Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan fortelle om dette og hvordan man blir kvitt den. Er det noe som alle har om dagen - eller hjelper det å formatere harddisken og legge inn på ny?

Gjør den noe skade eller bare er det slik at mange firma har begynt å bruke den og at det er derfor den er overalt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Admin'C
Skrevet

tja last ned spybot search and destroy (freeware) så fjerner den alle slike programmer 3-4mb er den på tror jeg og oppdateringene på 300kb når de kommer

Skrevet

Du kan også laste ned Ad-Aware via www.download.com :) Det programmet er veldig kjekt..

Skrevet
Du kan også laste ned Ad-Aware via www.download.com :) Det programmet er veldig kjekt..

Ja, men det fjerner den bare midlertidig. Neste gang man åpner browseren kommer cookien tilbake.

Gjest Admin'C
Skrevet

spybot fjerner alt og du kan velge å få permanent beskyttelse mot en del ad ware.

ad aware klarer heller ikke å fjerne halvparten av det spybot klarer. prøv å se selv. Man oppdaterer programmparken når man finner noe bedre ;)

Skrevet

Ja - takk takk. :)

Jeg ble så irritert at jeg formaterte hele harddisken og la inn alt på ny - tror du det hjalp??? NEI. Det virker på meg som med en gang vi aktiviserer msn så er den på plass. JEg blir så sinna av sånn at jeg nå har gjort det til et prinsipp at den skal bort... :) Prøver dette programmet du sa jeg :)

Gjest Admin'C
Skrevet

last ned siste oppdateringer etter å ha lastet ned programmet, og så tar du å velger imunize eller hva det heter. Men siden du har denne cookien så kan den stamme fra et netsted du ofte besøker, fordi msn legger ikke igjen tracking cookies etter det jeg vet

Skrevet

spybot fjerner alt og du kan velge å få permanent beskyttelse mot en del ad ware.

ad aware klarer heller ikke å fjerne halvparten av det spybot klarer. prøv å se selv. Man oppdaterer programmparken når man finner noe bedre ;)

Stemmer - spybot fant en del som adaware ikke fant. Samtidig nå jeg si at adaware likevel er det eneste som fant red sheriff cookien. Men jeg klarte visst å fikse det på et vis til slutt. Vet ikke helt hva det var som fjernet den. Men nå har jeg masse beskyttelse mot spyware og jeg har trikset i internett instillinger og alt. Og cookien er borte og kommer ikke tilbake. :)

Jeg gikk så langt at jeg formaterte disken og la inn alt på ny - likevel var det første jeg møtte denne vemmelig cookien. Så det ble nesten mer arbeid enn det var verdt. Likevel fikk jeg det til til slutt da .)

Skrevet

Jorbær. Bare for informasjonen. Hvis det ikke er msn som har denne cookie så må det nesten være startsiden.no.

Bare sier det hvis noen andre har lyst å bli kvitt den. For jeg surfer liksom ikke på så mange rare sider. Men vet jo ikke, kanskje den finner veien forbi. Nå er den ihvertfall sperret - endelig :)

Gjest Admin'C
Skrevet

MSN bruker ikke cookies etter det jeg vet men kan hende startsiden har den men tviler, skal gjøre det lettere å få tak i programer ved å legge dem i siggen.

Var en side som var seriøs som hadde den men den husker jeg ikke, men du kan ha vært der. de er over alt, siden ikke spybot fant den så tror jeg ikke du har oppdatert programmet, er en egen knapp der for det

Skrevet

joda - jeg oppdaterte spybot. Prøvde også igjen flere ganger. No available updates. Kun den første... Men adaware var det eneste programmet som fant den da. Helt sant...

Gjest Admin'C
Skrevet

ser det på min, merkeelig, tror ike jeg har cookien da. hm får sende en mail og spørre hva de driver med

Skrevet

Kanskje den sto med et annet navn eller noe? Jeg fant den i hvertfa ll baer med adaware. Dessuten fant adaware cookien etter at både spybot og spywareblaster var både sjekket og aktivert og oppdatert :)

Men det er ikke så nøye. Det viktigste er at jeg blir sinna på slikt, og ikke søren om jeg gir meg før det er borte. NÅ er det borte. Jeg brukte denne metoden her http://www.spywarefri.dk/specialvark.htm#Red%20Sheriff - lasta først ned det lille programmet der, så la jeg inn de adressene som det sto på siden Så om det var det ene eller det andre, så¨virker det ihvertfall nå.

Dessuten har jeg sjekket litt på personvernrapporten - der står denne linken til cookien som sperret mellom mange mange startsiden.no adresser. Jeg forstår ikke så mye av det, men tenker om det kanskje viser at den faktisk kommer derfra?

Det er ikke så nøye det heller egentlig. etter det jeg har hørt finnes denne cookien over alt. Skikkelige programmer som bruker den. SÅ kanskje den ikke blir regnet som bug, men liksom skal være grei fordi den blir brukt av skikkelige selskaper? Men jeg vil ikke ha det likevel :)

Takk for hjelpen - nå har jeg så mye ad greier på maskinen at. sikkert 6 forskjellige :)

Gjest Admin'C
Skrevet

Så lenge maskin virker så gir jeg langt **** :hoho:

Bra det virker da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...