Tvilling76 Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 (endret) Vår sønn fyller 3 år og vi ønsker å invitere flere fra barnehagen. Nå er det avtalt på foreldremøte at man inviterer der det er naturlige skiller (feks kjønn, alder (3-åringene) eller etter gruppeinndeling). Dette gjelder selvsagt kun om invitasjonene går via barnehagen.. Vi skal denne gangen invitere alle 3-åringene, samt 3 nabobarn på 2 år.. Totalt blir de 12 barn. Det holder mer enn nok! :-) Men så idag.. fikk vår sønn invitasjon til en jente i barnehagen på 4 år.. Hennes foreldre har leid lokale og inviterer alle på storbarnsavdelingen. (Totalt 24 stk). Hun er en av 2 4-åringer som sønnen min leker mest med foruten de han er like gammel som.. Blir det feil av oss å ikke invitere henne tilbake? Hvordan forholder man seg til dette? En ting til: Underholdning. Er det noen som har gode forslag til underholdning for 3-åringer i barneselskap? Jeg tar imot alle forslag med stor takk! Endret 15. november 2007 av Tvilling76
Gjest Mor til 3-åring Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Synes ikke de skal forvente at datteren blir invitert; det er vel naturlig at man ikke kan be alle. - Men for din egen skyld, kan du vel nevne til dem at gutten din har bursdag snart, og dere har bestemt dere for bare å be 3-åringene. Hadde ikke blitt fornærmet om jeg var foreldrene til denne jenta. (Men kanskje du kan vurdere om det er plass til ei til; siden han ble invitert? Likevel; mener ikke det er feil å ikke invitere henne.) Da gutten min hadde treårsdag, hadde han 4 gutter på besøk. De lekte med biler, spiste mat, og han pakket opp gavene. Så var to timer gått=) Men siden det er så mange, kan det kanskje være greit med noe organisert. Det finnes nettsider med gode tips; tror du kan søke her på KG, så finner du noe. Et forslag er at ungene skal fiske godtepose. Flasketuten peker på kan være greit når pakkene skal åpnes. Den flasketuten peker på skal gi pakken til bursdagsbarnet. Lykke til!
Tvilling76 Skrevet 19. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2007 Ingen som har noen tips...?
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Min erfaring er at 3-åring ikke trengs å underholdes. Vi har hatt uttallige barneselskaper, og de foregår stort sett på samme måte: når alle har kommet pakkes gaver opp, så leker de litt, spiser pølse/pizza el. lignende, leker litt til, spiser kake og leker til de blir hentet/drar hjem. Tiden går fort, og det holder å forholde seg til masse nye leker (sønnen din sine) og masse barn. Vi har aldri hatt noen form for underholdning til barnehageunger. Et tips er å gjemme unna de lekene dere er redde for eller ikke vil at barna skal dra frem. De åpner og drar ut alt! Et annet tips (fra en venninne av meg) er å ikke samle dem rundt bordet for å spise pølse, men bare gå bort til dem og gi dem en pølse der de er. Det må være noe av det beste tipset jeg har fått, barna lekte videre i forholdsvis rolige former og slapp å avbryte leken (og søl blir det uansett). Det blir kaos nok når du skal prøve å samle dem rundt bordet for å spise kake...
Karry Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Min er faring er at 3-åringer er for små til særlig mye arrangement. de henger ikke med på så mye styrte aktiviteter. mat og leking med vanlige leker holder i massevis. men har dere tenkt uten foreldrene? jeg har ventet til de blir 4 med å la barna være alene uten voksen.
Tusenfryd Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Vi har invitert flere både i år og i fjor som vi ikke bli invitert tilbake til - motsatt "problemstilling" men med så små barn tenker vi forskjellig. Og jeg er enig med de som sier over at treåringer ikke trengs å underholdes. man kommer, pakker opp, leker, spiser og vips har to timer gått - og lenger skla ikkenoe barneselskap vare!
Kipa Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 vi hadde 3 timer på 3-årsdagen, de spiste pølser, lekte , hadde fiskedam og kaker. Vips- det gikk fort det også. Det er kjempespennende å leke på andre sitt rom!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå