@lfa Skrevet 4. april 2002 #1 Del Skrevet 4. april 2002 Hvor finner jeg "ganger" tegnet? Jeg leter overalt, men finner ingenting. Finner heller ikke ut hvordan jeg skriver "i annen" for eksempel... Eksempel: 2 x 10 og så ett lite 2 tall oppe til høyre sammen med 10-tallet.... Og en prikk i stedet for x..... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 4. april 2002 #2 Del Skrevet 4. april 2002 Gangertegnet er vel den lille stjerna * på talltastaturet tror jeg.. I annen finner du myligens ved å klikke sett inn symbol. Er ikke helt sikker da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 4. april 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 4. april 2002 Jeg tenkte på bare en runding, ikke stjerne... Har lett blant alle symbolene, men finner verken det ene eller det andre.... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 4. april 2002 #4 Del Skrevet 4. april 2002 Det er stjernen som brukes som gangetegn i tabeller o.l., men det kommer vel an på hva du skal bruke det til (hvilken type program). Selv pleier jeg å bruke x som gangetegn. Fant du "i annen" blandt symbolene eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 4. april 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 4. april 2002 Nei, jeg har ikke funnet "i annen" symbolet... Jeg kan godt bruke x eller * som gangetegn, men jeg vet jeg har sett bare en prikk også, men finner den ikke selv... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2002 #6 Del Skrevet 4. april 2002 I stedet for å skrive et lite totall for "opphøyd i annen", kan du jo bruke opphøyd tegnet. F. eks fire opphøyd i andre = 4^2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 4. april 2002 #7 Del Skrevet 4. april 2002 · Fant denne under sett inn symbol og Font Normal text og subset Hewbred extended. ² Denne fant jeg under Arial (font) og subset Latin-1. Fant disse i Word, men de burde jo finnes andre steder også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 4. april 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 4. april 2002 Takker! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 4. april 2002 #9 Del Skrevet 4. april 2002 Bare hyggelig å kunne hjelpe vet du!! Lærte noe selv i samme slengen! Du kan forresten legge inn hurtigtast på disse tegnene eller lage en autotekst der du får ² hvis du skriver i2. Kjempesmart hvis du bruker tegnene mye og husker hva og blir hvilket tegn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KristinK Skrevet 4. april 2002 #10 Del Skrevet 4. april 2002 Du kan bruke såkalte ascii-koder for å få frem slike spesieltegn. Her har du en liste over disse tegnene du kan skrive ved ascii-koder: http://www.transonline.no/ascii2.htm For å skrive en ascii-kode trykker du på Alt og taster så inn det nummeret som står i tabbeln knyttet til tegnet. Husk bare å tast inn 0 før de 3 tallene som står oppført, da skal det gå bra! Kanskje du kan bruke dette tegnet som gangetegn? · eller dette • ? For å få frem disse tegnene er iallfall løsningen Alt og 0183 og Alt og 0149. I tillegg har du jo ² for å opphøye noe i 2. For å få frem dette tegnet trykker du Alt og 0178. Det ser desverre ut til at ikke alle tegnene i tabellen virker like fint, men du kan jo prøve deg frem... Her har du andre steder du finner asci-tabeller: http://student.iu.hio.no/~hildebs/asciitab.htm http://www.dinside.no/page/art/1423.shtml _________________ KristinK - Vi gifter oss 10.august 20021212[ Dette Innlegg er endret av: KristinK den 2002-04-04 19:28 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 4. april 2002 #11 Del Skrevet 4. april 2002 Hvis du skal skrive "i andre" i html, så skriver du x <superscript>y</superscript> og nedenfor linja x <subscript>y </subscript> For Word ser det ut til at du har fått en god forklaring. Ellers er det vanlig å bruke x^y på nettet. For gangetegn må du nesten bruke *-tegnet. (Ved siden av æ på norsk tastatur, evt mellom / og - på nummertastene til høyre på tastaturet.) Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå