Gå til innhold

grusom kaffe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har så utrolig dårlig kaffe på skolen. I begynnelsen brukte jeg litt melk i for å døyve smaken, men nå går ikke det heller. Skjønner ikke hva det er som gjør at den smaker så jævlig. Trakteren og kanna blir renset med sånn rensegreie på pose (vet ikke hvor ofte de gjør det da).

Og de kjøper inn gul eller blå coop kaffe og den har vi drukket hjemme og det smakte helt greit, ikke som den gifta de får til på skolen.

Noen som vet hva det kan være? gammel trakter? det er en sånn moccamaster.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir kaffen stående for lenge? Bruker de for mye eller for lite kaffe?

Skrevet

Sånn er det på skolen vår også. Jeg slutta etter hvert å kjøpe kaffe der.

Min teori er at kaffien noen ganger blir stående for lenge, de renses for skjelden og jeg har mistanke om at kannene noen ganger vaskes mes zalo etc. og ikke skikkelg rens.

Løsninga er pulverkaffi, Friele har en ok variant og et par av de mørkere typene til Nescafe er også ok. I alle fall langt bedre enn den kantinekaffien.

Gjest Eurydike
Skrevet
Løsninga er pulverkaffi, Friele har en ok variant og et par av de mørkere typene til Nescafe er også ok. I alle fall langt bedre enn den kantinekaffien.

Eller skaff deg vannkoker, presskanne og din egen lufttette boks med presskannemalt kvalitetskaffe. :lur:

Gjest Frielemann
Skrevet

Sannsynligvis som gjest over her sier, den blir stående for lenge. Det gjelder både om den står på termokanne, men spesielt hvis den står "åpent", dvs at kanna står lenge på varmeelementet under trakteren. Hvis det er som det sistnevnte damper det bort vann, og kaffen blir sterk og fæl på smaken..

Jeg hadde også vært skeptisk til Coop kaffe, syns aldri de klarer å produsere brukende kaffe. Friele derimot.. ! :)

Ob-smiley: :kaffe:

Skrevet

Men den ferske kaffen på morran smaker også grusomt. Kan det være at kaffeposen blir stående åpen fra den åpnes til det er tomt? De lukker den ikke på noe måte... Har sluttet å kjøpe kaffe der. Den smaker jævlig uansett hvem som lager den (går på en veldig liten skole, med eget lite kjøkken).

Blir medbragt heretter, får kjøpe en liten termos evt drikke pulverkaffe. Det skal ikke så mye til før det smaker kaffe og ikke gift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...