Gjest Gjest-ellers fast bruker Skrevet 11. april 2003 #1 Del Skrevet 11. april 2003 Har tenkt på en ting i det siste, og det er omtrent som følger: Hvis du var årsaken til noens utroskap, ville du da vært den som fortalte vedkommendes partner (være seg kvinne eller mann) om dette? Jeg er i et forhold - den "onde" parten som har brutt inn - og tenker derfor en del på dette. Så kom igjen - hva ville DU ha gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 11. april 2003 #2 Del Skrevet 11. april 2003 Jeg har vært i denne situasjonen. Forøvrig ikke noe jeg er stolt over akkurat, men det er nå så. Jeg tenkte ALDRI på å fortelle dette til min elskers partner. Det var etter mitt syn hans oppgave. Selvsagt var det den gamle visa: "forholdet vårt er helt dødt" "jeg skal fortelle om oss og gå fra henne" etc. etc. En tredjeperson tok imidlertid skjeen i egenhånd og sa fra til henne at mannen hennes var notorisk utro. Det ble selvsagt rabalder, men karen blånekta, og hun lot det passere Han gikk selvsagt aldri fra henne. Så da gikk jeg fra ham istedet. Forøvrig var jeg aldri ÅRSAKEN til hans utroskap. Det var han selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 11. april 2003 #3 Del Skrevet 11. april 2003 Forøvrig var jeg aldri ÅRSAKEN til hans utroskap. Det var han selv. Fornuftige ord, Lula! Jeg har også vært i situasjonen, men tenkte aldri på å fortelle noe. Om jeg var ulykkelig til tider, ville jeg vel ikke bli mer lykkelig av å ødelegge hans kones liv. I mitt tilfelle var det heller ingen andre som sa noe, så jeg tror (og håper) at konen fremdeles lever i lykkelig uvitenhet om et "sidesprang" som varte i 3 år.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 11. april 2003 #4 Del Skrevet 11. april 2003 Jeg mener også det er hans oppgave å si - med mindre det krever at du må lyve for å hemmeligholde det - da ville jeg sagt det. MEn utover det ville jeg ikke hatt mer med ham å gjøre hvis det er slik. Stikk - så får han velge sier jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2003 #5 Del Skrevet 11. april 2003 Hei du som startet tråden. Jeg tror du OVERVURDERER din rolle her. For det første er ikke DU årsaken til hans utroskap. Den finnes inne i han selv. For det andre er det slettes ikke din jobb å meddele hans kone om dette. Det er ene og alene hans..... Jeg forstår du overvurderer din egen rolle inni dette dobbeltspillet. Det har du ingen grunn til. Han bruker deg til det han kan best. Du er bare en liten bit i et stort puslespill for han..............Våkn opp! - - - - fra dvalen,,,,,og få opp øynene!!!!!!! Rollen du har valgt for deg selv er svært lite smigrende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 11. april 2003 #6 Del Skrevet 11. april 2003 Jeg har vært i samme situasjon jeg - og jeg måtte stå ansikt til ansikt med min elskers partner, og det var ikke videre gøy. Han blånekta på at det var et forhold, og det samme gjorde jeg. Hun lot det gå, men på grunnlag av den episoden tror jeg nok jeg vil råde deg til å ikke si noe. Hvorfor vil du si det til partneren forresten? *Det hele endte med at han dro fra kona si og vi ble til slutt et par. Men det varte ikke lenge før han var utro mot meg også..... :-? * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. april 2003 #7 Del Skrevet 11. april 2003 Jeg hadde en gang en affære med en gift familiemann. Det var ikke så gøy, men jeg var kynisk nok til å tenke at jeg var fri og frank og ville ikke ta ansvar for hans liv. Det ble selvsagt, og heldigvis slutt etter kort tid. I ettertid har jeg fått høre at han har fått et barn til, og har det virkelig godt med sin kone. Det hadde han IKKE da jeg traff ham. Så kanskje det var en lærepeng for ham, og hvis de fortsetter å leve lykkelig, har jeg kanskje gjort dem en tjeneste...? Må legge til at disse to var ungdomsskolekjærester som hadde giftet seg og fått barn veldig tidlig, de hadde det kjedelig (nei, det har jeg hørt av andre) og han er ikke notorisk utro. Dette var én gang som vekket ham. Hadde jeg blitt konfrontert av henne, hadde jeg aldri sagt noe. Det var da ikke jeg som var utro? Dette var en sak mellom de to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Skrevet 11. april 2003 #8 Del Skrevet 11. april 2003 Jeg er i et forhold - den "onde" parten som har brutt inn Jeg hadde neppe tatt kontakt med den andres partner om jeg rotet meg borti noe slikt, men jeg ville i hvertfall ikke fortsatt å treffe noen som var opptatt på annet hold! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grosiri Skrevet 13. april 2003 #9 Del Skrevet 13. april 2003 Jeg ble fortalt av mannen min sin side sprang. Det gjorde vondt men jeg er glad for det. Vet ikke hvem damen er, det skjedde via telefon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 13. april 2003 #10 Del Skrevet 13. april 2003 Så om problemstillingen på Dr Phil. Elskerinnen ringte og sa det til kona (var lei av at mannen aldri sa det slik han hadde lovet), i dag var mannen skilt og bodde med dame nr 2. Imidlertid klarte han ikke å stole på henne, siden han visste hun hadde brukt sensitiv informasjon om han til egen nytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 13. april 2003 #11 Del Skrevet 13. april 2003 Nei. Ville ikke fortalt. Tror jeg. Men ville ikke rotet meg borti en gift eller opptatt mann i utgangspunktet. Hadde liksom ikke følt at jeg hadde kunnet stole på han, han kunne fint gjort det samme mot meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junebug Skrevet 13. april 2003 #12 Del Skrevet 13. april 2003 Jeg har selv hatt et forhold til en mann som var opptatt - noe jeg absolutt ikke er stolt av. Han var ikke gift, men hadde kjæreste. Noen ganger ble jeg så forbannet på han at jeg fantaserte om å fortelle om hans sidesprang til kjæresten. Men jeg gjorde det aldri - jeg gjorde det istedet slutt med ham. Det var mye smartere! Av en eller annen grunn valgte han å fortelle henne om meg flere år etter at det ble slutt mellom oss. Skjønner ikke hvorfor han gjorde det. De var sammen i flere år etter at det ble slutt mellom ham og meg, men jeg tror ikke de er sammen lengre nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå