Gå til innhold

Billig optiker?

Maja_83

Anbefalte innlegg

Var innom en optiker idag som sa jeg mått beregne ca 4000kroner for synstest, brilleglass og innfatning.... Svinedyrt! Og jeg som antakelig bare trenger lesebriller.

Noen tips til billigere optiker?? Går det evt. an å ta en synstest hos optiker, ta med seg resultatene og så kjøpe briller billig over nettet....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slenger meg på denne tråden, jeg.

Var hos Synsam i går og tok synstest, og fikk vite at jeg trenger en nærbriller, styrke +0,75. Kun til bruk ved lesing og PCbruk. Så du kan i alle fall ta en synstest der, og få med resultatene.

Men, hun skulle da vise meg briller etterpå. Alle innfatningene hun viste meg lå fra 1700 kr og oppover, og i tillegg måtte jeg da betale brilleglass til 795 per stk, samt 250 kr i brilletilpasning.

Dvs totalt 3540 kr for en lesebrille.

Jeg tenkte å investere litt i dette, men synes det ble litt i overkant. Er det virkelig så dyrt hvis man skal ha noe av skikkelig kvalitet?

Edit: Jeg bor ikke i nærheten av Svinesund, men skal i nærheten om ikke så lenge. Er det noe kvalitet over de brillene, da?

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og forresten,- kvaliteten på brillene på svinesund er veldig bra.. Har full pakke med test og briller for 995 skr. Eller du kan betale litt mer, så er det også flere innfatninger du kan velge mellom..

Tror også de kan sende brillene til deg når de er ferdige,- hvis du bare er på besøk...

Brillebutikken ligger på Nordby senteret nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får da vitterlig infatning til under 1700,-. Kjøpte nettoppen "nødbrillle" hos brilleland, til 350,-, og får faktisk skryt av at de er fine. Men jeg skal avgårde å få nye briller imorgen. Har fått et gavekort av min mann på 5000,-, og regner med det holder til synstest, glass og innfatning. Men jeg går med briller hele tiden, skulle jeg bare hatt lesebriller hadde jeg ikke lagt så mye pernger i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hyggelig

jeg tok synsprøve for 40 kroner hos en (vanligvis dyr) optiker som hadde 40årsjubileum for ca 3uker siden:) så tok jeg med meg utskriften av synsprøven å gikk på specsavers og kjøpte meg to par briller til prisen av en!! kostet 1350kroner. så alt i alt brukte jeg mindre enn 1500kr for alt. har aldri hatt briller før, så hadde jo sett for meg mange tusen. takk og pris for specsavers ;)

så svaret på spm ditt, ts, må være at specsavers er billig og bra, og at ja, det går ann å få med seg synstesten hvis man ikke vil ha briller fra samme plass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krogh Optikk selger komplette briller fra Ray-Ban med glass som er fullbehandlet for kr 2390. Nå vet jeg ikke hvor du bor Maja 83, men det finnes sikkert flere optikere som har dette tilbudet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg bor i Oslo, så det mangler ikke på utvalg optikere her iallefall ;) Må bare ta en ringerunde for å finne pris. Tipper det blir synstest og så kjøpe lesebriller et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle c-optikkbutikker har et pakketilbud med komplett brille til 595,- eller 795,- (med antirefleksbehandlede glass, anbefales..).

Det er et begrenset utvalg i innfatninger (de fleste er ikke så veldig spreke), og det er muligens visse begrensninger på hvilke styrker de kan leveres i til den prisen (da snakker jeg om veldig høye styrker, tror ikke du trenger å tenke på det), men som lesebrille syns jeg det er er godt tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Takk for svar! Jeg bor i Oslo, så det mangler ikke på utvalg optikere her iallefall ;) Må bare ta en ringerunde for å finne pris. Tipper det blir synstest og så kjøpe lesebriller et annet sted.

Fant du noen bra optiker? Og ikke altfor dyre briller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

Prøv www.favoptic.no

Jeg har kjøpt meg 3 par briller derfra. Måtte ta synstest hos optikker først. Det kostet ca 350 kr.

Er kjempefornøyd med brillene mine!! Fikk mange hjem i posten for å prøve først, før jeg fant ut hvilke jeg ville ha.

Har kjøpt et par solbriller med styrke også. Tror de kostet ca 500. De andre 400.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 år senere...

Jeg kjøper mine briller hos norske Kaibosh. Det skal da sier at jeg er opptatt av å velge lokalt når jeg kan. Her har jeg betalt en brøkdel av det jeg betaler hos tidligere optikere. Jeg betalte 1450,- for enstyrke, og min svigermor fikk progressive til 2900,-. Vanligvis har jeg måtte betale ekstra for all glassbehandling, men dette var inkludert i prisen. Fornøyd kunde :) 

Anonymkode: b9b4d...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...