Gå til innhold

Spiste noe godt, men vet ikke hva det var

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_marita_*
Skrevet

Spiste noe kjempe digg her tidligere. Var fingermat, typisk istedetfor nachos og salsa. Det var noen "puter" med lysebrun deig som var fylt med ost. Ca 3 x 2 cm. Ble servert varme med aioli dipp til. Noen som har anelse om hva dette er? Ønsker oppskrift i så tilfelle. Har selv sett gjennom ulike tapas tråder uten hell.

På forhånd takk for hjelpen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ravioli? Fritert camembert? Poppers? :klø:

Gjest Gjest_Marita_*
Skrevet

Var ikke ravioli. Var mild på smak, myk i konsistensen. Litt "luft" inni putene. Var ikke harde slik fritert mat vanligvis er, var heller ikke butterdeig. Vanskelig dette her :tristbla:

Skrevet

Mozarella sticks?

Skrevet

Lurer veldig på hva dette er..

Skrevet

Det hørtes veldig ut som enten Poppers eller Fritert Mozzerella Sticks. Poppers har gjerne en liten jalopino (st?) bit inni. Var den sterk, så var det nok en poppers. Jeg har ingen oppskrift, men du kan sikkert finne dem på nettet. Begge deler er fritert, men de blir liksom ikke harde, akkurat slik du beskriver. Tror de ganske enkelt lages ved å ta en ostebit, rulle den i en slags deig med litt krydder, og fritere, men er ikke sikker.

Del gjerne oppskriften hvis du finner! Det er jo kjempegodt.

Skrevet

Hvor spiste du det da? På resturant eller hjemme hos noen?

Kanskje det er mulig å finne ut hva det var :)

Skrevet

Jeg spiste det veldig ofte på puben mens jeg bodde i Dublin. Der borte er det veldig vanlig. I Norge har jeg blandt annet spiste det på Friday's og bestilt det fra Pizza og Kinaexpressen. Det finnes sikkert andre steder som selger det også. Du får prøve å kjøpe det en gang og se om vi prater om samme ting :)

Gjest Gjest_marita_*
Skrevet

Det var ikke jalapenos inni. Ikke sterkt i det hele. Fikk de servert på Sandnes Brygge. Forstod kokken var fra latin amerika, at dette var noe der ifra. Har nå glemt hva det heter. Skal igjen prøve å finne det ut + oppskrift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...