Gå til innhold

intersex

Anbefalte innlegg

Skrevet

INTERSEX !

ER DET ANDRE I NORGESLAND SOM ER KOMT TIL VERDEN MED DETTE PROBLEMET.

ØNSKER KONTAKT FOR EIN DISKUSJON OM DETTE PROBLEMET.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva betyr intersex? At man er født med begge kjønn? At man har fått utlevert feil kropp? Er ikke helt sikker på hva intersex betyr.

Skrevet
Hva betyr intersex? At man er født med begge kjønn? At man har fått utlevert feil kropp? Er ikke helt sikker på hva intersex betyr.

intersex er at du er født med begge kjønn . I mitt tilfelle så ble jeg operert når jeg var 2.mnd gammel. Jeg er helt å fullt jente å alltid vært det . Men har til tider følt at jeg er den eneste i landet av dette tilfellet .

Skrevet (endret)

Jeg trodde det het tvekjønnet?? Og hermafroditt?

Vet at mange er født med både penis og livmor, som regel er det vel legen som tar den vanskelige avgjørelsen om de skal fjerne penis og beholde/lage vagina?? Så et program på tv.

Synes jeg kan erindre å ha lest at Jamie Lee curtis er født tvekjønnet..

Sikkert frustrerende å føle at du er den eneste, men det er du ikke, det er ikke noe uvanlig fenomen. Er kanskje vanskelig å prate om for de som er født tvekjønnet...?

Endret av amles
Skrevet
intersex er at du er født med begge kjønn . I mitt tilfelle så ble jeg operert når jeg var 2.mnd gammel. Jeg er helt å fullt jente å alltid vært det . Men har til tider følt at jeg er den eneste i landet av dette tilfellet .

Ja, jeg vet ikke om noen. Men jeg har en god venninne som har skiftet kjønn, fra å "være" mann til kvinne. Hun var bare 19 år når hun tok operasjonen. I forbindelse med det har jeg jo både lært mye og vært i utallige diskusjoner om dette. Jeg husker en artikkel om ei som skulle opereres til kvinne i England, under undersøkelser og slikt så oppdaget de at hun hadde eggstokker og livmor, men utenpå var hun mann, var jo kjempespesielt og hun og mannen fikk faktisk barn også. Merkelig egentlig, for jeg skjønner ikke helt hvordan det gikk ant, i forhold til mens og slikt... Det har vist seg at det er ofte legene finner deler av eggstokker, livmor osv. i personer som skal skifte kjønn, så mange ganger er det kanskje slik, men at det ikke vises utenpå? Det viser i alle fall at det er så mange forskjellige måter det kan utarte seg på når naturen gjør noe uvanlig.

Jeg husker at hun venninnen min etterlyste støttegrupper for de som har skiftet kjønn, det er mye å forholde seg til. Det virker jo mye vanligere å skifte kjønn, men jeg lurer på om ikke det er flere av de som har gjort det som kanskje har gjort det samme som deg også?

Håper du hører fra noen :)

Gjest Gjest_trille_*
Skrevet
INTERSEX !

Hei.

Ta kontakt med Rikshospitalet, med foreningen barn født med sjeldene misdannelser. Anne Undrum er kjempe fin å snakke med..

De kan formiddle kontakten videre. Og du er ikke alene om dette, mange som er i samme situasjon som deg.

Skrevet

Om jeg hadde fått et barn som var intersex, så vet jeg ikke om jeg hadde klart å tillate kirurgisk korreksjon den ene eller andre veien. Jeg vet jo at man kan ta dna tester som gir en god indikasjon på hvilket kjønn barnet "egentlig" er, men tenk om det likevel ble feil for barnet? Vrien problemstilling, håper jeg aldri møter på den.

• 3 måneder senere...
Skrevet (endret)

Innlegget er slettet iht. Kvinneguidens regler.

Er du journalist eller lignende og ønsker å bruke forumet i jobb- eller studiesammenheng, må du ta kontakt med Hilde eller Mette, for finne en løsning i samråd med en av dem.

Trille (mod)

Endret av Trille
  • 5 måneder senere...
Gjest Intersex
Skrevet
INTERSEX !

Beklager at dette svaret kommer lovlig sent, men da jeg så dette innlegget ble jeg mer provosert enn jeg har vært på j*vlig lenge. Jeg er født intersex og er stolt av det, hele mitt liv har jeg vært åpen rundt min identitet, på lik linje som andre er åpne om at de er kvinner eller menn. - hvordan tør du kalle det ett problem? Jeg har aldri hatt ett eneste problem rundt min intersexualitet og vet å sette pris på den. Det medfølger ganske så mange FORDELER også skal du vite, ikke bare vanskeligheter og prøvende tanker om det å være anderledes. Jeg ser ikke på meg selv som en kasus, en disorder eller en med borderline personlighetsforstyrrelse, eller en som har noen identitetskrise osv. Jeg er simpelthen BEGGE kjønn, ikke Han og ikke Henne, ikke vil jeg kalles Hin heller, for det synes jeg er tåplig. Vi er mange i samme båt, selvom vi som er født som det tredje kjønn også er like ulike som alle andre, vi har også ulik grad av intersexualitet, og ulik oppfatning av hvordan det føles.

Nuvel, sorry, men ble bare forbanna når jeg så dette her "problem"-ordet ditt.

Mvh

lykkelig

Gjest Gjest_Chris_*
Skrevet
Beklager at dette svaret kommer lovlig sent, men da jeg så dette innlegget ble jeg mer provosert enn jeg har vært på j*vlig lenge. Jeg er født intersex og er stolt av det, hele mitt liv har jeg vært åpen rundt min identitet, på lik linje som andre er åpne om at de er kvinner eller menn. - hvordan tør du kalle det ett problem? Jeg har aldri hatt ett eneste problem rundt min intersexualitet og vet å sette pris på den. Det medfølger ganske så mange FORDELER også skal du vite, ikke bare vanskeligheter og prøvende tanker om det å være anderledes. Jeg ser ikke på meg selv som en kasus, en disorder eller en med borderline personlighetsforstyrrelse, eller en som har noen identitetskrise osv. Jeg er simpelthen BEGGE kjønn, ikke Han og ikke Henne, ikke vil jeg kalles Hin heller, for det synes jeg er tåplig. Vi er mange i samme båt, selvom vi som er født som det tredje kjønn også er like ulike som alle andre, vi har også ulik grad av intersexualitet, og ulik oppfatning av hvordan det føles.

Nuvel, sorry, men ble bare forbanna når jeg så dette her "problem"-ordet ditt.

Mvh

lykkelig

Hei,

jeg er også ett Intersex barn, men fikk ikke vite om det før jeg nå er over 30 år. Jeg synd det er problematisk og savner stort å møte noen som er som meg! Det er ikke bare lett ved å være en med Intersexualitet og mange ganger skulle jeg ønske jeg var mer mandig. Jeg lever som mann, men oppfattes av alle nesten som kvinne. I tankesett, om man kan si det, så er jeg kvinne!

Ikke la deg provosere over at noen kaller det et problem, alle snakker selvfølgelig ut fra seg selv. For min del, ja så er det et problem.

Mvh

Chris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...