Gjest Smarta Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 IQ test Hvor smart er du? Svar på disse spørsmålene om du tør, så får du se! Tell et poeng for hvert riktige svar og se i tabellen hvordan du scorer. 10 Geni 9-10 Over gjennomsnittet 6-8 Normal 3-5 Hmm 1-2 Krev pengene tilbake fra skole undervisningen 0 Hjernedød 1. Har de 17. mai i England? Ja Nei 2. Hvor mange fødsels dager har en gjennomsnitts mann? 3. Noen måneder har 31 dager; hvor mange har 28? 4. Kan en person fra California gifte seg med sin enke's søster? 5. Del 30 med 1/2 og legg til 10. Hva blir svaret? 6. Hvis det er 3 epler på et bord og du tar vekk 2, hvor mange har du da? 7. En doktor gir deg 3 tabletter og ber deg ta en hver halv time. Hvor mange minutter vil tablettene vare? 8. En gårdbruker har 17 sauer som står på et jorde, og alle bortsett fra 9 faller om og dør. Hvor mange sauer står igjen? 9. Hvor mange av hvert dyr tok Moses ombord i arken? 10. En ansatt i en slakter butikk er 1,80 høy. Hva veier han? LØSNINGEN er under her, ikke kikk før du har svart 1. Ja, selvfølgelig har de det. De bare feirer den ikke som i Norge. 2. Man blir bare født en gang. 3. Alle har 28 dager, det er bare det at de andre har flere dager. 4. Nei! Han er død. 5. 70 6. 2 7. 60 minutter 8. 9 9. 0. Moses hadde ikke noen Ark. Det var det Noah som hadde. 10. Kjøtt.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Jeg skjønte ikke svaret på nr. 8 Kan noen forklare meg?
Gjest Silmarill Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 Jeg skjønte ikke svaret på nr. 8 Kan noen forklare meg? De står jo igjen for alle bortsett fra de 9 falt om å døde.Det var jo de resterende som døde
Gjest -eline- Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 Jeg hadde alle rett! Jeg er et GENI!
Gjest Silmarill Skrevet 16. november 2007 #5 Skrevet 16. november 2007 1-2 Krev pengene tilbake fra skole undervisningen så var det dette med orddeling igjen da..... Det finnes en gammel oppfinnelse som gjør at mennesker kan se gjennom vegger. Hva er det?
Gjest Veronica Mars Skrevet 16. november 2007 #6 Skrevet 16. november 2007 så var det dette med orddeling igjen da..... Det finnes en gammel oppfinnelse som gjør at mennesker kan se gjennom vegger. Hva er det? Vinduer. Jeg hadde alle rett på den første også, jeg er et geni. Men det visste jeg jo fra før.
Gjest Silmarill Skrevet 16. november 2007 #7 Skrevet 16. november 2007 Vinduer. Jeg hadde alle rett på den første også, jeg er et geni. Men det visste jeg jo fra før. Helt riktig med vinduer Du er et geni du Klarte de andre jeg også, så jeg er også et geni Denne da: (litt vanskligere enn der svaret var vinduer) En kvinne deltok i sin mors begravelse. Der traff hun en mann hun ikke kjente. Hun synes mannen var fantastisk, rene drømmemannen, hun ble forelsket i ham øyeblikkelig! Da begravelsen var over forsvant han uten at hun hadde klart å få telefonnummeret hans. Ingen visste hvem han var og hun kunne ikke kontakte ham. Noen dager senere drepte hun søsteren sin. Spørsmål: Hva var motivet for at hun drepte søstera?
La Luna Skrevet 16. november 2007 #8 Skrevet 16. november 2007 (endret) Den siste gåten her har vært oppe før, jeg husker svaret så skal ikke si noe Men jeg klarte alle de første da! Endret 16. november 2007 av La Luna
Gjest Silmarill Skrevet 16. november 2007 #9 Skrevet 16. november 2007 Den siste gåten her har vært oppe før, jeg husker svaret så skal ikke si noe Men jeg klarte alle de første da! Jeg visste jeg hadde sett den et sted før da jeg fikk den videresendt fra samboeren min på mail...ja, da var det vel her på KG jeg hadde lest den tenker jeg Han fikk litt da jeg tok svaret med engang, for om du husker svaret LaLuna så......ja, da var man jo xxx dersom man tenkte svaret med en gang og da tenkte man som en xxx Ser mange har lest siden jeg la inn gåten, men ingen har svart :klø: Kanskje jeg skal legge ut svaret før jeg tripper ut på fest
La Luna Skrevet 17. november 2007 #10 Skrevet 17. november 2007 Jeg visste jeg hadde sett den et sted før da jeg fikk den videresendt fra samboeren min på mail...ja, da var det vel her på KG jeg hadde lest den tenker jeg Han fikk litt da jeg tok svaret med engang, for om du husker svaret LaLuna så......ja, da var man jo xxx dersom man tenkte svaret med en gang og da tenkte man som en xxx Ser mange har lest siden jeg la inn gåten, men ingen har svart :klø: Kanskje jeg skal legge ut svaret før jeg tripper ut på fest Hihi, morsomt Jeg må si at jeg klarte ikke svaret først gangen jeg så den, så jeg tenker ikke som en xxx Spørs om du ikke må legge ut svaret snart, ja, men siden du har vært på fest regner jeg ikke med at du er oppe så her tidlig
Gjest Silmarill Skrevet 17. november 2007 #11 Skrevet 17. november 2007 Hihi, morsomt Jeg må si at jeg klarte ikke svaret først gangen jeg så den, så jeg tenker ikke som en xxx Spørs om du ikke må legge ut svaret snart, ja, men siden du har vært på fest regner jeg ikke med at du er oppe så her tidlig det har du rett i La Luna Stod ikke så veldig tidlig opp i dag nei..... Her er svaret: SVAR: Hun håpet mannen ville dukke opp i begravelsen igjen! Hvis du svarte riktig, tenker du som en psykopat. Dette var en test av en kjent Amerikansk psykolog som ble brukt for å se om man tenkte som en morder. Mange serialmordere som deltok i testen svarte riktig på spørsmålet. Hvis du svarte feil kan du prise deg lykkelig. Kremt,kremt...dette fikk jeg på mail: Hvis du svarte riktig vennligst si fra så jeg kan fjerne deg fra mailinglisten min, med mindre du blir sur, i så tilfelle skal jeg være ekstra snill med deg.
Gjest følersegdum Skrevet 17. november 2007 #12 Skrevet 17. november 2007 Klarte alle utenom nummer fire og syv, kan noen forklare?
Gjest følersegdum Skrevet 17. november 2007 #13 Skrevet 17. november 2007 Ups, mente fem og syv Klarte alle utenom nummer fire og syv, kan noen forklare?
Gjest Veronica Mars Skrevet 17. november 2007 #14 Skrevet 17. november 2007 Jeg er ikke psykopat. Ups, mente fem og syv 5. Del 30 med 1/2 og legg til 10. Hva blir svaret? Å dele på 1/2 er det samme som å gange med 2, 30 ganger 2 er 60 + 10 er 70. Elementær matematikk. 7. En doktor gir deg 3 tabletter og ber deg ta en hver halv time. Hvor mange minutter vil tablettene vare? Hvis du tar den første klokka f.eks 16, så tar du den neste klokka 16.30, og den siste klokka 17. Det er 60 minutter.
Nutrisse Skrevet 17. november 2007 #15 Skrevet 17. november 2007 Kjempe gøy med sånne gåter; er det ikke noen som har flere på lager?
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2007 #16 Skrevet 19. november 2007 Hvem er forlovet med hvem? Melissa, Abbey og Lisa er forlovet med de tre mennene nedenfor. Hvem er forlovet med hvem? Software utviklerens fremtidige kone er ikke Lisa. Jason er regnskapsføreren. Jeffery har fast følge med Melissa. Jack er selger. Abbey er ikke forlovet med regnskapsføreren.
La Luna Skrevet 19. november 2007 #17 Skrevet 19. november 2007 Hvem er forlovet med hvem? Melissa, Abbey og Lisa er forlovet med de tre mennene nedenfor. Hvem er forlovet med hvem? Software utviklerens fremtidige kone er ikke Lisa. Jason er regnskapsføreren. Jeffery har fast følge med Melissa. Jack er selger. Abbey er ikke forlovet med regnskapsføreren. Jeffrey-Melissa Jason-Lisa Jack-Abbey Skulle den være så lett, eller var det noe vanskeligere i den jeg ikke oppfatta, kanskje....?
Gjest Silmarill Skrevet 21. november 2007 #18 Skrevet 21. november 2007 Melissa - Jeffery Lisa - Jason Abbey - Jack MITT svar
Gjest Silmarill Skrevet 21. november 2007 #19 Skrevet 21. november 2007 Dvs. La Luna og jeg kom fram til samme svar - VI har rett!
Gjest pest og plage dott enn o Skrevet 21. november 2007 #20 Skrevet 21. november 2007 Ser ut som det over er riktig! Her er 3 nye! David var ute og gikk en tur når det begynte å regne. Han hadde ikke paraply eller hodeplagg. Hans klær ble gjennomvåte, men ikke et hår på hans hode ble fuktig. Hvordan kunne dette gå til? - Jeg har hull både på toppen og bunnen. Jeg har hull både på venstre og høyre side. Og, jeg har hull i kroppen, men fortsatt så holder jeg godt på vann. Hva er jeg? - PS. Denne må utføres i hodet uten papir og blyant. Ta 1000 og legg til 40. Legg så til 1000 til. Legg til 30. Legg så til 1000 igjen. Legg til 20. Legg igjen til 1000 og legg så til 10. Hva blir totalen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå