Gå til innhold

Sitter her og prøver å velge litt musikk til vielsen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og jeg gråter allerede. Flott! Synes jeg ser meg i kirken. :grine:

Har ikke kommet lengre enn til å ha hørt på "Pie Jesu" og "Kissing you" (fra Romeo & Juliet)....snufs!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_julibrud_*
Skrevet

Har du bestemt deg for sangene eller har du andre på lur også???

Jeg har tenkt på Åge Aleksandersens "gla i dæ" som et soloinnslag i kirken.

Hva har dere andre hatt?????

Skrevet
Har du bestemt deg for sangene eller har du andre på lur også???

Jeg har tenkt på Åge Aleksandersens "gla i dæ" som et soloinnslag i kirken.

Hva har dere andre hatt?????

Har flere på lur, men satt bare å kikket gjennom sanger jeg tenkte kunne passe for hun som skal synge. Hun er ganske lik Sissel Kyrkjebø i stemmen (helt gåsehud av å høre henne synge i kirken) og da ender vi nok opp på noen sarte og "bløte" sanger.

Skrevet (endret)

Jeg trenger også tips til sanger for solist. Og så trenger jeg en solist som kan synge det.... hehe . Er ganske blank på de tingene der.

Har noen forslag men de er kanskje litt klisje og klissete...

tenkte kanskje på Power of love

eller

Can you feel the love tonight

http://www.youtube.com/watch?v=PkGDrV_2ehI

eller

a whole new world

http://www.youtube.com/watch?v=E2CVLWOoNsY

eller

your song

http://www.youtube.com/watch?v=xthEWKxz8ec

Endret av pinkybride
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

tommy nilsson - ôppna din dör

Gjest Gjest_Lillemor_*
Skrevet
Hadde denne

Muse : Unintended (fremført live av vokalist, gitaris, slagverk og messing)

http://www.youtube.com/watch?v=92wD8dQ_B54

masse gode ideer her!!!

jeg aner ikke hva jeg skal ha, jeg!

men synes "deilig er jorden" er en veldig stemningsfull salme. er jo litt julesang, men skal gifte meg 1. mars, så det er ihvertfall vinter.. tenkte det er fint å ha en salme som folk faktisk kan... :fnise:

Gjest nextlife
Skrevet (endret)
ja den er fin :)

:jepp: Synes den er så nydelig. Kirken her godtar ikke avspilling av cd,-som vi i utgangspunktet ville ha, vi la egentlig vekk hele ideèn. Men så har jeg en kamerat, da, som spiller, og kjenner "hele verden"så de stabla dette ensemblet på beina, fikk en musiker til å arrangere sangen for de ulike instrumentene, tok kontakt med forloveren som synger, -så da ordnet de alt !

Det var magisk :love:

Endret av nextlife
Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Sorry for kapring av tråd altså, men synes det er litt unødvendig å starte en ny :sjenert:

Er ikke noen som vet om noen sanger som passer bra til en veldig lys, kvinnelig vokalist? Både norske, svenske og engelsk er aktuelt. Er litt viktigere at teksten er fin :) Og gjerne kan akkompagneres av akustisk gitar... (oi det blei mange krav egentlig det)

Skrevet
Sorry for kapring av tråd altså, men synes det er litt unødvendig å starte en ny :sjenert:

Er ikke noen som vet om noen sanger som passer bra til en veldig lys, kvinnelig vokalist? Både norske, svenske og engelsk er aktuelt. Er litt viktigere at teksten er fin :) Og gjerne kan akkompagneres av akustisk gitar... (oi det blei mange krav egentlig det)

Vi skal ha ei som synger lyst. Hun er kjempeflink til f.eks. Pie Jesu. Ellers er viser av f.eks. Evert Taube passende ( f.eks. Nocturne eller Så skimrande var aldri havet). Sissel Kyrkjebø, Whitney Houston og Celine Dion er vel også gode alternativer.

Skrevet

Vi hadde kjenningsmelodien til Tre nøtter til Askepott fra filmen som går på NRK hver julaften, og utgangsmarsjen var marsjen som ble spilt under kronprinsparets bryllup; Gamal Sjugursmarsjen, skrevet arrangert av Jan Garbarek. Vi var så heldige å både ha orgel og flygelhorn under vielsen, og hornet løftet begge innslagene veldig!! Slet med å finne noter, men fant begge til slutt hos Musikkforlaget i Oslo. De finnes i to notehefter, noteheftet fra Kronprinsbryllupet og et notehefte med julemelodier for barn fra NRK (tror jeg). Men de har full oversikt, bare ring og spør. Tre nøtter til askepott ble kjempeflott og veldig romantisk, hva passer vel bedre:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...