Trin Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Hei! Jeg har en vakker og litt sær Hellig Birma ved navn Kasper på 12 år. Veterinæren sier han er en gammel katt, og jeg blir litt lei meg :cry: Jeg vet jo han ikke er ung, men men... Ønsker jo han skal bli skikkelig gammel Hvor gammel er katten din? :katt:
Tabris Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Jeg har en sterilisert hunnkatt som nå er 10,5 år. Jeg ville tro at gjennomsnittsalderen for kastrerte/steriliserte katter er 12-15 år, hvis jeg husker riktig.
Trin Skrevet 16. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2007 Det er ikke mer nei... Min katt er også kastrert, så jeg får håpe jeg får ha han noen år til
Gjenglemt sykkellås Skrevet 16. november 2007 #4 Skrevet 16. november 2007 Mine tre katter ble henholdsvis 9, ca 15 og ca 19 år. Bortsett fra den siste, som dessverre forsvant i sommer ( ) og som jeg derfor ikke vet hva skjedde med, døde de på grunn av (alderdoms)sykdommer og ikke i ulykker. Det er ikke uvanlig at katter blir mer enn 12 år, så vi får håpe at katten din har mange gode år foran seg.
Gjest Silmarill Skrevet 16. november 2007 #5 Skrevet 16. november 2007 Så trist å høre gjenglemt sykkelås, husker du fortalte om "gammel"katten din Mine katter er 4,5 år, 3 år og 2 år To av mine foreldres katter ble 18 år gamle. Den ene måtte vi avlive pga. kreft, den andre døde naturlig! Det var 2 hellige Birmaer.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2007 #6 Skrevet 16. november 2007 Jeg har også en hellig birma på 12 (snart 13). Hun sover mer enn hun gjorde før, men er fremdeles frisk og fin Halvbroren ble nesten 20.
Gjest Silmarill Skrevet 16. november 2007 #7 Skrevet 16. november 2007 Jeg har også en hellig birma på 12 (snart 13). Hun sover mer enn hun gjorde før, men er fremdeles frisk og fin Halvbroren ble nesten 20. Se der ja, enda en Hellig Birma som er "gammel" og frisk :-D
Arkana Skrevet 16. november 2007 #8 Skrevet 16. november 2007 Den første katten vår (kastrert hannkatt) ble 17 år før den måtte avlives pga kreft. Den neste katten rakk ikke bli mer enn 5 år før den også måtte avlives pga sykdom. Den katten de har nå er foreløpig 8½ og frisk som en fisk. Våre egne katter (begge kastrerte hunnkatter) er 7½ og 1½ år gamle, og jeg håper vi får ha dem mange mange år til. Det er ikke uvanlig at katter blir ganske gamle. Innekatter lever naturlig nok gjerne litt lenger (men selv tenker jeg at et evt kort lykkelig liv som utekatt er bedre, det er jo selve livet katten har som er viktig, ikke hvor lenge den lever, men det var nå en digresjon).
Tabris Skrevet 16. november 2007 #9 Skrevet 16. november 2007 (endret) Jeg hadde en ukastrert hannkatt også, den forsvant når den var 7 år gammel. Ellers glemte jeg å si at gamlemor er i fin form, veldig kosen og foretrekker å være inne om nettene nå som frosten har kommet. Men hun har blitt mye stivere, merker jeg. Må ta sats for å hoppe opp i sofaen, noe hun aldri trengte å gjøre før. Endret 16. november 2007 av Tabris
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2007 #10 Skrevet 16. november 2007 :katt: Katten vår er 4 år. Makrellstripet kastrert hannkatt. Nabokatten er 21 år. Hun trives best i vinduskarmen nå.
Gjest *smak* Skrevet 16. november 2007 #11 Skrevet 16. november 2007 Den ene katten vår er 1 1/2 år og den andre er 2 år. De er kastrerte hankatter begge to. Håper vi får beholde dem lenge! :katt: De er begge vanlig gårdskatt.
Gjest Eir Skrevet 16. november 2007 #12 Skrevet 16. november 2007 Katter regnes som senior fra de er ti år, men kan leve mye lenger. Min eldste katt er bare 8 år foreløpig, men merker ikke alderen på henne. Har også en katt som er "min" men som bor hos foreldrene mine, og han er 13 eller 14 år gammel, og fortsatt sprek. Og moren til min yngste katt var 17 år da hun fødte henne, og kunne like gjerne vært ti år yngre, utfra hva hun så ut som.
Trin Skrevet 19. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 19. november 2007 To av mine foreldres katter ble 18 år gamle. Den ene måtte vi avlive pga. kreft, den andre døde naturlig! Det var 2 hellige Birmaer. Så hyggelig å høre om to Birmaer som har blitt 18 år Takk for svar alle sammen!
Gjest Frøken Titt Skrevet 19. november 2007 #14 Skrevet 19. november 2007 (endret) 8 mnd ca. Hun har forhåpentligvis noen år igjen. Jeg har og en HB. Katten din kan jo leve noen år til ts. Endret 19. november 2007 av Frøken Titt
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2007 #15 Skrevet 19. november 2007 Har en katt som er to år, tre år, fire år, ni år og 19 år. Hun på 19 er like sprek som hun alltid har vært, hopper elegant opp på den høye kjøkkenbenken. Naboen har en på 21 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå