marika2 Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Jeg bor på et tettsted i midt-Norge. Jeg arbeider i en kommunal instutisjon. For dette arbeidet får jeg ikke lønn, men jeg får trygd. Dette synes jeg er urettferdig for etter som jeg forstår har jeg rett til å få en viss sum i tilegg til trygda. Noe jeg ikke får. En kan jo si det slik at jeg arbeider for trygda jeg får. Hvordan er det i andre kommuner. Er det slik andre steder og?
Gjest -Gjest - Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Du skriv ikkje noko om kva type trygd du har, og kva slags tiltak du er på i kommunen. Om det er ein liten jobb du har i tillegg til å vere t.d. uføretrygda så kan du tjene litt ja. Er du på eitt eller anna tiltak, som rehabilitering, attføring etc. i regi av NAV så får du jo ikkje løn i tillegg til trygda. Det er jo ikkje kommunen som avgjer om du skal ha løn eller ikkje dersom det er eit tiltak via NAV. Det er det din spesifikke grunn til å vere der som avgjer.
marika2 Skrevet 15. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2007 Jeg begynte på den kommunale arbeidsplassen for snart ni år siden i forbindelse med et arbeidsmarkedstiltak. Kommunen hadde egentlig ikke bruk for meg der men jeg fikk begynne der likevel. Jeg er melkeallergiker, det vil si at jeg har en veldig skjult sykdom. Så isteden for lønn fikk jeg uføretrydg. Men jeg kunne fått litt fra kommunen i tillegg til uføretrygden, noe som jeg ikke får.
Vitamina Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 Kan man virkelig bli uføretrygda på grunn av melkeallergi?
marika2 Skrevet 15. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2007 Sykdommen jeg har heter galactosemi. Den går ut på at jeg ikke kan spise noe som inneholder melk eller melkeprodukter. Det er en veldig alvorlig sykdom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå