brun og Grønn og co passer nok mer til jenter da
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 De fleste bøkene til Elsa Beskow er veldig tradisjonelle når det gjelder kjønnsroller og hva guttene og jentene gjør; jentene står gjerne stille og nikker, baker og neier mens guttene er ute på eventyr. Så egentlig ville jeg ikke anbefalt dem til noen moderne, likestilte barn Samtidig er jo det man husker fra bøkene først og fremst de nydelige og stemningsfulle illustrasjonene, og de tror jeg både gutter og jenter har masse utbytte av. Så jeg kunne kjøpt dem til begge kjønn, uten tvil.
Grønt blad Skrevet 17. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. november 2007 (endret) Takk for mange gode svar. Tror nok treåringen får en Elsa Beskow-bok til jul. Endret 17. november 2007 av Grønt blad
Gjest *Mim* Skrevet 18. november 2007 #7 Skrevet 18. november 2007 Jeg synes også at bøkene til Elsa Beskow er nydelige - som dere andre voksne jenter. Oppfordrer dere derfor til å kjøpe noen til dere selv, og heller kjøpe nye barnebøker i julepresang.
Mini_me Skrevet 19. november 2007 #8 Skrevet 19. november 2007 Jeg har sånne bøker til mine unger, og de liker dem ikke. Det er for mye tekst på hver side,og bildene er litt trege syns mine unger. Jeg liker godt bøkene selv, men har innsett at det nok bare er meg som syns det... De liker bedre mer moderne bøker, likevel er favoritten til minstemann en bok om Bukkene Bruse vi fant på et loppemarked en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå