Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 28. november 2008 #21 Skrevet 28. november 2008 Remember kredittkort er kjempe bra. Du kan velge mellom mastercard og visa. Anbefaler visa, for det funker overalt. Mens mastercard ikke funker i vinmonopolet og noen matbutikker. Det er en reise og avbestillings forsikring innbakt i kortet, og i tilegg kan du velge 1 av 6 andre forsikringer gratis. Det er også en 52 dagers rentefri kredittperiode, kjøper du noe for 2000 betaler du bare 2000 innen 52 dager. De er også de eneste med ID tyveri forsikring i norge i dag, og det går for å være det tryggeste på markedet Du binder deg ikke til noenting, det er heller ingen forpliktelser og lignende.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #22 Skrevet 28. november 2008 Remember kredittkort er kjempe bra. Du kan velge mellom mastercard og visa. Anbefaler visa, for det funker overalt. Mens mastercard ikke funker i vinmonopolet og noen matbutikker. Det er en reise og avbestillings forsikring innbakt i kortet, og i tilegg kan du velge 1 av 6 andre forsikringer gratis. Det er også en 52 dagers rentefri kredittperiode, kjøper du noe for 2000 betaler du bare 2000 innen 52 dager. De er også de eneste med ID tyveri forsikring i norge i dag, og det går for å være det tryggeste på markedet Du binder deg ikke til noenting, det er heller ingen forpliktelser og lignende. Hva i all verden var det som var så bra her. Finnes jo en mengde gratiskort med samme betingelser. Skal det være noe, så bør det vel gi noe ekstra, i tillegg til rentefri periode.
Østlandet Skrevet 28. november 2008 #23 Skrevet 28. november 2008 Hva i all verden var det som var så bra her. Finnes jo en mengde gratiskort med samme betingelser. Skal det være noe, så bør det vel gi noe ekstra, i tillegg til rentefri periode. Enig i dette. Men viser ellers, til mitt innlegg lenger opp.
Gjest Gotati Skrevet 22. januar 2010 #24 Skrevet 22. januar 2010 Alt for mange som havner i refinansierings knipa.
Randi1965 Skrevet 19. februar 2014 #25 Skrevet 19. februar 2014 jeg synes remember kortet er veldig bra , selv har jeg norwegian kortet med en rekkke fordeler eneste jeg pleier å huske på er å betale innenfor tiden så er alt greit http://www.card24.no/card/bank-norwegian-kredittkort/
Pengebingen Skrevet 20. februar 2014 #26 Skrevet 20. februar 2014 Remember kredittkort er kjempe bra. Du kan velge mellom mastercard og visa. Anbefaler visa, for det funker overalt. Mens mastercard ikke funker i vinmonopolet og noen matbutikker. Det er en reise og avbestillings forsikring innbakt i kortet, og i tilegg kan du velge 1 av 6 andre forsikringer gratis. Det er også en 52 dagers rentefri kredittperiode, kjøper du noe for 2000 betaler du bare 2000 innen 52 dager. De er også de eneste med ID tyveri forsikring i norge i dag, og det går for å være det tryggeste på markedet Du binder deg ikke til noenting, det er heller ingen forpliktelser og lignende. Her kan det være verdt å merke seg at hos mange (alle jeg har lest om hittil) så er den rentefrie perioden oppgitt hva som er maksimalt mulig å oppnå. Hos de fleste avhenger den rentefrie tiden av kjøpstidspunkt ifht fakturadato. Dvs, kjøper du noe dagen etter siste faktura ble utstedt, så får du f.eks 52 dager rentefritak, fordi det da er 52 dager til neste regning forfaller. Når regningen har forfalt begynner rentene å løpe. Kjøper du derimot noe for 2000 kr dagen før avregning, så er det fortsatt rentefritt frem til forfall, men tiden blir kortere (avhengig av hvor lang tid de har til forfall fra utstedelse av faktura). Dette gjelder også hos remember, mellom 22 og 52 dager rentefritak, les det selv her: http://www.remembercard.no/kredittkort/Betal-smartere/Inntil-52-dagers-rentefri-kreditt/
nojac Skrevet 20. februar 2014 #27 Skrevet 20. februar 2014 (endret) Dette er en en tråd fra 2007.., Endret 21. februar 2014 av nojac 1
Finansrådgiveren Skrevet 1. mars 2014 #28 Skrevet 1. mars 2014 Det stemmer at det er maksimal rentefri kreditt som oppgis av alle tilbyderne av kredittkort i Norge. Og det vil avhenge av når kjøpstidspunktet er og når fakturaen forfaller (http://kredittkortportalen.no/fordeler-ulemper/fordeler/rentefri-periode/). Nå har det nettopp kommet et kredittkort som har inntill 60 dager Supreme Card. Ellers har de fleste inntil 45 dager som rentefri kreditt fra de større bankene.
Sven Svensson Skrevet 5. juli 2016 #29 Skrevet 5. juli 2016 (endret) Vet ikke hvordan jeg kom meg bort i denne tråden :-). Jeg sitter her og lurer på å bestille et kredittkort innen sommerferien. Det finnes jo flere kort som har gratis reiseforsikring inkludert i kortet. Det hadde jo selvfølgelig vært greit og hatt andre gode fordeler også! Virker som at remember kortet er et bra kort. Ser ut som at det er ganske mange rabatter som har med reise og gjøre. Man får vel og så vidt jeg har skjønt rabatt hos en massa nettbutikker... ikke så ille det. Er ikke aktuelt å bestille et kort med diverse skjulte gebyerer som årsavgifter og lignende. Remember Black virker som et bra kort når man ser på diverse uavhengige sider som skriver om det. Det ser enkelt og greit ut synes jeg. Noen som har noen ideer om ting med kortet som ikke er bra? Tror at jeg skal bestille meg et slikt.. eller skulle man ha valgt Norwegian eller noe annet kort kanskje?? Endret 6. mai 2024 av Sven Svensson
ajarRun Skrevet 5. juli 2016 #30 Skrevet 5. juli 2016 24 minutter siden, Sven Svensson skrev: Vet ikke hvordan jeg kom meg bort i denne tråden :-). Jeg sitter her og lurer på å bestille et kredittkort innen sommerferien. Det finnes jo flere kort som har gratis reiseforsikring inkludert i kortet. Det hadde jo selvfølgelig vært greit og hatt andre gode fordeler også! Virker som at remember kortet er et bra kort. Ser ut som at det er ganske mange rabatter som har med reise og gjøre. Man får vel og så vidt jeg har skjønt rabatt hos en massa nettbutikker... ikke så ille det. Er ikke aktuelt å bestille et kort med diverse skjulte gebyerer som årsavgifter og lignende. Kreditkortet fra remember virker som et bra kort når man ser på diverse uavhengige sider som skriver om det. Det ser enkelt og greit ut synes jeg. Noen som har noen ideer om ting med kortet som ikke er bra? Tror at jeg skal bestille meg et slikt.. eller skulle man ha valgt Norwegian eller noe annet kort kanskje?? Trikset er å bestille alle de gebyrfrie og bruke det som gir mest bonus til akkurat det kjøpet. Ville ikke satset på reiseforsikringen i kredittkort. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå