Gå til innhold

tørr hud med kviser

Anbefalte innlegg

Gjest gjest med uren hud
Skrevet

Hjelp!

Jeg har tørr hud med kviser og hvite hudormer som eser ut og blir betente. Dette gjelder for meg året rundt, ikke bare når det blir kaldt ute. Har noen spesifikke produkttips? Tenkte å prøve avene, og fikk en prøve på apoteket som var laget for blandingshud. Denne forhindret ikke min flassende hud, men ellers føltes den god på huden. Noen andre av produktene i denne serien som kunne passet for meg?

Tar i mot erfaringer med ulike produkter og andre eventuelle tips med takk!

M.

Videoannonse
Annonse
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Jeg tror egentlig at det du burde gjøre, er å gå til en hudpleier og få anbefalt produkter for huden din. Jeg har en mistanke om at produkter for tørrere hudtyper kanskje ville bøte litt på; for agressive produkter kan gjøre vondt verre ved å stimulere huden til å produsere fett for å kompensere for det fettet som fjernes med sterke renseprodukter osv.

Skrevet

Det kan hende at du har dehydrert hud. Da kommer det fort kviser. hvis huden får for lite fukt/fett, så produserer den mer talg, som igjen gir kviser. Tror nok du trenger mildere renseprodukter og en fuktighetskrem som gir deg litt mer i disse kalde månedene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...