Gå til innhold

Remember kredittkort

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gunda_*
Skrevet

Jeg har undersøkt litt ang. kredittkort, og funnet ut at remember egentlig er for godt til å være sant. Og da er det jo gjerne det... Noen som har erfaringer med dette kortet? Finnes det viktige opplysninger med "liten skrift"?

Skrevet

har det ikke sjøl, det eneste jeg vet er at Rema 1000 ikke har avtale med dem. Trist for dama foran meg i køa. Dette bør du sjekke

Skrevet (endret)

Jeg har remember, og synes det fungerer veldig bra.

Jeg har ikke oppdaget noen skjulte "bakdeler" med kortet, men jeg bruker det bare ved store kjøp, hotell/reisekjøp ol., og ikke til f.eks. handling av dagligvarer.

Endret av Sille
Gjest Stjerne ii
Skrevet
har det ikke sjøl, det eneste jeg vet er at Rema 1000 ikke har avtale med dem. Trist for dama foran meg i køa. Dette bør du sjekke

Det er jo et kredittkort da, så det er vel ingen matbutikker som vil akseptere dette kortet. Men det gjelder jo alle typer kredittkort, ikke bare remember

Skrevet

Remember er vel visa eller mastercard, og det får du vel ikke brukt i noen matbutikker? Samme hvor du har fått det.

Samboeren min bruker remember, og er fornøyd. Selv bruker jeg gebyrfri, og er fornøyd. (Ca samme tingen, så vidt jeg vet) Dersom du bruker det i butikk og betaler regningen innen den 20. i påfølgende måned betaler du ingenting for å få utsettelsen. Fungerer veldig bra for meg. Men nå bruker jeg kredittkort kun når jeg vet at jeg har penger innen regningen skal betales, da.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Har bare positivt å si om remember card. Bruker det selv og har aldri hatt noen problemer.Billig månedsgebyr er det også :)

Gjest Gjest_Pinky_*
Skrevet

Har brukt Remembercard i en stund og har selv gode erfaringer. Det er riktignok ikke det det kortet med den laveste renta (som har litt å si hvis man ikke betaler regninga på forfallsdato! :lete: ) i følge denne oversikten over kredittkort. Noe av det beste med remember card er at de tilbyr ulike forsikringer på kortet, noe som kan være kjekt - riktignok bare en gratis forsikring om gangen ... Et annet kort som også ser bra ut er Cresco Gold, men det har jeg aldri prøvd. Noen som har erfaring med det??

• 2 måneder senere...
Skrevet

Remember er egentlig ikke så bra. Det finnes mange kredittkort som er mye bedre. Det som er ulempen med remember, er at den effektive renten er så høy.

Vil anbefale Cresco Gold kredittkort, som har mye de samme vilkårene som remember, men har mye lavere effektiv rente.

Du kan sjekke ut denne oversikten over kredittkort, eller sammenligne kredittkort mot hverandre.

Håper du finner det kortet som passer best til dine behov! :)

Skrevet

Har Remember card og er fornøyd med dette, men betaler alltid til forfall så hva renten er på er ikke så viktig for meg. Skulle jeg ha et kredittkort hvor jeg måtte utsette betalingen, ville jeg hatt Skandiabankens kredittkort da renten her er mye bedre.

Skrevet

Jeg har kredittkort fra Gebyrfri, og er superfornøyd med det. Betaler alltid i tide, bruker kortet mer som en sikkerhet når jeg betaler på utrygge steder som restauranter og barer, og i utlandet. Har ennå ikke opplevd at kortet ikke blir akseptert (men bruker det jo ikke i matbutikker, da...)

Er det samme betingelser på Remember, ser jeg ingen grunn til at det skal være for godt til å være sant. Så lenge man bruker det smart, og betaler i tide. Men gjør man ikke det, bør man jo kanskje ikke ha et kredittkort i det hele tatt :)

• 2 uker senere...
Skrevet
men bruker det jo ikke i matbutikker, da...)

Om kortet fungerer i matbutikker avhenger av om butikken har avtale med f.eks. VISA eller MasterCard. I Oslo har de fleste butikker det, og da fungerer f.eks. Remember, Gebyrfri osv.

Skrevet

Hva skiller remember fra Skandiabankens Visa?

Noen som vet?

Skrevet
Hva skiller remember fra Skandiabankens Visa?

Noen som vet?

Remember er MasterCard, skandiabanken har VISA.

Skrevet (endret)
Remember er MasterCard, skandiabanken har VISA.

Ja, jeg skjønner det. Men hva er bruksforskjellen her innenlands?

Jeg har Mastercard fra Postbanken og Visa fra Skandiabanken.

Og her til lands er det ingen bruksforskjell. Eneste forskjell er at Skandiabanken er mye rimeligere.

Når jeg er i USA/Hellas kan jeg benytte begge disse kortene uten problemer.

Endret av Vici
Skrevet

Kredittkort er satans verk ..

Fra spøk til revolver , hva er effektiv rente på slike kort nå ?

Annonse
Skrevet (endret)

Først...

Virker som om noen ikke forstår forskjellen på debet og kredittkort her.

Debetkort= knyttet opp mot din bankkonto og blir trukket med en gang.

Kredittkort= Du "låner" pengene av en finansinstitusjon og får faktura i posten, eller på mail.

Mye sikrere og bedre til kjøp av hotel, flybilletter osv.

Forøvrig....

Skandiabanken har det suverent beste kredittkortet, om du bruker av kreditten. Altså ikke betaler alt til forfall.

For Dere som betaler alt på forfallsdagen, er 365direkte det billigste.

Du får tilbake 1% av alt du bruker det til.

Du får tilbake 3,65 av alt du bruker det til i møbel og bensinstasjoner (Alt fra bensin til pølser) Det betyr vel 40 øre pr liter.

Ingen skjulte ting.

Men husk. Betal til forfall.

Ya bank har et Visa kredittkort, som også kan brukes i dagligvareforretninger...

Jeg har erfaring med begge.

Ellers er vel gebyrfri, remember og flere andre temmelig like.

Endret av Østlandet
Skrevet
Skandiabanken har det suverent beste kredittkortet, om du bruker av kreditten.

Nettopp!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg har både Cresco Gold og Cresco Car (4% rabatt på drivstoff) og er fornøyd med både kortet og servicen jeg har fått. Jeg bruker Gold til reiser og sånn fordi det inkluderer en veldig bra reiseforsikring, og Car til alt drivstoff.

Jeg har også hørt mye godt om Remembercard og Scandiabankens kort og om 365 kortet (som kan høres ut som er for godt til å være sant men som visstnok ikke er det).

• 7 måneder senere...
Skrevet (endret)

Kanskje litt sent og svare på denne linken nå men... Uansett, jeg fant den da jeg søkte på nettet. Kjekt å lese erfaringer folk har. Jeg har Cresco Car og Remember Mastercard. Jeg bruker Remember til alt annet enn påfylling av bensin. Da bruker jeg Cresco som sagt tidligere gir 4 % rabatt. Denne ordningen er helt grei synes jeg. Fant uansett en side som opplyser omRemember kredittkort og sammenligning av kredittkort . Sikkert greit for mange som lurer på hva de skal velge ettersom du enkelt kan sortere etter effektiv rente

Endret av Bente78
Skrevet

Trumf lanserer snart et kort der man skal få 3% på alle kjøp i trumfbutikkene. Men da må det vel kunne brukes i matbutikker? Hvis ikke forsvinner poenget for meg, i hvert fall. Sluttet å bruke 365 direkte også etter de kuttet ut 1% på alt, og isteden valgte å gi ekstra bonus på klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...