Gjest Gjest Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Jeg syns det er veldig interessant med kroppsspråk men tror jeg er dårlig på å tolke selv. Og jeg er dårlig på å stole på de signaler jeg plukker opp som går på siden av ting som faktisk blir sagt. Hvor mye stoler dere på det dere tar inn av kroppsspråk og ikke verbal kommunikasjon? Er dere bevisst på dette? Hvilke ting ser legger dere mest merke til? Jeg har lest at det å ta seg på nesa tyder på at man lyver men jeg gjør ofte det hvis jeg tenker eller er litt nervøs eller anspent. Har også lest at utvidede pupiller er tegn på interesse, men jeg tror aldri jeg har fanget opp noe sånt, da må man jo vite hvordan pupillene var før personen så på deg først. Har begynt å lure på om det er en hel verden av signaler som jeg går glipp av her siden jeg er så dårlig på dette og vil gjerne høre deres erfaringer og tips!
Echo Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Jeg henger meg litt opp i dette med å ha armene i kors, fordi jeg har lest et sted at det betyr at man holder en viss avstand. Og, siden jeg vet at jeg selv ofte gjør dette helt uten å tenke meg om, i mange sammenhenger som ikke har noe med å prøve å holde avstand å gjøre, så tar jeg slike kroppspråk med en klype salt. Jeg ser ikke kun på bestemte fakter før jeg bestemmer meg for hvilken oppfatning jeg skal ha, jeg ser på hele mennesket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå