Gå til innhold

Fargerike klær

Fat Sally Lee

Anbefalte innlegg

Jeg elsker å kle meg i fargerike klær. Det skaper humør og godt miljø med litt farger, synes jeg. Men jeg er jo klar over at rosa, lilla og lyseblå klær blir sett på som barnslig...Men det er bare sånn jeg er. Vet at jeg kanskje skiller meg ut iblant... :oops:

Venninnene mine sier de blir glade av å se på meg, men de som ikke kjenner meg tar meg ofte ikke særlig alvorlig. Dessverre. Jeg er jo ikke mer useriøs enn noen andre selv om jeg har en morsom klesstil? Begynner å bli litt lei slik behandling. Kanskje jeg skulle bremse fargebruken en smule? :roll:

Hva tenker dere når dere ser en ukjent jente med blå bukser, stripete belte, turkis topp, rosa jakke og ganske mye smykker, på gata? Tenker dere at hun er useriøs og barnslig? Eller?

jeg vil jo bare være normal :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er herlig. Bruker en del farger selv. Og blir lagt merke til en gruppe på en del mennesker hvor de fleste kler seg i sort (om vinteren) eller hvitt (sommer) og jeans (skeier ut med blått).

Jeg synes flere burde kle seg litt mer sprelsk, aner dere hvor kjedelig en gruppe nordmenn ser ut? "Alle" er likt kledd.

Så fortsett du å kle deg med farger. Men det er klart, se an anledningen og er det til hinder for noe, så demp det. Andre situasjoner - kjør på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er stillig å tørre og skille seg ut litt :D Hva jeg tenker når jeg ser folk som går "fargerikt" kledd? Tenker som regel at dette er antakelig vis er en morsom person å være sammen med,snakke,diskutere med o.s.v

Vet ikke hvorfor jeg tenker akkurat som jeg gjør,men er vel kanskje fargene?Som du selv sa så blir vennene dine glad av å se deg :D De klærene du velger å gå med speiler seg kanskje litt på personligheten til hver enkelt,i mitt tilfelle så pleier jeg altså å tenke at en person som går med masse farger må da være veldig happy... :D

Fortsett å kle deg sånn som du gjør du,men som Tusenfryd så se litt ann på annledningen `"visse klær til visse annledninger!"

*Nida.Michelle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Hva tenker dere når dere ser en ukjent jente med blå bukser, stripete belte, turkis topp, rosa jakke og ganske mye smykker, på gata? Tenker dere at hun er useriøs og barnslig? Eller?

Så var det dette med å kle seg til anledningen da? :roll:

Jeg skal innrømme at når jeg ser personer med en slik klesstil på gaten så tenker jeg at her har vi en person som vil ha oppmerksomhet, er umoden, fjåsete, barnslig og vet ikke hvordan han/hun skal kle seg.

Sterke farger er pent det- men ton det ned hvis du ikke vil bli sett på som en uvitende og dum fjortis resten av livet.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en person kler seg veldig fargerikt og passer det så syns jeg det er helt topp! Gå ut en lørdagskveld i Stavanger og 90% av jentene er kledd i svart..

Man kan ikke bry seg om hva alle andre mener hele tiden, alle har vi forskjellig smak og det er ikke mulig å tilfredsstille alle på en gang.

Vær deg selv du og kle deg akkurat som du vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Det er flott med sterke farger, men ikke alle kler alle farger. Selv kler jeg best jordfarger og bruker det mye uten at det trenger å bli kjedelig. Rødt er også en farge jeg kler og som jeg bruker mye.

Klær og farger gjenspeiler hvem du er. Dersom du selv føler at du ikke blir tatt så seriøst som du ønsker når du bruker fargerike klær, kan du jo tone ned litt. Du trenger ikke bli helt sort for det.

Dersom du egentlig trives med fargene dine syntes jeg du skal bruke dem. Det viktigste er at det kjennes rett for DEG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg tenker oftest 'Oi.. for et oppsyn!'

Sterke farger kan være fint til en viss grad, men prøv å ikke blande altfor mye. Et plagg med en sterk stilig farge kan være kult i et antrekk bestående av bare en farge til -og da gjerne en basis farge. Jeg prøver å holde meg til to -høyst tre farger pr. antrekk.

Du kan lett oppfattes som useriøs, særlig i arbeidslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fordi arbeidslivet ofte består av kontakt med kunder/leverandører/sjefer/kollegaer som vurderer deg utfra hva du gjør og hvordan du opptrer. Og da spiller utseende en viktig rolle. Det kan slå ut på om du får jobben, hvilke oppdrag du får, hvilken lønn du får, hvordan du gjør karriere... osv

Det gjør det også i andre sammenhenger, men vil da kanskje ikke få så store konsekvenser:

Hvordan du ser ut og kler deg i en studie situasjon er kanskje ikke så viktig, dersom en ser bort fra hvordan medstudenter oppfatter deg, sensorene kan jo ikke se deg når de retter eksamen!

Og om de som ser deg på gata tenker 'jøss... karneval?', betyr det jo egentlig ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det kan kanskje gi deg en pekepinn om hvordan du blir oppfattet, og som flere andre har nevnt, hva når du skal søke jobb? Skal du komme kledd opp som "klovn" da også?

Minnie

Det var å trekke det litt langt, Minnie.

Deler av innlegget er slettet.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

åååå, henne ser jeg nesten hver dag. Hun matcher alltid i fargen fra topp til tå. Idag var hun knall blå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ganske ofte en godt voksen dame som er skikkelig fargerik!

Beundrer henne faktisk.

Sist jeg så henne hadde hun et grønt, flagrende skjørt på seg (fargen var lys, men sterk og klar), en skjorte/bluse i nesten samme farge og et oransje sjal rundt hoftene. I tillegg pleier hun å ha noen morsomme hatter/luer (som minner litt om alpe-luer faktisk).

Jeg har ingen problemer med å se henne som seriøs selv om hun kler seg som hun gjør! Men dette er fordi hun er riktig person og at antrekket er så gjennomført.

Jeg vet om mange som hadde sett helt malplassert ut i et slikt antrekk.

Selv er jeg en farge-frik uten like. Elsker sterke farger og kler dem også. Særlig rødt og turkis. Men av praktiske grunner brukes fargene mest som tilbehør.

Så kle deg som du vil, men pass på at det ikke blir for mye og for mange farger på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært svart og hvit i maaaaaaange år, men er veldig glad i og synes det er kjempeflott med sterke farger.

Bare for morro så kjøpte jeg meg for litt siden en skikkelig knallrød genser med en diger hund (tegneserietype) forfra forran og bakfra bak... trodde ikke jeg likte rødt så godt jeg, men den var morsom.... Etter det har jeg faktisk begynt å kjøpe røde, rosa og andre farger på klærne mine. Var på utkikk etter en rød bukse også, men fant ingen jeg likte. Har kikket på flere bukser som har vært lilla og andre farger, det har stort sett vært formen som har stoppet meg fra å kjøpe dem og ikke fargen.

Om andre synes jeg ser fjortis ut eller utviklingshemmet fordi jeg ikke fortsetter å gå i det anonyme beige og sorte til enhver tid, så har jeg vel egentlig kommet dithen at jeg ikke bryr meg døyten om de menneskene som synes det, og derfor betyr det fint lite at de tenker sine snevre tanker også. (nevner ingen, for dette gjelder irl.)

men jeg blander det gjerne sammen med basisfarger, som en annen nevnte her, kun fordi JEG synes det er penest til MEG.

Hva jeg tenker når jeg ser ei ukjent jente med fargerike klær? kommer jo litt an på klærne da! men jeg bor i oslo og ser så mye forskjellige klesvaner at jeg ville nok ikke tenkt noe særlig i det hele tatt! Om noe, så kanskje bare " oj..morsomt!" og smilt for meg selv.

(men kommer en førtis med trange hoftebukser type fjorten år i pastellrosa med tilhørende antrekk så kan jeg nok tenke "stakars"! )

Men å tenke noe om personens seriøsitet når jeg møter fremmede mennesker på gata, pga fargevalg... det holder jeg meg for god til! Jeg vet da vel såpass at en persons seriøsitet ikke tydes utav fargene vedkommende liker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for morro så kjøpte jeg meg for litt siden en skikkelig knallrød genser med en diger hund (tegneserietype) forfra forran og bakfra bak...

Den er dritkul! Holdte på å kjøpe den i rødt jeg også,men endte opp med den hvite.

Sammenligne fargerbruk med å være utviklingshemmet synes jeg er å dra den litt langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, elsker den gensern! Dersom jeg er i fnisehumør på morran og skal ut og være sosial i løpet av dagen, så MÅ jeg bare ha på meg den! Da blir jeg bare i enda bedre humør!

Jeg tenkte litt på denne diskusjonen på banen i dag, så jeg kikket meg litt rundt på folk.. Så ei voksen dame i brent, men meget skarp orangefarge på både bukse og overdel, med en brun skinnjakke utenpå = skikkelig fresh!! Sterke farger, men virkelig ett friskt pust!

Så så jeg ei pen, høyreist jente med sorte pene bukser og lang offwhite strikket jakke, smal type = klassisk og pen, men mye kjedeligere og tammere en damen i orange!

Har sett folk både med farger og i kjedelige svart og hvitt i dag, men har ikke sett noen som virket mindre seriøse pga fargevalgene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser i klesbutikkene nå. Er nesten bare lilla og rosa bukser de selger. :roll: Liker meg ikke noe særlig i slike pastell-farger. Det MÅ være sort ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet

Tenker ikke noe spesielt i grunn, bortsett fra at det kanskje kunne sett litt kult ut :blunke: Folk får gå til hvordan de vil for min del....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flott med folk som tør vise sin personlighet når de velger klær!

At man er fjortis og barnslig fordi man kler seg i fargerike klær, er jeg veldig uenig i. Å være livredd for å skille seg ut, og å kategorisere andre mennesker p.g.a farger derimot, det finner jeg svært barnslig.

Når jeg ser en person i masse farger, så tenker jeg forskjellige ting utifra hvem jeg ser. Forskjellige mennesker utstråler forskjellige ting, uansett hva de har på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Folk må gjerne kle seg ut som klovner for min del- men da kan de ikke forvente å bli tatt seriøst.

Deler av innlegget er slettet.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...