Lemona Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 En slektning er gravid, og av spesielle grunner skal barnet adopteres bort. En jeg snakket med mente en åpen adopsjon er mulig hvor du får følge barnet gjennom f.eks. bilder, og kanskje begrenset samvær. Er det slik at det er åpnet for åpen adopsjon i Norge, og i såfall hvilke muligheter ligger i dette? Noen som har tanker rundt dette med åpen adopsjon? Har moren mulighet til å legge føringer i forhold til de som skal adoptere barnet?
Gjest Tante Kniker Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Er det ikke bedre å spørre noen som faktisk kjenner regelverket rundt slik adopsjon? BUFDir, BUFetats regionkontorer eller i heldige øyeblikk kommunens sosialtjeneste? Kanskje til og med en av de tre adopsjonsforeningene vet noe om dette, selv om de formidler adopsjon fra utlandet?
Lemona Skrevet 14. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2007 Er det ikke bedre å spørre noen som faktisk kjenner regelverket rundt slik adopsjon? BUFDir, BUFetats regionkontorer eller i heldige øyeblikk kommunens sosialtjeneste? Kanskje til og med en av de tre adopsjonsforeningene vet noe om dette, selv om de formidler adopsjon fra utlandet? Joda, og det blir selvfølgelig gjort. Mødre som skal adoptere bort barnet sitt får blant annet egen saksbehandler hos bufdir. Men nå var det nå engang slik at jeg lurte på dette akkurat nå, og ønsket å lufte temaet på forumet. Det gjelder vel de fleste temaer som tas opp her at det finnes eksperter som kunne uttalt seg om det samme....
Gjest Gjest_lemona_* Skrevet 24. november 2007 #4 Skrevet 24. november 2007 En slektning er gravid, og av spesielle grunner skal barnet adopteres bort. En jeg snakket med mente en åpen adopsjon er mulig hvor du får følge barnet gjennom f.eks. bilder, og kanskje begrenset samvær. Er det slik at det er åpnet for åpen adopsjon i Norge, og i såfall hvilke muligheter ligger i dette? Noen som har tanker rundt dette med åpen adopsjon? Har moren mulighet til å legge føringer i forhold til de som skal adoptere barnet?
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2007 #5 Skrevet 24. november 2007 Det er ikke noe som juridisk kan kalles "åpen adopsjon" i Norge i dag. En forelder må si fra seg alle rettigheter når de evenetuelt samtykker til adopsjon. Noe annet er hva som kan skje i praksis, men altså ikke noe som loven regulerer. Dette er også som en beskyttelse for barnet. Adopsjon er endelig. Hilsen en som arbeider med adopsjon
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 En slektning er gravid, og av spesielle grunner skal barnet adopteres bort. En jeg snakket med mente en åpen adopsjon er mulig hvor du får følge barnet gjennom f.eks. bilder, og kanskje begrenset samvær. Er det slik at det er åpnet for åpen adopsjon i Norge, og i såfall hvilke muligheter ligger i dette? Noen som har tanker rundt dette med åpen adopsjon? Har moren mulighet til å legge føringer i forhold til de som skal adoptere barnet? Har ikke hørt om det i Norge jeg. En adopsjon er endelig og jeg ser at åpen adopsjon kan bli vanskelig både for mor og barn. uten at jeg kjenner regelverket. leste senest i går at new york er den eneste staten i Usa som har åpen adopsjon. Det sier litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå