Gå til innhold

Trygdekontor

Gjest litt sinna nå

Fremhevede innlegg

Gjest litt sinna nå
Skrevet

Jeg har nå prøvd å ringe trygdekontoret mitt nå i over 1 time. Det ern dame der som kan hjelpe meg, KUN henne sier de på sentralbordet.

Jeg ringte for en time siden, da var damen i en tlf og en på vent. Jeg ringte derretter etter 5-10 minutter. Fortsatt en på tlf og en på vent. Etter ytterligere 5 minutter hadde hun en på tlf, men JEG kunne stå på vent. Det gjorde jeg da, i lange lange tider. Plutselig ble jeg brutt, og samtalen var over. Uten at jeg har fått snakke med denne damen da.

Jeg ringte tilbake, og INGEN svarer på sentralbordet.

Av erfaring er det et helvete å komme igjennom der, det er det alltid. Jeg ringte igjen og fikk beskjed om at damen ikke er i tlf, men at hun er opptatt med noe annet. Klokken er nå 1120. Damen går til lunsj 1130.... Så går hun på et møte kl 12 til kl 14.

Og trygdekontoret stenger vel 1430 eller noe.

Faen altså. Forbanna irriterende.

Det hadde vært greit nok, dersom dette var engangstilfeller. Men det er det altså IKKE.

Måttte bare få det ut jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke få sentralborddamen til å legge igjen beskjed til denne personen at hun skal ringe deg da? Evt om du får mailadressen hennes så du kan sende henne en mail?

Skrevet (endret)

Ta med bok og matpakke, dra ned til kontoret og si at du sitter der til vedkommende kan snakke med deg. En annen ting som kan fungere er å sende rekomandert brev. (ikke mail)

Endret av Pax
Gjest Tante Kniker
Skrevet

Eller stå litt tidligere opp og ring rett etter 9. Da er det sjelden telefonkø på NAV-kontorene, av en eller annen grunn.

Skrevet

Jeg forsøkte å legge igjen beskjed, men det kunne ikke sentralbordet gjøre, fordi hun damen var så OPPTATT!?

Helt sjukt er det.

Det er sånn HVER gang.

Man kan ringe så lenge, uten at noen svarer på sentralbordet, at samtalen blir brutt av seg selv!....

Kanskje jeg bare skal ta emd meg soveposen og sove utenfor til imorgen.

I tillegg er det sånn at det alltid er kun ETT menneske som har peiling på hver sin ting. Så drar de på ferie i sammenhengene 7 uker og sånn. Helt forferdelig at det går an.

Så er de sure fordi vi som brukere reagerer på at det er umulig å få svar derfra.

Skrevet

Det jeg stusser på er hvorfor telefondamen ikke kunne legge igjen beskjed til henne du skulle snakke med. Det er jo helt normalt å gjøre det, så kan hun ringe tilbake når hun får tid til å snakke med deg.

Skrevet

Det er en ting jeg har lært meg etter å ha vært nødt til å forholde meg til NAV nå og da, det er at reagerer jeg med sinne og blir småfrekk til dem som svarer tlf der, blir det enda verre.

Jeg sa at jeg har forsøkt å nå dama i over en time. Det hjalp ikke no det.

Jeg kunne seff ringt 09:01 da. men da hadde jeg begge ungene hjemme da. Ikke akkurat så stille rundt meg til å ta sånne tlf da.

Regner jo med at dem er tilgjengelige iallefall 1 gang i løpet av dagen da. For dårlig er det.

Skrevet
Jeg forsøkte å legge igjen beskjed, men det kunne ikke sentralbordet gjøre, fordi hun damen var så OPPTATT!?

Helt sjukt er det.

Det er sånn HVER gang.

Man kan ringe så lenge, uten at noen svarer på sentralbordet, at samtalen blir brutt av seg selv!....

Kanskje jeg bare skal ta emd meg soveposen og sove utenfor til imorgen.

I tillegg er det sånn at det alltid er kun ETT menneske som har peiling på hver sin ting. Så drar de på ferie i sammenhengene 7 uker og sånn. Helt forferdelig at det går an.

Så er de sure fordi vi som brukere reagerer på at det er umulig å få svar derfra.

Hvis telefondamen har begynt å skjerme de andre fra å få beskjeder, har hun ganske enkelt tilegnet seg for mye makt.

Jeg kan ikke tro at de det gjelder er enige i denne praksisen.

Gjest Tante Kniker
Skrevet (endret)
Jeg kunne seff ringt 09:01 da. men da hadde jeg begge ungene hjemme da. Ikke akkurat så stille rundt meg til å ta sånne tlf da.

Regner jo med at dem er tilgjengelige iallefall 1 gang i løpet av dagen da. For dårlig er det.

Du regner altså med at de er tilgjengelige når det passer deg, i stedet for å ringe når du vet det er størst mulighet for å treffe den du skal ha tak i.

Jeg tror jeg ville forandret litt strategi, dersom målet er å få svar fra NAV. Dersom målet er å klage uten å oppnå noe, er du derimot på rett spor.

Endret av Tante Kniker
Skrevet
Du regner altså med at de er tilgjengelige når det passer deg, i stedet for å ringe når du vet det er størst mulighet for å treffe den du skal ha tak i.

Jeg tror jeg ville forandret litt strategi, dersom målet er å få svar fra NAV. Dersom målet er å klage uten å oppnå noe, er du derimot på rett spor.

Jeg har HELE dagen jeg.

SÅ jeg FORVENTER at siden de har KUN ett menneske som KAN hjelpe meg med dette spørsmålet (som tar max3 min å svare på) så SKAL de kunne svare meg EN ELLER ANNEN gang i løpet av dagen. Dersom de IKKE svarer når jeg ringer, FORVENTER jeg at de kan få beskjed om å ringe meg når de har fått tid da.

JA, det FORVENTER jeg av et offentlig kontor ja. Har ingen ting med at jeg ringer KUN når det passer meg.

Da jeg valgte å ikke ringe med ungene rundt meg, regnet jeg med at hun dama evt kunne ta kontakt med meg da, i løpet av dagen, dersom hun ikke var ledig da jeg ringe.

På den annen side, hvordan i helvete skal jeg vite NÅR jeg bør ringe for å få tak i dem egentlig? Hvordan vet jeg hvilket tidspunkt de er ledige?

Gjest Tante Kniker
Skrevet
På den annen side, hvordan i helvete skal jeg vite NÅR jeg bør ringe for å få tak i dem egentlig? Hvordan vet jeg hvilket tidspunkt de er ledige?

Det er da ikke noe problem! Sentralbordet skal ha alles kalender tilgjengelig på skjermen, så du trenger ikke gjøre stort mer enn å spørre når på dagen hun er ledig.

Eventuelt ringe om morgenen, men det passer tydeligvis ikke.

Skrevet
Jeg har HELE dagen jeg.

SÅ jeg FORVENTER at siden de har KUN ett menneske som KAN hjelpe meg med dette spørsmålet (som tar max3 min å svare på) så SKAL de kunne svare meg EN ELLER ANNEN gang i løpet av dagen. Dersom de IKKE svarer når jeg ringer, FORVENTER jeg at de kan få beskjed om å ringe meg når de har fått tid da.

JA, det FORVENTER jeg av et offentlig kontor ja. Har ingen ting med at jeg ringer KUN når det passer meg.

Da jeg valgte å ikke ringe med ungene rundt meg, regnet jeg med at hun dama evt kunne ta kontakt med meg da, i løpet av dagen, dersom hun ikke var ledig da jeg ringe.

Jeg synes ikke du forventer for mye. Det er et helt normalt servicenivå du forventer, det skulle ikke engang være nødvendig å argumentere her.

Når det gjelder tidspunkt som er mer "riktige" å ringe på enn andre, så finnes de ikke. Folk kan være opptatt i møter fra morgenen også, det har ingenting å gjøre med om det er mye trafikk på tlf i den tida eller ikke.

Skrevet
Det er da ikke noe problem! Sentralbordet skal ha alles kalender tilgjengelig på skjermen, så du trenger ikke gjøre stort mer enn å spørre når på dagen hun er ledig.

Eventuelt ringe om morgenen, men det passer tydeligvis ikke.

Det beste er faktisk om telefondamen kan gi beskjed. Selv om kalenderen viser at personen er ledig, så er ikke det det samme som at hun er på kontoret akkurat da, det betyr bare at hun ikke har avtaler eller møter på de tidspunktene.

Det vanlige er å gi beskjed, så ringer man tilbake når man kan.

Gjest Tante Kniker
Skrevet
Det beste er faktisk om telefondamen kan gi beskjed. Selv om kalenderen viser at personen er ledig, så er ikke det det samme som at hun er på kontoret akkurat da, det betyr bare at hun ikke har avtaler eller møter på de tidspunktene.

Det vanlige er å gi beskjed, så ringer man tilbake når man kan.

Visst er det vanlig. Jeg forteller bare hva som er mest effektivt dersom målet er å få svar i stedet for å vente på telefon mens man skriver klager på internett.

Skrevet

Jeg har opplevd lignende, skrev klage men har enda ikke fått svar! Dette er 2 år siden :kjefte:

Telefondama må da kunne gi personen beskjed om at hun skal ringe deg tilbake når hun får tid.Skulle tro det er enklere for henne enn at hunstadig får telefoner når hun er opptatt!

I mellomtiden nå mener jeg du bør sende en mail samtidig som du igjen prøver å nå henne pr.telefon!

Skjønner godt at du ikke ringer når du har masete unger rundt deg :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Visst er det vanlig. Jeg forteller bare hva som er mest effektivt dersom målet er å få svar i stedet for å vente på telefon mens man skriver klager på internett.

Du er bare ute etter trøbbel Tante ;-D

Mest effektivt er nok å stille opp foran døra før åpningstid.

Kanskje jeg får svar da.

Målet om å få svar i dag er jo allerede utelukket. Dama er jo som sagt i møpte frem til kl 14. Seff skal jeg ligge på telefonlinjene fra 1405 frem til stengetid, ikke at jeg tror jeg får kontakt da heller da men. Dermed har jeg altså timesvis frem til kl 14 til å klage på, her på INTERNETT ;-D

Og det var deilig å få ut det aggresjonen ;-D

Skrevet
Du er bare ute etter trøbbel Tante ;-D

Mest effektivt er nok å stille opp foran døra før åpningstid.

Kanskje jeg får svar da.

Målet om å få svar i dag er jo allerede utelukket. Dama er jo som sagt i møpte frem til kl 14. Seff skal jeg ligge på telefonlinjene fra 1405 frem til stengetid, ikke at jeg tror jeg får kontakt da heller da men. Dermed har jeg altså timesvis frem til kl 14 til å klage på, her på INTERNETT ;-D

Og det var deilig å få ut det aggresjonen ;-D

Telefonen er vel åpen til 15.45?

Du kan forresten ta en titt inne på nav.no, kan hende du finner svar på spørsmålet ditt der.

Skrevet

Sånn til opplysning så har saksbehandlerne og konsulentene litt mer å gjøre enn å sitte i telefonen hele dagen. Og det er fullt mulig at de har kuttet ut "ring tilbake"-beskjeder, da det med stor sannsynlighet styrte dagen til de ansatte i for stor grad.

Jeg antar for øvrig at da du ble brutt, gikk hun til lunsj. Og jeg vil, som flere her, anbefale deg å enten ringe med en gang telefonlinjene åpner om morgenen eller møte opp personlig. Etter å ha sjekket hjemmesidene til NAV. Utrolig hvor mye info som ligger ute der!

Skrevet

Du har aldri forsøkt å ringe NAV, du? Noen ganger er du heldig om personen på sentralbordet klarer å finne ut om vedkommende i det hele tatt jobber der. Kalender? Joda, i en idéell verden.

Gjest nextlife
Skrevet
Sånn til opplysning så har saksbehandlerne og konsulentene litt mer å gjøre enn å sitte i telefonen hele dagen. Og det er fullt mulig at de har kuttet ut "ring tilbake"-beskjeder, da det med stor sannsynlighet styrte dagen til de ansatte i for stor grad.

Jeg antar for øvrig at da du ble brutt, gikk hun til lunsj. Og jeg vil, som flere her, anbefale deg å enten ringe med en gang telefonlinjene åpner om morgenen eller møte opp personlig. Etter å ha sjekket hjemmesidene til NAV. Utrolig hvor mye info som ligger ute der!

Sånn til opplysning,-så er saksbehandlerne på NAV der for brukerne, og skal dermed være tilgjengelig.

I perioder av livet mitt har jeg hatt endel med dette gjenget å gjøre, ulike problemstillinger(tidskonto første året dette kom :gråte: , funksjonshemmet barn,-hjelpemidler,stønader, osv)

Jeg har vært så eitranes forbanna at det kan ikke beskrives. Beskjeder om å ta kontakt blir enten ikke gitt videre eller ignorert. Telefontid blir ikke overholdt. Sakspapierer forsvinner. De ansatte er konsekvent utilgjengelig, og det virker ikke som om de skjønner at for enkelte av brukerne er det de som avgjør livssituasjonen,-og kvaliteten man er i/har.

Så trådstarter, du har min fulle støtte.

Er virkelig glad jeg nå har minimalt med NAV å gjøre. :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...