Gå til innhold

Norton Int.Security eller Norton 360?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har Norton Internett Security gratis på min stasjonære pc.

Det er inkludert i ADSL abonnementet mitt.

Jeg har Norton Internet Security på laptopen også,men der går avtalen ut snart. Så jeg må gjøre noe raskt.

Har fått tilbud om å få Norton 360 til 39,- mnd (det skal da gjelde for 3 pcèr) fra ADSL leverandør, eller NIS til kr.29,- mnd for en ekstra pc.

Har også Symantec som minner meg om at jeg har kun xantall dager igjen av abonnementet hver gang jeg logger meg på.

(Får rødt varsel på Norton ikonet)

De ber meg fornye NISavtalen nå/staks ca. kr.420,-

eller gå over til Norton 360 ca.kr.649,-

Jeg ønsker å ha samme system på begge maskiner.

Hva er best Norton Internett Security eller Norton 360?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest__tulla__*
Skrevet

Jeg har hatt Norton Int. Security tidligere, men byttet til Norton 360 i år. Grunnen til at jeg valgte Norton 360 var at jeg kan bruke programmet på inntil 3 maskiner. Jeg er veldig fornøyd med 360, blant annet fordi det programmet er flink til å minne meg om når jeg bør ta en sikkerhetskopi av filene mine :)

Skrevet

TS: Hvorfor poster du både her og på itpro.no ? Skulle tro de har bedre greie på slik i forumet på itpro.no (no offence intended), og der har du jo allerede fått mange gode svar.. ?

Selv hadde jeg vel gått for Avira, gratis, og "lettkjørt" !

Skrevet
Jeg har hatt Norton Int. Security tidligere, men byttet til Norton 360 i år. Grunnen til at jeg valgte Norton 360 var at jeg kan bruke programmet på inntil 3 maskiner. Jeg er veldig fornøyd med 360, blant annet fordi det programmet er flink til å minne meg om når jeg bør ta en sikkerhetskopi av filene mine :)

Takk for svar. :-D Blir fristet til å følge ditt eksempel, å gå fra NIS til Norton 360.

Funker live update funksjonen på samme måte som i NIS?

Skrevet (endret)

Jeg ser at du allerede har fått en del svar både her og på ITPro, men jeg tar meg den frihet legge til noen ord jeg også.

Jeg vet ikke hvor plaget du er med virus, men selv har jeg ikke hatt en infisert PC siden 1999. Når det er sagt, så er jeg ikke akkurat veldig glad i å kaste penger ut av vinduet. Jeg synes i grunnen ikke at jeg er urimelig dersom jeg gjerne ha noe igjen for det jeg betaler. De siste årene har jeg derfor benyttet meg av gratisløsninger (les: AVG Free), noe som er mer enn godt nok.

Jeg kjøpte meg en ny laptop med Windows Vista og NIS 2007 forhåndsinstallert for et par måneder siden. Dette var det første møtet med en Symantec-løsning på 5 år, og jeg må si at det ikke har blitt noe særlig bedre siden sist gang jeg brukte noe derfra. Nå som abonnementsperioden nærmet seg slutten, så innså jeg at det å betale for videre bruk av NIS var fullstendig uaktuelt. NIS ble i dag derfor erstattet med AVG Free og ZoneAlarm. Begge er gratis og man får da god virusbeskyttelse og en dugelig software-brannmur.

Har også forsøkt Norman (gratis via nettbanktjenesten jeg bruker). Den installasjonen varte i nøyaktig to dager.

Ved å bruke litt sunn fornuft er jeg ikke engang sikker på at verken AV eller brannmur egentlig er nødvendig, men siden de bærbare maskinene mine brukes flittig og i en rekke ulike nettverk, så liker jeg å være på den sikre siden. Den stasjonære PCen jeg sitter med nå kjører uten både software-brannmur og AV (eneste beskyttelse er brannmuren i routeren). Maskinen skannes sånn av og til vha. Trend Micro HouseCall. Har ikke funnet noe rusk så langt.

Det jeg vil frem til er at du seriøst bør gjøre en vurdering om du behøver å bruke flere hundrelapper på enten NIS eller Norton 360 i det hele tatt. Spør du meg det samme spørsmålet, så har du fått svaret allerede.

Endret av javac
Skrevet

Takker for langt og utfyllende svar javac :)

Du gjør det ikke akkurat lettere for meg å velge,men dine erfaringer får meg til å tenke i litt andre baner enn Symantec.

Jeg hører dessverre til de engstelige pcbrukerne som ikke kan få for mye sikkerhet. Men jeg er ikke villig til å betale ørten kroner for unødvendige ting.

Det var nyttig å få vite at Vista kan bruke disse gratisprogrammene,for jeg er på trappene til å oppgradere fra XP til Vista i nærmeste fremtid. :)

Skrevet

Jeg har ikke hatt virus på pc'n min siden Ålesund brant, og jeg kjører Avast.

Tidligere hadde jeg Norton. Det følger med i mitt abb også, gratis.

Men jeg orket ikke mere av det, da det lagde unødvendig med trøbbel for meg, blant annet i sammenheng med fildeling ;) .

Avast er jeg kjempefornøyd med.

Skrevet
Jeg hører dessverre til de engstelige pcbrukerne som ikke kan få for mye sikkerhet. Men jeg er ikke villig til å betale ørten kroner for unødvendige ting.

Da har jeg ett bedre forslag til deg, ta ett kurs i datasikkerhet, det monner mye mer enn alle anti-programmer tilsammen.

..det er dessuten er det ett tiltak som er 100% plattformuavhengig ! ;)

Skrevet (endret)
Da har jeg ett bedre forslag til deg, ta ett kurs i datasikkerhet, det monner mye mer enn alle anti-programmer tilsammen.

..det er dessuten er det ett tiltak som er 100% plattformuavhengig ! ;)

Det har du rett i, men med noen enkle forhåndsregler kommer man langt. Her er noen av dem:

1. Bruk en annen nettleser enn IE. Dersom du eller absolutt vil bruke IE, så lær deg hvordan du konfigurerer den. Legg for eksempel nettsider inn i ulike soner og still sikkerhetsnivået deretter. Vær spesielt restriktiv med ActiveX. Før du laster ned og kjører ActiveX-komponenter, så skal du være sikker på hva de brukes til og hvor de kommer fra.

2. Firefox har mange fine utvidelser. NoScript anbefales på det varmeste. Lær deg å bruke denne til å stenge for JavaScript, Flash og andre programtillegg på sider du ikke kjenner. Skru forøvrig alltid av programtilleggene i nettleseren (uansett hvilken) dersom du begir deg ut på "riskosurfing".

3. Hold deg til e-post i rentekst og still e-postklienten inn slik at du har full kontroll med hvordan innholdet vises og hvordan vedlegg åpnes. Skru av forhåndsvisningsvinduet slik at du eksplisitt må klikke på eposttittelen for å åpne den. Godta heller aldri ekstent innhold i e-postmeldingene dine.

4. Aldri åpne tilsendte filer via e-post eller lynmeldingsklienter med mindre du ventet å motta dem. Dette gjelder også filer som du mottar via nettleseren din. Aldri last ned filer med mindre du eksplisitt har bedt om dem.

5. Last alltid ned programvare fra sidene til produsenten eller fra en nettside du har full tillit til. Gjelder det programvare du ikke har brukt før, og som dermed er ukjent for deg, så gjør et søk i spyware-databaser eller søk etter omtaler av programmet vha Google. Følg med på installasjonswizarden. Dersom det er noe som skurrer, så la heller være å installere programmet.

6. Hold Windows og annen programvare oppdatert til enhver tid.

7. Bruk alltid sterke og unike passord (gjelder både på maskinen din og i forbindelse med nettjenester) og benytt mulighetene som finnes i operativsystemet til å fordele administrasjonsrettigheter. Alle kontoer bør beskyttes med passord. Det er i enkelte tilfeller også mulig å legge inn passordbeskyttelse i BIOS (anbefales i forbindelse med bærbare PCer).

Endret av javac
Skrevet

Takker for tydelig og punktvis rettledning javac :-D

Skrevet

Bruker også avg free etter å ha avinstallert det som fulgte med den bærbare. Har brukt AVG tidligere også og har aldri virus.

Veldig lettforståelig og gratis. :)

Skrevet

Takk oliven, :-D jeg skjønner jeg har mye å lære.

Har hatt en tendens til å holde på det som blir anbefalt av leverandørene av pc og adsl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...