Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg må ta et valg for karrieren min, og jeg er litt i tvil om hva jeg bør gjøre.

Jeg er utdannet lærer, men har de siste to-tre årene jobbet med admnistrasjon, og nå sist i et konsulentfirma innen olje/gass. Her har jeg også jobbet litt med pedagogikk i form av å utvikle kurs innen arbeidsmetodikk i prosjektplanlegging. Dette er utrolig interessant, men av forskjellige årsaker ønsker jeg og tre av mine kollegaer å gå ut av samarbeidet med dette konsulentselskapet.

De tre andre har muligheter for å selge oss alle inn i nye oppdrag, gjennom sine nettverk, og vil ha meg med i dette. Jeg har fåt bekreftet at dette er på bakgrunn av hvem jeg er og hva jeg kan, ikke som et resultat av at de føler de har dratt meg ut i noe de nå føler de må ta ansvar for.

Alternativt kan jeg gjennom vikarbyrå el finne meg en administrativ jobb, men jeg vil antakelig ikke finne noe som i tillegg har elementet av å få være del i dette med prosjektplanlegging osv.

Det første alternativet er noe utrygt, slik jeg ser det. Det legges opp til sikring av inntekt, samt å unngå å måtte gå inn med kapital for den enkelte av oss.

En administratorstilling er tryggere, kanskje, men mindre givende.

Hva ville dere valgt? Hoppe i det med kollegene fra konsulentfirmaet, eller det litt mer trygge i en "vanlig" jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gått for alternativ 1, altså å følge med kollegene dine over i den nye jobben. Nå vet du faktisk at du trives i jobben, og at du har kolleger som er greie å samarbeide med. :)

Skulle du mot formodning ikke lykkes, kan du jo ta kontakt med et vikarbyrå etter hvert?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...