Gjest Gjest Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Kjole til julebord- hvilken lengde blir en slankest i - og hva synes du er penest?
skriblerierequalsliv Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Jeg holder en knapp på knelengden, perfect for enhver størrelse, og den virker slankende, men gir ikke det feile uttrykket man vil gi ved anskaffelse av en lårkort kjole. Fotsid kjole blir igjen altfor tradisjonell og kjedelig. Gå for knelengde, sier nå jeg
Gjest Tigress Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Uten å være moteekspert: jeg tror man ser slankest ut i en lang, mørk kjole, med matchende mørke sko - på den måten fremhever man èn linje, uten brudd. Mørkt er slankende. Men til julebord... Jeg skal ha lang, tror jeg, elsker lange kjoler! Og jeg er ikke enig i at det er kjedelig - tvert i mot ville jeg si at det er svært elegant, og ikke så vanlig med lang kjole. Knelengden er trygg, det blir aldri feil. Men vær nøye med at skjørtekanten ikke slutter på tykkleggen men mellom leggmuskelen og kneet, ellers vil leggene dine se tykkere ut enn nødvendig. Dette kan jeg alt om, jeg har sprintlegger.... Unngå lårkort - kan fort bli veldig store lår av slikt, om du ikke har svært tynne sådanne.
skriblerierequalsliv Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Ingen her er moteeksperter, så det er bare fint å utveksle meninger Personlig vil jeg ikke si at mørke farger er slankende. Man har hatt det inntrykket opp gjennom årene, men faktisk har det en forstørrende effekt. Selvfølgelig kommer det også an på hvor mye oppmerksomhet du er på jakt etter. Lange kjoler gir en elegant look, det er sikkert og visst, men er kanskje forbeholdt de som er litt eldre enn det jeg er. (Er bare 17.) Er nok derfor jeg kanskje kan framstå som litt trangsynt på det temaet
Gjest Tigress Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 Er nok derfor jeg kanskje kan framstå som litt trangsynt på det temaet Synes ikke du er trangsynt, jeg! Men jeg skjønner bedre ditt syn på lange kjoler hvis du er 17, for jeg er litt enig i at lange kjoler må værveldig "riktige" på en 17-åring hvis det skal se bra ut! Ikke for det, jeg har sett mange 19-åringer i lange kjoler, og må si at de stort sett ser fantastiske ut! :-)
Gjest pjanola Skrevet 14. november 2007 #7 Skrevet 14. november 2007 Jeg tror hvis man vil se lengre ut, er det best å enten ha lang kjole eller en som slutter like under eller på kneskålen. Midt på leggen er fy-fy sånn sett, det lager et optisk bedrag som får bena til å se veldig korte og tykke ut! Dessuten er det best å en hel kjole, ikke todelt antrekk som deler opp lengden. Å markere midjen er heller ikke dumt når man er litt kort. Dette er mine erfaringer som liten (160 cm) iallefall :-) Følger med videre for å plukke opp flere gode tips...
Gjest pjanola Skrevet 14. november 2007 #8 Skrevet 14. november 2007 Ups, nå ser jeg at dette handlet om å se slank ut, men det gjelder kanskje mye av det samme som hvis man vil se lengre ut......?
Gjest Indo Skrevet 14. november 2007 #9 Skrevet 14. november 2007 Personlig synes jeg at kjoler som slutter rett over kneet (ikke under) er penest, og svart er en sikker vinner hvis man vil se slankere ut. Fotside kjoler kan også se flott ut, spesielt om man er ute etter den mer elegante looken. Det er da viktig at du finner en kjole med bra snitt som fremhever det du ønsker å fremheve.
Gjest Gjest_Jente_* Skrevet 14. november 2007 #10 Skrevet 14. november 2007 Jeg ville sagt en kjole som slutte midt på kneet. For å få mindre fokus på magen, ville jeg valgt en kjole med "omslagstopp" viss dere sjønner. At stoffet på magen blir "dratt" til den ene siden. Da ser du smalere ut, og det ser ut som du har en smalere midje. Det funket jallefall for meg:)
Gjest Frk Åberg Skrevet 15. november 2007 #11 Skrevet 15. november 2007 Hvis jeg ikke tenker på figur, så syns jeg alle lengder har sin sjarm (bortsett fra de helt, helt korte). Hvis man ønsker å framstå som slankere, bør man styre unna lårkort og lengde til midt på leggen. Jeg er enig i at kjole til rundt knærne kan være fint på alle. Når det gjelder fotsid kjole, så syns jeg det enten kan bli veldig kjedelig eller veldig elegant. Det kommer helt an på kjolen og stilen, syns jeg.
Transe Skrevet 16. november 2007 #12 Skrevet 16. november 2007 Fotside kjoler er fint og se på, men jeg føler meg ikke så vel i dem selv. Velger ofteste litt under kneet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå