Gå til innhold

min venninne sier hun ikke vil være min forlover...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmmm, hva ville dere gjort i en slik situasjon? Hun sier hun ikke vil stå fremme i kirka eller holde tale...sist nevnte er heelt okay for meg, hadde ikke forventet noen tale, så den er grei. men nå sier hun at hun heller ikke vil stå fremme i kirka dersom vi skal gifte oss i kirka...hmmm dette er min beste venn, men begynner å lure om hun egentlig ikke ønsker å være forlover jeg.

Hva ville dere gjort da? velge å spørre noen andre eller? vil jo gjerne ha noen ved min side til å holde buketten osv...ellers tror jeg det vil være snålt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hmmm, hva ville dere gjort i en slik situasjon? Hun sier hun ikke vil stå fremme i kirka eller holde tale...sist nevnte er heelt okay for meg, hadde ikke forventet noen tale, så den er grei. men nå sier hun at hun heller ikke vil stå fremme i kirka dersom vi skal gifte oss i kirka...hmmm dette er min beste venn, men begynner å lure om hun egentlig ikke ønsker å være forlover jeg.

Hva ville dere gjort da? velge å spørre noen andre eller? vil jo gjerne ha noen ved min side til å holde buketten osv...ellers tror jeg det vil være snålt...

Høres ut som hun lider av prestasjonsangst. Jeg syns du burde snakke med henne. Spør henne om hun ikke vil og eventuelt hvorfor. Eneste måten å finne ut av dette på.

Skrevet

Høres ut som hun lider av prestasjonsangst. Jeg syns du burde snakke med henne. Spør henne om hun ikke vil og eventuelt hvorfor. Eneste måten å finne ut av dette på.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Lei situasjon for begge dette her.

Hun har nok en form for angst vil jeg tro, for det er nok ikke det at hun ikke ønsker å stå ved din side i kirken, men hun tør det rett og slett ikke.

På den annen side er det jo rart at du som hennes bestevenninne ikke vet om at hun evt. lider av panikkangst eller prestasjonsangst(eller en annen form for angst)

Snakk med henne om dette, kanskje dere finner en løsning på det som er fin for dere begge! Spør henne (på en forstående måte)om hun har angst - det er ikke tabu lenger å ha det og meget vanlig! (Kanskje hun ikke engang får hjelp for det og at dere to sammen kan få henne til å få hjelp)

Når det gjelder tale er det mange forlovere som velger å lage en allsang istedenfor ;)

Lykke til :klemmer:

Endret av Silmarill
Skrevet

Det er litt verre å avvise en venninne fremfor en søster, synes jeg.

Når en barndomsvenninne og bestevenninne spør om en vil være forlover kan en liksom ikke si nei...

Skrevet
Det er litt verre å avvise en venninne fremfor en søster, synes jeg.

Når en barndomsvenninne og bestevenninne spør om en vil være forlover kan en liksom ikke si nei...

Men det er liksom greit å avvise en søster? Jeg ville definitivt valgt søsteren min som forlover. (om jeg noen gang skulle gifte meg)

Gjest Gjest__tulla__*
Skrevet

Jeg vil råde deg til å snakke med både forloveren din og presten som skal vie dere. Det er sikkert ikke første gangen presten møter en slik utfordring, og h*n har sikkert noen tanker og ideer om hvordan dette kan løses.

Skrevet

Jeg ville først og fremst snakket med henne. Hvis du vil ha noen sammen med deg oppe i kirka, kan du jo høre med en annen venninne, en søster, svigerinne, din mor eller svigermor, om de tar på seg akkurat denne jobben. Det trenger vel ikke nødvendigvis være en forlover som står der, så lenge du har noen der sammen med deg? :sukk:

Eller kanskje du kan vurdere å ha to forlovere? Tenk over om du og din forlover kjenner noen som vil ta på seg en slik rolle, og som dere begge går godt overens med. Da kan de to forloverne fordele oppgaver, din nåværende forlover tar seg av det formelle og det "private", hun andre har ansvar for å være "synlig" forlover i kirka og på festen, noe gjør dere sammen alle tre (f.eks. kjoleprøving, utdrikkingslag, frisør etc.). Og kanskje din nåværende forlover ikke synes det er fullt så "skummelt" å "vise seg frem" i kirka og på festen når hun ikke er alene, slik at de begge kan gjøre alt sammen?! :jepp:

Skrevet
Eller kanskje du kan vurdere å ha to forlovere? Tenk over om du og din forlover kjenner noen som vil ta på seg en slik rolle, og som dere begge går godt overens med. Da kan de to forloverne fordele oppgaver, din nåværende forlover tar seg av det formelle og det "private", hun andre har ansvar for å være "synlig" forlover i kirka og på festen, noe gjør dere sammen alle tre (f.eks. kjoleprøving, utdrikkingslag, frisør etc.). Og kanskje din nåværende forlover ikke synes det er fullt så "skummelt" å "vise seg frem" i kirka og på festen når hun ikke er alene, slik at de begge kan gjøre alt sammen?! :jepp:

synes jeg var en god ide!

Og som de andre sier, snakk med henne om det, uten å i forkant ha bestemt deg for at hun egentlig nok ikke vil være forloveren din. ;-)

Det er godt mulig hun egentlig vil kjempemye, siden dere er bestevenninder, så er jo det ganske nærtliggende å tro?

Men har hun en eller annen dårlig følelse av å stå veldig synlig oppe forran mange mennesker, synes veldig, uten å ha mulighet til å komme seg bort om hun trenger det, så kan det faktisk være totalt vranglås å si ja til noe slikt.

som de andre har sagt, snakk med henne, om det er det at hun ikke føler seg komfertabel med å stå forran en stor folkemengde, midt i søkelyset (da hun jo er rett ved din side og det er svært få mennesker der oppe) så hør om det kunne være en ide med to forlovere, som tar hver sine oppgaver.

lykke til uansett.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Kjære vene, jeg hadde da visst om hun led av angst eller depresjon av noe slag...jeg har kjent denne jenta i 20 år! hun lider ikke av noe som helst men ønsker bare ikke å stå der sier hun... problemet mitt er å forstå hvorfor, og det har hun ikke noe givende svar på desverre. men takk for alle svar da i allefall!!

Og jeg har ingen søster desverre...

Skrevet
Kjære vene, jeg hadde da visst om hun led av angst eller depresjon av noe slag...jeg har kjent denne jenta i 20 år! hun lider ikke av noe som helst men ønsker bare ikke å stå der sier hun... problemet mitt er å forstå hvorfor, og det har hun ikke noe givende svar på desverre. men takk for alle svar da i allefall!!

vet du, selv familie til mennesker med angst vet ikke at personen har det, så selv om det godt kan hende du har rett i at hun ikke har angst eller noe slikt, så vit at OM hun hadde hatt det, så hadde hun faktisk fint klart å skjule det for deg om hun ikke ville du skulle vite det.

men siden det ikke har noe med at hun ikke er komfertabel forran en gjeng med mennesker, hva mener du det kan være da da? hva er alternativene liksom?

Skrevet

....Og med andre ord kan vi altså konkludere med at hun nekter å stå der fremme kun fordi hun er vrang.

Neppe.

Jeg syns det lyser lang vei at det skyldes redsel for å få mange menneskers blikk på seg i en sådan stund, det er langt ifra alle som takler slikt like bra, og selv om du tror du vet at hun ikke syns det er et problem så er det helt sikkert ikke fordi hun ikke gidder stå der fremme på dagen din.

Skrevet

Har du tenkt på muligheten av at dette kan ha noe med religion å gjøre? Jeg hadde utvilsomt hatt problemer med å delta aktivt i en religiøs seremoni.

Skrevet

Det er ikke noe de fleste bare slenger ut av seg skjønner du, for de fleste synes det er pinlig å innrømme det. Når hun sier hun ikke ønsker å stå der er det nok ikke noe du skal ta personlig.

Gjest Silmarill
Skrevet

Oida, det er ikke alle som har angst som snakker høyt om det.

Vet om mange jeg som jeg har kjent i en årrekke som først nå "i disse dager" (nå som det ikke lenger er like tabu å ha angst) sier at dem har lidd av angst i mange år!

Et menneske som lider av angst går ikke nødvendigvis rundt å skjelver hele tiden eller murer seg inne, personen kan også godt være meget utadvendt!

Det syns ikke alltid utenpå at et menneske lider av angst! Det kommer ann på hvem form for angst det er det!

Sier ikke at din venninne har angst, men noe er det jo som gjør at hun ikke vil tale i forsamling samt ikke vil stå fremme der hun vet at mange øyne bla. også er på henne! (å ikke tale i forsamlinger kan være andre årsaker og ikke nødvendigvis angst såklart)

Hun gir deg ikke svar på hvorfor hun ikke vil det, hva er alternativet for årsaken da? (som en annen spurte om her også)

Kanskje dette med kirken har noe med religion å gjøre som gjest over her sier!

Vel,vel, håper uansett at det ordner seg for dere da :)

Skrevet

Kan du ikke finne ut HVORFOR hun er så redd for å stå der fremme? En forlover har vel ingen oppgaver under vielsen som gjør at hun kan drite seg ut? (Jeg vet ikke, jeg spør... har aldri vært i bryllup). Hun står vel allerede der fremme når du kommer inn, og eneste hun skal gjøre er vel å holde brudebuketten og ev. passe på ringen til dere skal sette de på? Er nok ikke forloveren som er i fokus den dagen... :) Håper det ordner seg.

Gjest Jeg sa nei
Skrevet

Hun har sikkert angst selvom du ikke vet om det. Har du noe mot folk med angst? Kanskje hun vet at du har mot folk med angst og at du er en av dem hun ikke vil fortelle det til?

Kanskje hun egentlig ikke vil være din forlover fordi hun heller vil nyte bryllupet og sier dette fordi du skal velge en annen?

Jeg sa nei til min beste venninne. Jeg takler ikke å prate høyt i forsamlinger eller å være "nær" sentrum, så det å skulle hjelpe bruden i kirken samt å holde tale er et mareritt. Jeg er heller ikke flink til å planlegge ting, liker det ikke, er for uorganisert.

Jeg sa til henne at jeg mye heller vil nyte dagen hennes som gjest uten å måtte grue med i flere mnd til hennes store dag. Jeg foreslo en annen forlover som jeg visste er bra til alt det jeg ikke er.

Skrevet

Min forlover var faktisk litt skeptisk til akkurat det at hun måtte stå synlig, foran alle, i kirken, og ha en synlig rolle hele dagen.

Vi snakket om dette, og kom fram til at det uansett var jeg som kom til å få mest fokus den dagen, både i kirken og etterpå.

Hun var ble faktisk komfortabel nok med dette til at hun gjorde sine oppgaver i kirken.

Hun ble også med på noen få fotografbilder da vi etterpå dro til fotografen.

Og fikk da lov å være en anonym "vanlig gjest" resten av dagen.

Jeg tror faktisk det hele gikk mye greiere enn hun hadde ventet, og at hun ikke fikk så mye fokus som det hun var redd for.

Skrevet

Forloverne må da ikke sitte oppe sammen med dere? Dere kan sitte der bare dere, og forloverne på første rad. Er det greiere for henne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...