Harlekin Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Kjæresten min og jeg har fått beskjed om at sædprøven han har tatt viser "lavt volum, nedsatt konsentrasjon og nedsatt bevegelse". Vi (det vil si han) skal ta en kontrollprøve, pluss hormonprøver, men det er ganske lang ventetid, så jeg har lyst til å ta saken i mine egne hender mens vi venter. Er det noen har som vet hva som kan hjelpe med å gjøre sædkvaliteten bedre? Jeg har hørt at sink kan hjelpe, hvor kan man få tak i det, og i hvilken form? Hva annet? Jeg kan legge til at han røyker, som jeg tipper er den største grunnen til den dårlige kvaliteten. Men det er ikke så enkelt å få ham til å slutte Setter pris på alle svar!
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Kan prøve en antibiotika kur kombinert med pergotime (clomid). ellers så skal sink og en del andre mineraler virke positivt inn. Hvis han slutter å røyke øker "kvaliteten".
Fakse Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Hans kosthold kan ha påvirkning, og for å bedre sædkvalitet gjelder stort sett det som gjelder for alle andre. Variert og sunt, med mye frukt og grønt. Spesielt grønne grønnsaker er bra, sånn som brokoli, spinat osv. Mange menn får i seg for lite vann, og dette kan påvirke svømmeevnen til sædcellene men ikke selve kvaliteten. Alkohol og tobakk påvirker negativt. Tettsittende underbukser og bukser virker negativt, og om han er kokk med mye varme eksponert mot "strategiske punkter" kan det hende en ferie er det som gjør susen . Tenk også på andre varmekilder mot skrittet, f.eks mobiltelefon i lomma eller liknende.
Harlekin Skrevet 20. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2007 Kan prøve en antibiotika kur kombinert med pergotime (clomid). ellers så skal sink og en del andre mineraler virke positivt inn. Hvis han slutter å røyke øker "kvaliteten". Ja, jeg kjøpte multivitamin (med blant annet sink og selen) i går, som en begynnelse. Ellers må vi sikkert vente til vi får resultatet fra legen før han eventuelt får Pergo. Hans kosthold kan ha påvirkning, og for å bedre sædkvalitet gjelder stort sett det som gjelder for alle andre. Variert og sunt, med mye frukt og grønt. Spesielt grønne grønnsaker er bra, sånn som brokoli, spinat osv. Mange menn får i seg for lite vann, og dette kan påvirke svømmeevnen til sædcellene men ikke selve kvaliteten. Alkohol og tobakk påvirker negativt. Tettsittende underbukser og bukser virker negativt, og om han er kokk med mye varme eksponert mot "strategiske punkter" kan det hende en ferie er det som gjør susen . Tenk også på andre varmekilder mot skrittet, f.eks mobiltelefon i lomma eller liknende. Han drikker nesten ikke vann, så der har vi noe. Heldigvis drikker han nesten aldri Ellers er nok kostholdet noe ensidig, men jeg er ikke så glad i å lage mat, så det er litt vanskelig å "pass på". Men kan jo prøve å kjøpe litt sunne ting og lage noe bra! Ellers, takk for tips begge to! Her skal det bli sunt ... !
Fakse Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Han drikker nesten ikke vann, så der har vi noe. Heldigvis drikker han nesten aldri Ellers er nok kostholdet noe ensidig, men jeg er ikke så glad i å lage mat, så det er litt vanskelig å "pass på". Men kan jo prøve å kjøpe litt sunne ting og lage noe bra! Dersom dere spiser mye ferdigmat/posemat kan det være en faktor i seg selv, så det kan fort hende dere har mye å hente på å forbedre kostholdet. Og det vil jo uansett være en fordel med sunn mat når du blir gravid Det finnes flere tråder her inne med tips om hvordan lage mat fra bunnen av, og det trenger absolutt ikke være mer tidkrevende eller mer komplisert enn å bruke en ferdig pose, det er bare en annen måte å tenke på, og det er litt uvant i starten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå