Gå til innhold

fødselspenger og selvstendig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det er foreslått at selvstendig næringsdrivende fra 1.juli (?) 08 skal få 100% fødselspenger av det man har tjent de siste tre årene, i stedet for 65% som det er nå. "Straffen" er høyere trygdeavgift for oss selvstendige, men dette er uansett et godt forslag i mine øyne. Men hvordan vil dette bli i praksis i overgangsperioden?

Om jeg blir gravid i desember 07 og får barn i ..hm, august-september, vil jeg faktisk få 100%, eller er den noen feller her? Om man tegner tilleggsforsikring slik man må nå om man skal få 100% fødselspenger, må den jo f eks være tegnet ti måneder før fødsel om man skal få noe utbetalt. På nav sine sider står det svært lite, men forslaget er kanskje ikke vedtatt ennå :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet? Bare hvordan praksis pleier å være ved slike endringer ?

Skrevet

Sist, da de innførte gradert permisjon, ble det slik at endringen gjaldt for alle, uansett om de hadde begynt permisjonen eller ikke. Da de innførte den sjette pappauken gjaldt den bare for unger født etter den datoen. Jeg vet ikke hva de har planlagt nå.

Skrevet

Takk for svar :) Hvis det er slik, er det jo nesten ikke vits i å tegne tilleggsforsikring annet enn for sykdom nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...