Gjest Gjest Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Hvordan fortelle en fyr at jeg ikke føler for å innlede et forhold, men kan gjerne beholde ham som en venn? Vi er ikke kjærester, men det er like før. Grunnen til at jeg ikke vil gå lengre er pga. at han er litt for dumsnill, tøffel og er altfor uerfaren når det gjelder forhold. Jeg vil ikke være den som "lærer ham opp". Å si sannheten hadde jo vært det beste, men han kommer helt sikkert til å bi dypt såret. What to do? :gråte:
Gjest Opeth Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Det er nok best å være ærlig med en gang. Heller det enn å bli "lurt", hvis du skjønner..
Gjest Indo Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Fortell ham at fu ikke har de rette følelsene for ham, og slutt å før ham bak lyset, så ordner nok alt seg tilslutt skal du se=)
Gjest =tentacle= Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Hvordan fortelle en fyr at jeg ikke føler for å innlede et forhold, men kan gjerne beholde ham som en venn? Vi er ikke kjærester, men det er like før. Grunnen til at jeg ikke vil gå lengre er pga. at han er litt for dumsnill, tøffel og er altfor uerfaren når det gjelder forhold. Jeg vil ikke være den som "lærer ham opp". Å si sannheten hadde jo vært det beste, men han kommer helt sikkert til å bi dypt såret. What to do? :gråte: Si at du ikke har de rette følelsene, og vær forberedt på at hans interesser kanskje ikke er forenlige med vennskap. Det er ingen grunn til å kalle ham tøffel eller uerfaren, ville du synes det var et pluss å få begrunnelsen at du var for ufeminin og klønete, før din utkårede tilbød deg sitt vennskap?
Gjest Silmarill Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 (endret) Hvordan fortelle en fyr at jeg ikke føler for å innlede et forhold, men kan gjerne beholde ham som en venn? Vi er ikke kjærester, men det er like før. Hvordan kan det ha seg at "det er like før" dere blir kjærester når du ikke er interessert i han? :klø: Dumt at du har fått han til å tro at du kanskje vil ha et kjærsteforhold når du ikke vil ha annet enn vennskap! Du sier til han som det er, at du ikke ser på han som noe annet enn en god venn. Om du har gitt han falske signaler vedr. kjæresteforhold, så blir han mer såret om du utsetter å si sannheten enn om du sier det nå! Endret 14. november 2007 av Silmarill
caso Skrevet 14. november 2007 #6 Skrevet 14. november 2007 Hvordan fortelle en fyr at jeg ikke føler for å innlede et forhold, men kan gjerne beholde ham som en venn? Vi er ikke kjærester, men det er like før. Grunnen til at jeg ikke vil gå lengre er pga. at han er litt for dumsnill, tøffel og er altfor uerfaren når det gjelder forhold. Jeg vil ikke være den som "lærer ham opp". Å si sannheten hadde jo vært det beste, men han kommer helt sikkert til å bi dypt såret. What to do? :gråte: Du beholder han ikke som venn etterpå uansett. Eller kanskje du prøver, - men da har du jo en forelska venn, hvem vil ha det? Da kan du vel heller si til han hvorfor du faktisk ikke vil noe da, så han kan ta noe lærdom til neste date. Man kan ikke unngå å såre noen uansett når man avslutter sånt hvis det ikke er gjensidig. Så hvorfor prøve å komme godt ut av det? Det er å lure sin egen samvittighet. Personen man sårer blir såra... enkelt, - og greit.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2007 #7 Skrevet 14. november 2007 Da kan du vel heller si til han hvorfor du faktisk ikke vil noe da, så han kan ta noe lærdom til neste date. Jeg er litt enig i dette. Jeg var selv en sånn for snill og forsiktig type som få jenter vil ha, og det hadde vært bedre om noen hadde sagt det rett ut så jeg slapp å bruke ungdomstiden min på å finne det ut selv... Man trenger ikke å forandre seg så veldig som person, det er innstillingen som trenger en liten endring, og det kan faktisk gjøres ganske raskt. Samtidig er det selvsagt kjipt å få dette slengt i trynet av en du er forelsket i, så jeg vet ikke helt hva slags råd jeg skal gi deg. Uansett må du kutte all kjærlighetskontakt umidderlbart, med mindre du nyter å torturere ham.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2007 #8 Skrevet 15. november 2007 Du beholder han ikke som venn etterpå uansett. Eller kanskje du prøver, - men da har du jo en forelska venn, hvem vil ha det? Da kan du vel heller si til han hvorfor du faktisk ikke vil noe da, så han kan ta noe lærdom til neste date. Man kan ikke unngå å såre noen uansett når man avslutter sånt hvis det ikke er gjensidig. Så hvorfor prøve å komme godt ut av det? Det er å lure sin egen samvittighet. Personen man sårer blir såra... enkelt, - og greit. Snakk for deg selv. Jeg har to kamerater som i utgangspunktet var interessert i langt mer enn bare vennskap. Jeg sa ifra at jeg ikke var interessert i mer enn vennskap, og selv om de syntes det var kjipt der og da, og de trengte litt tid på seg til å komme over det, så er vi faktisk gode venner i dag.
caso Skrevet 16. november 2007 #9 Skrevet 16. november 2007 Snakk for deg selv. Jeg har to kamerater som i utgangspunktet var interessert i langt mer enn bare vennskap. Jeg sa ifra at jeg ikke var interessert i mer enn vennskap, og selv om de syntes det var kjipt der og da, og de trengte litt tid på seg til å komme over det, så er vi faktisk gode venner i dag. Tviler ikke på at du syns, og de sier, at dere er gode venner, jeg.
amles Skrevet 16. november 2007 #10 Skrevet 16. november 2007 Uff, nei ikke vær ærlig... Kan skade selvtilliten hans. Si heller at du trenger tid for deg selv eller noe, at det blir for mye med kjæreste akkurat nå. Kan virke som å holde han på gress, men da føler han ihvertfall ikke at det er noe galt med han (som du faktisk synes)
Echo Skrevet 16. november 2007 #11 Skrevet 16. november 2007 Du har tydeligvis villedet han en stund, siden det er like før dere blir kjærester, og det var jo unødvendig siden du vet at han ikke er et passende kjæresteemne for deg. Hadde du sagt dette da du fant det ut og ikke ventet til han tror det er rett før dere blir kjærester hadde det naturlig nok vært mye lettere for dere begge. Hvis han lever i den tro at dere begge er fornøyde og snart går et skritt videre, så er det vel sjelden at lyn fra klar himmel blir så voldsomt godt mottatt. Du bør vel ikke si så mye annet enn at du ikke har de rette følelsene for han, men du trenger ikke gni det inn ved å kalle han tøffel, dumsnill, uerfaren og at du ikke vil lære han opp. Det er ikke så rart om han blir forbannet på deg for at du ikke har sagt fra før, så du må nok regne med at han ikke vil ha noe med deg å gjøre videre, sårede følelser er jo ikke det beste utgangspunktet for videre vennskap, og jeg tror ikke det er noen idè å foreslå at dere kan være venner.
caso Skrevet 16. november 2007 #12 Skrevet 16. november 2007 Uff, nei ikke vær ærlig... Kan skade selvtilliten hans. Si heller at du trenger tid for deg selv eller noe, at det blir for mye med kjæreste akkurat nå. Kan virke som å holde han på gress, men da føler han ihvertfall ikke at det er noe galt med han (som du faktisk synes) Det var en første inne på KG
Gjest Gjest Julie Skrevet 17. november 2007 #13 Skrevet 17. november 2007 Det går an å si at du ser på ham mer som en venn og kun det. Da kan du risikere at han ikke ønsker mer kontakt. Det finnes jo enkelte som ikke "bare vil være venn" når de føler noe mer.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2007 #14 Skrevet 17. november 2007 Som jeg nettopp skrev i en annen tård. Å ikke være tiltrukket av noen er en ærlig sakt, og det er ikke noe galt i det. Du gav det et forsøk men det fungerte ikke. Men jeg kan ikke se hvorfor du skal måtte forttelle grunnen til at du ikke er tiltrukket av ham. Det er bare å strø salt i såret, og absoludt ikke nødvendig. Det å si at du desverre ikke føler det så sterkt likevel holder mer enn lenge nok.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2007 #15 Skrevet 17. november 2007 Enig i at du ikke skal fortelle ham direkte hvorfor han ikke er riktig for deg, men jeg tror du hjelper ham hvis du på en eller annen måte kan få ham til å forstå hvorfor du ikke er interessert. For dette er problemer han kommer til å ha med sin neste potensielle kjæreste også, og det er noe som egentlig ikke er så vanskelig å forandre på! Han må bare innse at kvinner ikke er opphøyede vesener som han skal tilbe med tøflene på. Det er mange gutter som har fått vite at det er sånn de har vært. Det svir med en gang, men så blir man herdet og kan gå videre i livet som en Mann.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2007 #16 Skrevet 17. november 2007 Å si sannheten hadde jo vært det beste, men han kommer helt sikkert til å bi dypt såret. What to do? :gråte: Si sannheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå