Solskinnsbolla Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Jeg har en kollega som jeg fortalte om hvordan helga mi med forloveden i Roma var. Jeg fortalte at han helt overraskende hadde bestilt et showroom med en avtale for å se og prøve ut ringer som hun som eide det hadde funnet på forhånd. Jeg fortalte dette med glede og jeg uttrykte glede og at jeg syntes det var en romantisk overraskelse. Det jeg lurer på til deg er hva hadde du sagt i en slik situasjon? Min kollega svarte med et: "Pf, det er ikke så spesielt det, det har blitt ganske vanlig." Jeg følte meg litt avskåret der og da, synes det var en smålig kommentar - hva mener du? hvordan hadde du reagert om en kollega hadde fortalt om en hendelse som tydelig var en god opplevelse?
Gjest Audrey Horne Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Definitivt smålig. Jeg hadde tenkt at vedkommende var misunnelig .
Gjest Silmarill Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Vel, denne kolegaen din var rett og slett misunnelig og en gledesdreper. Ikke noe å bry seg om, det sier mer om din kollegas dårlige sider. Jeg ville reagert med glede på dine vegne - selvfølgelig :rosasmil: Kjempesøtt påfunn av din forlovede
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Hun hørtes skikkelig sur ut kanskje hun hadde en dårlig dag? Eller bare har lav sosial intelligens? Jeg bruker å smile og høre på om kolleger vil fortelle om en fin opplevelse de har hatt - det er ikke alltid så veldig spennende å høre på, men det koster så lite å høre litt på andre, og gjør arbeidsmiljøet så mye bedre. Jeg synes alle har at ansvar for at man skal ha det trivelig på jobben, og da må men bry seg litt om kollegene sine. Og det du fortalte hørtes ikke kjedelig ut, heller kjøpte dere ring? Hvordan ser den ut? Må være litt gøy å bli oppvartet litt når man skal se på ringer, private visninger er i hvert fall ikke så vanlige at jeg har vært på en
Solskinnsbolla Skrevet 14. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2007 Hun hørtes skikkelig sur ut kanskje hun hadde en dårlig dag? Eller bare har lav sosial intelligens? Jeg bruker å smile og høre på om kolleger vil fortelle om en fin opplevelse de har hatt - det er ikke alltid så veldig spennende å høre på, men det koster så lite å høre litt på andre, og gjør arbeidsmiljøet så mye bedre. Jeg synes alle har at ansvar for at man skal ha det trivelig på jobben, og da må men bry seg litt om kollegene sine. Og det du fortalte hørtes ikke kjedelig ut, heller kjøpte dere ring? Hvordan ser den ut? Må være litt gøy å bli oppvartet litt når man skal se på ringer, private visninger er i hvert fall ikke så vanlige at jeg har vært på en vi bestilte både gifteringer og forlovelsesring til meg :rødme: jeg synes selv at jeg fant en ring som var riktig så nydelig :love: ellers synes jeg det er merkelig at en godt voksen dame på over førti med flere unger skal bli misunnelig for noe slikt- men det var også det jeg følte der og da. ja,ja...
Cidric Skrevet 14. november 2007 #6 Skrevet 14. november 2007 (endret) ellers synes jeg det er merkelig at en godt voksen dame på over førti med flere unger skal bli misunnelig for noe slikt- men det var også det jeg følte der og da. ja,ja... Romantikken blomstrer nok ikke like mye i hennes verden. Enda en god grunn til å jobbe med det så man slipper å være der selv den dagen man er 40+ Gratulerer, forresten...hørtes ut som en flott dag Endret 14. november 2007 av Cidric
Donpedro Skrevet 14. november 2007 #7 Skrevet 14. november 2007 (endret) Sur eller misunnelig. Selv kom jeg på jobb etter ferie, og fortalte at jeg var blitt fridd til. Kollegaene mine sa "å ja, skjønner ikke at folk vil gifte seg" og slik fortsatte den lunsjen. Kjempehyggelig... Endret 14. november 2007 av Donpedro
Gjest Jenna88 Skrevet 14. november 2007 #8 Skrevet 14. november 2007 Jeg har en kollega som jeg fortalte om hvordan helga mi med forloveden i Roma var. Jeg fortalte at han helt overraskende hadde bestilt et showroom med en avtale for å se og prøve ut ringer som hun som eide det hadde funnet på forhånd. Jeg fortalte dette med glede og jeg uttrykte glede og at jeg syntes det var en romantisk overraskelse. Det jeg lurer på til deg er hva hadde du sagt i en slik situasjon? Min kollega svarte med et: "Pf, det er ikke så spesielt det, det har blitt ganske vanlig." Jeg følte meg litt avskåret der og da, synes det var en smålig kommentar - hva mener du? hvordan hadde du reagert om en kollega hadde fortalt om en hendelse som tydelig var en god opplevelse? Lite gjennomtenkt, i beste fall. I verste fall forsøk på å sabotere gleden din. Håper du fortsatte å fortelle som om kommentaren hennes var luft.
Gjest Gjest Julie Skrevet 14. november 2007 #9 Skrevet 14. november 2007 Hun hørtes nokså frustrert ut. Det ligger sikkert mye sinne i bunnen. Lykke til med mannen
Gjest Chrizzy Skrevet 14. november 2007 #10 Skrevet 14. november 2007 Hun har det helt sikkert pyton, ikke bry deg om henne. Tenk på hvor heldig du er og at hun er et strålende eksempel på at alle ikke er like heldige
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2007 #11 Skrevet 14. november 2007 Sånn er det i Norge. Ser man noen som ser ut til å ha det litt for bra, må man justere dem litt nedover igjen.
Gjest hrg Skrevet 14. november 2007 #12 Skrevet 14. november 2007 Gratulerer, det var en kjemperomantisk ting å gjøre! Ikke bry deg om andre. Barnslig å oppføre seg sånn. Misunneligheten lenge leve, ikke sant? Hade jeg vært deg, hadde jeg fortsatt å fortelle om forlovelsen, bryllupsplanlegging, osv. Hvor romantisk kjæreste du har osv. hehe. Skal du se hu blir gærn ;-D Jeg har aldri hørt om privat prøvetime engang jeg. Kan ikke være sååå vanlig det vel? Si til kjæresten din at han fant på noe skikkelig romantisk med den ideen der!
MarianneE Skrevet 15. november 2007 #13 Skrevet 15. november 2007 man kan jo ikke glede seg på andres vegne vet du. tenk om hun hadde vært glad for deg. typisk nordmenn det der, ingen skal stikke seg ut eller ha det bedre enn andre. Og om noe hyggelig skjer, må vi kjapt få dem ned på jorda igjen for tenk om folk hadde blitt lykkelige et øyeblikk...
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2007 #14 Skrevet 15. november 2007 Hun hørtes da muggen ut... OK, jeg må innrømme at det ikke alltid er like spennende å høre om kollegers gjøren og laden, men det koster da så lite å svare på en hyggelig måte. Dårlig sosialt skjønn, spør du meg! (kan jo hende hun gjorde det med vilje også, men tviler på at noen er så ondskapsfulle.)
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2007 #15 Skrevet 15. november 2007 Hun hørtes da muggen ut... OK, jeg må innrømme at det ikke alltid er like spennende å høre om kollegers gjøren og laden, men det koster da så lite å svare på en hyggelig måte. Dårlig sosialt skjønn, spør du meg! (kan jo hende hun gjorde det med vilje også, men tviler på at noen er så ondskapsfulle.) Åh, det er mange som sier sånt med vilje!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå