Gå til innhold

Homofobi

Fremhevede innlegg

Gjest lillebøll
Skrevet

Hvor går grensen for homofobi?

Så i en annen tråd det ble nevnt at man var homofob dersom man synes to menn sammen seksuelt var kvalm. Men er det så enkelt? Vet mange som ikke har problemer med homofile, men den homofile sexen (da spesielt to menn) er ekkel.

Så, hva er definisjonen på en homofob?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ikke homofob
Skrevet
Så, hva er definisjonen på en homofob?

En homofob person er en som liker homser litt mindre enn man selv gjør.

Skrevet
Vet mange som ikke har problemer med homofile, men den homofile sexen (da spesielt to menn) er ekkel.

Men er det nødvendig å gå rundt å krinkaste det når man vet at man kan såre andre mennesker?

Hvis noen synes f.eks. analsex eller S/M er ekkelt synes jeg de kan holde kjeft om det. Det samme gjelder for homosex. Hvorfor skal man absolutt rakke ned på det andre mennesker liker?

Skrevet

For meg er homofob en person som:

- Ser ned på de homofile

- Ikke respekterer

- Ikke anser de som "normale mennesker"

- Nedsetter

Å synes at to gutter kliner eller har seg er kvalmt synes jeg ikke er homofobi. Man kan jo synes det samme om feks to ufreshe mennesker som du ikke liker, uten nødvendigvis å være menneskehater.

Men når man begynner å spytte på dem av samme grunn, så vil den grensen bli nådd, mener jeg.

Det viktigste for alle er å huske at kjærlighet mellom to mennesker er lik om det er to menn eller mann og dame, og det de gjør bak lukkede dører er ikke vår sak :love:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...