Gjest Taxi Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Hva skjer egentlig? Jeg har slitt i over 2 mnd med tørr hud... I det siste har den vært som papp, knusktørr, stiv og gusten. Så i går reiste jeg på apoteket og investerte i fuktighetsmaske og en rik fuktighetskrem for ekstremt tørr hud (avene). tok maske og klinte på med krem i går før jeg la meg, og våknet opp i dag... nesten like tørr, og med følelsen av at kremen lå utenpå huden og ikke hadde trukket inn. Hva skjer da?? :/
Gjest Morgan le Fay Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 (endret) For fet krem, mens huden trenger fuktighet? Det høres i hvertfall nesten sånn ut. Eventuelt har du brukt for mye, og kremen må masseres inn i huden. Endret 14. november 2007 av Morgan le Fay
Nicky B Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Hva skjer egentlig? Jeg har slitt i over 2 mnd med tørr hud... I det siste har den vært som papp, knusktørr, stiv og gusten. Så i går reiste jeg på apoteket og investerte i fuktighetsmaske og en rik fuktighetskrem for ekstremt tørr hud (avene). tok maske og klinte på med krem i går før jeg la meg, og våknet opp i dag... nesten like tørr, og med følelsen av at kremen lå utenpå huden og ikke hadde trukket inn. Hva skjer da?? :/ Inneholder kremen petrolatum /mineralolje av noe slag? De som gjør det trekker ofte dårlig inn av min erfaring. (ikke er de bra heller) Jeg har også fått ekstrem tørr hud og kjøpte det meste av kremer, uten at noe hjalp. Tok en ny tur på apoteket hvor jeg ble rådet til å teste eucerin 5% carbamid facecream. Bruker denne kremen oppå eucerin lipo-balance (huden min mangler fettstoffer) og jeg begynner så smått å merke bedring. Først brukte jeg en mild peeling (jeg trodde at tørr hud ikke kunne peeles da den ble tørrere av det, men det er viktig å fjerne den tørre huden slik at ikke kremen blir liggende i den gamle, tørre huden men heller kommer til et frisk nytt hudlag) (Ikke peeling mer enn en gang i uka fikk jeg beskjed om) For meg driver dette og virker- har ikke brukt kremene lenger enn fem dager, men huden er mye mindre stram og føles ut som om den er på bedringens vei.
Gjest Taxi Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 åh jeg vet ikke hva den inneholder, skal sjekke når jeg kommer hjem. I går kveld tok jeg først peeling, så fuktighetsmaske og så kremen oppå... Men det føles litt bedre nå faktisk!! Men ble veldig overraska når jeg kjente alt liksom lå utenpå huden min i dag tidlig. trodde det skulle si "svupp" og så trekke inn som det pleier... men skal prøve å massere i kveld Morgan. Det er en krem med mye fuktighet, ikke fett. for det har jeg fått beskjed om av hudpleieren min at jeg trenger. skal til henne neste uke, takk gud for det...
Gjest Morgan le Fay Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 Kanskje du kan få prøver hos henne, og heller kjøpe den kremen hun anbefaler enn å eksperimentere? Det kan bli dyrt og dårlig for huden i lengden.
Gjest Taxi Skrevet 14. november 2007 #6 Skrevet 14. november 2007 Kanskje du kan få prøver hos henne, og heller kjøpe den kremen hun anbefaler enn å eksperimentere? Det kan bli dyrt og dårlig for huden i lengden. ja... hun bruker Babor. svindyrt da!! men skal i hvert fall kjøpe ampuller av henne. de er skikkelig bra. synes den anti-stress kremen til Babor er god også... Men avene er jo bra da. har stort sett alltid funka på meg. tror ikke jeg gjør noe skade med det..?
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2007 #7 Skrevet 14. november 2007 Fuktighet fuktighet fuktighet!!!! anbefaler på det varmeste å kjøpe carita sin lagoon krem http://www.carita.com/prod/prod.php?ref=3283000
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå