Gjest Gjest_mia_* Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 kjæresten min har begynt som bartender på storbyens hippeste utested... jobber i baren sammen med flere skjønne "babes" og også selvsagt flere kjekke gutter som han selv er... burde ikke akkurat være noe problem men... Har vært og sett han "i aksjon" hans første dag. Han storkoste seg, noe som selvsagt gjorde meg glad å se. Han var utrolig glad etterpå, og det unner jeg han så veldig. Han har aldri fått den oppmerksomheten fra jenter før han møtte meg. etter at vi ble sammen, har han blitt tryggere på seg selv, forandret seg selv og nå er han blitt en typisk "kjekkas". Føler jeg er for opptatt av utseende her, men det er også bakgrunnen for mitt innlegg.... Han har blitt opptatt av utseende. helt ok det. og han er kjekk. han elsker å få bekreftelsen fra andre på at han endelig synes. at han"ser bra ut" - det fortener han. unner han det... Men jeg sliter med å ha det litt vondt inni meg. Sliter med at han er i baren med disse søte "babe ene-" , mens jeg jobber og er hjemme..jeg har ikke så god råd, som student og ser ikke så fresh ut til en hver tid... Det han har utenfor meg er spenning og morro i baren. Det han har sammen med meg er nå hovedsakelig regninger, øvrig økonomi og organisering. han kommenterer stadig ting han vil endre på meg. Ber meg kle meg mer spennende, kanskje gjøre øyenbryna mørkere. han mener jeg har potensiale til å være superpen men at jeg må utnytte muligheten.... jeg vet han digger de jetene han jobber med. blonde, vakre og kule.... Jeg elsker gutten min , han elsker nok meg også ... men jeg vet ikke lenger hvor jeg har han...tillitten er svekket og sjalusien vokser inni meg. redd han skal miste interessen for meg og heller ville ha en av disse jentene... redd for hva han gjør på natta når han er ute med dem (jobb og etterpå før han kommer hjem) Knytter seg inni meg når jeg føler at jeg ikke er så spennende lenger.... jeg har et problem, jeg vet det.. ja jeg bør snakke med han , men han forstår ikke.... jeg piner meg selv med å se på bilder fra utestedet med han og disse jentene... jeg tar meg selv i å planlegge hvordan jeg skal forandre meg.... jeg må gjøre noe for å få det bedre....
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Jeg og min mann spøker litt om at om han plutselig ble kjendis, superrik eller bartender så hadde jeg dumpet han på flekken. Why? Fordi han hadde aldri klart fristelsene som følger med en av disse tingene. Jeg sier det med humor, men det er mer enn bare litt sannhet i det. Jeg har null tro på at de bartendere som jobber på et utested med høy partyfaktor holder seg trofast. Noen blir sikker provosert og sier at jeg generaliserer en helt yrkesgruppe men dette er min mening,-basert på de bartenderne jeg har hatt sex med og hva jeg har sett på Bergens største utested. Ikke søren om de holder seg trofast. Fristelsene de får er enorm. De blir en egen "klikk" som oppfører seg som unger i en godtebutikk. De dekker over for hverandre. Det er stort "fy-fy" å legge seg bort i hva den gifte kollegaen din lengst borte i baren driver med, om du da ikke gir han en klapp på skulderen og thumbs up......... Beklager, dette er nedslående, men jeg har null tro på trofaste bartendere.
Gjest Silmarill Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Jeg og min mann spøker litt om at om han plutselig ble kjendis, superrik eller bartender så hadde jeg dumpet han på flekken. Why? Fordi han hadde aldri klart fristelsene som følger med en av disse tingene. Jeg sier det med humor, men det er mer enn bare litt sannhet i det. Jeg har null tro på at de bartendere som jobber på et utested med høy partyfaktor holder seg trofast. Noen blir sikker provosert og sier at jeg generaliserer en helt yrkesgruppe men dette er min mening,-basert på de bartenderne jeg har hatt sex med og hva jeg har sett på Bergens største utested. Ikke søren om de holder seg trofast. Fristelsene de får er enorm. De blir en egen "klikk" som oppfører seg som unger i en godtebutikk. De dekker over for hverandre. Det er stort "fy-fy" å legge seg bort i hva den gifte kollegaen din lengst borte i baren driver med, om du da ikke gir han en klapp på skulderen og thumbs up......... Beklager, dette er nedslående, men jeg har null tro på trofaste bartendere. Klart det finns dem som er trofaste selvom dem jobber som bartendere! Prøver du å svekke trådstarter mer enn hun føler seg? Sier ikke at det du har opplevd ikke stemmer, men alle er nok ikke slik
Bobeline Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Jeg har tro på trofaste bartendere. Kjente flere bartendere i mine studiedager i Bergen, og de var tro mot kjærestene sine. Og det spilte ingen rolle for dem hvor fine "babene" var eller hvor hipp baren de jobbet var så lenge de hadde en snill og ordentlig kjæreste hjemme (eller som de hadde et seriøst forhold med uten å være samboere).
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Prøver du å svekke trådstarter mer enn hun føler seg? Overhodet ikke! Men hun er allerede bekymret og det skjønner jeg godt. Så min erfaring er at bartendere som jobber på et typisk partysted ikke er trofaste. Hadde jeg opplevd det motsatte så hadde jeg beroliget henne, men........
Gjest Silmarill Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 Hei trådstarter! Har ikke lest alt du har skrevet, men "skummlest" innlegget ditt! Om han hadde hatt seg med disse damene, tror du han da gladelig frivillig ville ha vist deg bilder av dem? Om han hadde hatt noe i "gjerdet" så hadde han vel vært drittsekk å ikke turt å vise deg bildene av gjester og han sammen!? Å skjule ting for deg er mer det du skal være på vakt for enn det han viser deg åpentlyst Han fikser seg i utseende fordi han vil se bra ut - som de fleste vil når de går ut eller skal være representabel i form av en jobb! Om han "flørter", er det ikke nødvendigvis at han vil noe med dem han "flørter" med...det kan jo være en del av yrket det at han er hyggelig og grei for at stedet skal bli populært mm. Dere har hverdagen sammen og det er deg han vil dele den med! Har du merket noen forandring ovenfor deg mht. komplimenter, kos, glede ved å se deg osv etter at han ble bartender...? Forøvrig enig med Bobeline
Gjest mia TS Skrevet 14. november 2007 #7 Skrevet 14. november 2007 takk for svar. kjenner meg du som ser på dette som et "problem" men sånn er det jo bare.. for det første så blir det nå sånn at jeg sjeldnere ser han i og med vi jobber mye begge to og nå begynner han som bartender i tillegg. Det andre er mitt problem med å ikke "ha kontroll". ikke det at jeg absolutt må ha kontroll over kjæresten min, det hadde jo vært sykt! .... men jeg er så redd for hva som skjer mellom oss nå, når vi hverken sees ofte samt han storkoser seg sammen med disse babes ene. jeg er ikke sånn... jeg blir den personen som han diskuterer økonomi og organiserer hudsarbeidet med Han var ikke noe "party boy" før, noe jeg likte så godt ved han, men nå synes jeg at dette tar overhånd. og han har blitt mer utseende fokusert. så klart synes jeg det er fint å ha en kjekk og atraktiv kjæreste, men det skremmer meg også. men jeg kan jo ikke nekte han å prøve seg som bartender kan jeg vel? jeg får vel bare tøffe meg opp, prøve være stolt av meg selv og stole på kjæresten min... støtte han. prøve å slappe av og finne på ting på egenhånd. kjenner meg deppa pga dette.. tåpelige meg...
Gjest nextlife Skrevet 14. november 2007 #8 Skrevet 14. november 2007 Når man jobber som bartender, spisielt på et "hipt" utested ønsker gjerne både arbeidsgiver og kanskje arbeidstaker også et visst image. Du står tross alt der å skal selge en vare, både det som er i flaskene og utestedet. Denne imagen går på å være tiltrekkende, delikat, tilgjengelig (hvor mange betroelser må ikke en stakkars bartender høre på) osv. Det viktigste er at gjesten skal ønske å komme tilbake til stedet. I tillegg er det fleste gjestene i ulik grad påvirket av alkohol, noe som preger oppførsel og komminikasjon både bartender-gjest og bartendere imellom. Det er klart at miljøet og kravene på jobb i en bar preger den ansatte en viss grad i fritiden, sånn er det vel med mange yrkesgrupper. Denne merkevare,-og imagebyggingen har desverre gitt bartendere et ufortjent dårlig rykte. De fleste bartendere i forhold pakker sammen etter endt arbeidsdag og tusler hjem til partneren, slik som alle andre folk gjør etter endt arbeidstid.
Nabodama Skrevet 14. november 2007 #9 Skrevet 14. november 2007 kjæresten min har begynt som bartender på storbyens hippeste utested... jobber i baren sammen med flere skjønne "babes" og også selvsagt flere kjekke gutter som han selv er... burde ikke akkurat være noe problem men... Har vært og sett han "i aksjon" hans første dag. Han storkoste seg, noe som selvsagt gjorde meg glad å se. Han var utrolig glad etterpå, og det unner jeg han så veldig. Han har aldri fått den oppmerksomheten fra jenter før han møtte meg. etter at vi ble sammen, har han blitt tryggere på seg selv, forandret seg selv og nå er han blitt en typisk "kjekkas". Føler jeg er for opptatt av utseende her, men det er også bakgrunnen for mitt innlegg.... Han har blitt opptatt av utseende. helt ok det. og han er kjekk. han elsker å få bekreftelsen fra andre på at han endelig synes. at han"ser bra ut" - det fortener han. unner han det... Men jeg sliter med å ha det litt vondt inni meg. Sliter med at han er i baren med disse søte "babe ene-" , mens jeg jobber og er hjemme..jeg har ikke så god råd, som student og ser ikke så fresh ut til en hver tid... Det han har utenfor meg er spenning og morro i baren. Det han har sammen med meg er nå hovedsakelig regninger, øvrig økonomi og organisering. han kommenterer stadig ting han vil endre på meg. Ber meg kle meg mer spennende, kanskje gjøre øyenbryna mørkere. han mener jeg har potensiale til å være superpen men at jeg må utnytte muligheten.... jeg vet han digger de jetene han jobber med. blonde, vakre og kule.... Jeg elsker gutten min , han elsker nok meg også ... men jeg vet ikke lenger hvor jeg har han...tillitten er svekket og sjalusien vokser inni meg. redd han skal miste interessen for meg og heller ville ha en av disse jentene... redd for hva han gjør på natta når han er ute med dem (jobb og etterpå før han kommer hjem) Knytter seg inni meg når jeg føler at jeg ikke er så spennende lenger.... jeg har et problem, jeg vet det.. ja jeg bør snakke med han , men han forstår ikke.... jeg piner meg selv med å se på bilder fra utestedet med han og disse jentene... jeg tar meg selv i å planlegge hvordan jeg skal forandre meg.... jeg må gjøre noe for å få det bedre.... Ikke rart du er usikker! Kjæresten din er i endring, fra noe som var kjent og kjært, til noe du ikke kjenner, noe du ikke har sett hos ham før. Slikt skaper usikkerhet. Endringen hos ham har ført til at nye/andre sider ved ham har kommet fram, og du vet ikke hvor dette ender, for han er ennå ikke "kommet ut på andre siden". I tillegg har han utviklet/endret seg uten deg, til og med "bort" fra deg og det som var deres. Når dette også går på utseendet, oppmerksomhet fra andre osv, er det kanskje enda verre. Likevel har du, til tross for at du føler det vanskelig, støttet opp om dette. Det er fint gjort av deg, og tyder også på styrke. Mange ville nok ikke klart å se på denne endringen uten å sette seg helt på bakbeina. I et parforhold, synes jeg ikke denne endringen er positiv, ettersom han har rettet oppmerksomheten bort fra deg, og ut mot andre. Dette viser han jo, når han er begeistret for å være attraktiv for andre damer. Damer han vil at du skal ligne på. Han foreslår jo forandringer du kan gjøre for å bli penere og mer spennende. Jeg skjønner godt at du er urolig. Når det er sagt, kan det godt hende dette er fase han går gjennom, og at han vil roe seg eller gå lei av å være bartender ganske fort. Er han innerst inne en rolig gutt, vil nok det komme til uttrykk igjen.
Gjest Tex Skrevet 14. november 2007 #10 Skrevet 14. november 2007 Jeg og eksen jobbet på samme utested. Jeg var trofast, han var det ikke. Man finner nok begge deler i denne bransjen også vil jeg tro.
Gjest mia TS Skrevet 14. november 2007 #11 Skrevet 14. november 2007 Ikke rart du er usikker! Kjæresten din er i endring, fra noe som var kjent og kjært, til noe du ikke kjenner, noe du ikke har sett hos ham før. Slikt skaper usikkerhet. Endringen hos ham har ført til at nye/andre sider ved ham har kommet fram, og du vet ikke hvor dette ender, for han er ennå ikke "kommet ut på andre siden". I tillegg har han utviklet/endret seg uten deg, til og med "bort" fra deg og det som var deres. Når dette også går på utseendet, oppmerksomhet fra andre osv, er det kanskje enda verre. Likevel har du, til tross for at du føler det vanskelig, støttet opp om dette. Det er fint gjort av deg, og tyder også på styrke. Mange ville nok ikke klart å se på denne endringen uten å sette seg helt på bakbeina. I et parforhold, synes jeg ikke denne endringen er positiv, ettersom han har rettet oppmerksomheten bort fra deg, og ut mot andre. Dette viser han jo, når han er begeistret for å være attraktiv for andre damer. Damer han vil at du skal ligne på. Han foreslår jo forandringer du kan gjøre for å bli penere og mer spennende. Jeg skjønner godt at du er urolig. Når det er sagt, kan det godt hende dette er fase han går gjennom, og at han vil roe seg eller gå lei av å være bartender ganske fort. Er han innerst inne en rolig gutt, vil nok det komme til uttrykk igjen. takk for svar! ja, jeg støtter han, blant annet fordi jeg vet at dette å få nye venner, på egen alder også er viktig for han, og det kan han få her! nye venner som ikke kjenner han som "den han var før" men som den han er idag! hører til historien at han slet med venner som yngre, og derfor ikke har særlig vennekrets den dag i dag... mine venner har tatt godt i mot han og blitt "våre venner" og vi er nå en gjeng , hovedsakelig i parforhold, som holder sammen. Hyggelig, trygt og godt. Det er akkurat det forholdet vårt har vært : trygt og godt. selvsagt har vi hatt våre greier, men vi har hatt det fint sammen.. han har lenge snakket om å bil bartender, men jeg har sett på det mest som snakk og bare støttet han i at han må følge drømmen sin. nå har han tatt kurset over noen uker og begynner i baren.. hvorfor kan jeg ikke bare være lykkelig på hans vegne? irriterer meg.... men går vel på det at jeg er den som rydder og fikser hjemme, den han deler økonomiutfrodringer og husarbeid med.. mens jentene i baren. slanke,blonde, sminket, med stramme svarte vester, de er dem han har det gøy med.. og det er jenter han virkelig synes er freshe og lekkre... jeg ER pen jeg også, jeg vet men jeg er ikke sånn... jeg er mer "voksen" og har i grunnen kommet over det der.. uff... får se hva som skjer.. har mange tanker i hode på en gang her, blir jo bare kluss når jeg skriver igjen : takk for forståelsen i allefall. så slipper jeg å føle meg så dum som har disse følelsene...
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2007 #12 Skrevet 14. november 2007 Jeg er dame og har jobbet som bartender i mange år. Jeg nyter å fiffe meg opp når jeg skal på jobb, ikke bare fordi jeg får positiv respons tilbake, men også for min egen del. Det er tilfredsstillende å vite at gjestene som du har foran deg, liker det de ser og tar mer enn gjerne kontakt og slår av en prat. Det får meg til å føle at jeg gir noe mer enn bare drikkevarer. Noe som ikke kan kjøpes for penger. Man skal være velstelt og ha en viss image når man er i en slik jobb. Det skaper et miljø rundt utestedet. Og er miljøet morsomt, hipt og noe som gjester søker etter, kommer de igjen og igjen. Men jeg forstår at du bekymrer deg. Du vil aldri bli en del av hans miljø og vil kanskje ikke trives der heller. Jeg har sett mange kjærester stå og henge attmed disken og følt seg fullstendig malplassert og utafor. De legger en demper på humøret til typen som er på jobb og har mer skade av enn godt av å stå der. Selv om jeg alltid har hatt et godt utseende og jobbet i bar i etpar tiår, har jeg ennå tilgode å gå ha et forhold til kollegaene. Eller gjestene for den saks skyld! Men flørtet på en sømmelig måte, å jada det er morsomt det! Og det får fram godt humør i de fleste. Folk som jobber i utelivsbransjen er spesielt sosiale og utadvendte og det er ikke til å stikke under en stol at noen fortsetter flørten etter at dørene er låst. Men det er slett ikke alle. Når jeg kommer hjem etter en lang vakt, er det bare så deilig å få vasket av seg rollen som bartender, dusjet og krøpet inn i de varme og ventende armene til min mann. I sin egen rene og pene seng, med sin egen rene og pene mann :-).
Rosia Skrevet 14. november 2007 #13 Skrevet 14. november 2007 Hvordan syns du det ville vært å være dønn ærlig mot ham, og fortalt akkurat det du tenker på? Noe av det vanskeligste man kan gjøre, er jo å blottlegge seg helt for sin partner... men åpenhet er utrolig viktig, hvor klisjè det enn høres ut.. Hvis du ser deg selv noen måneder frem i tid, vil du fortsatt ha den samme følelsen inni deg? Jeg syns ikke dette handler om spørsmålet om bartendere er trofaste eller ikke, men om en forandring i forholdet til deg og kjæresten din, en forandring som muligens ville kommet uansett.. Du kan jo tenke at han nå virkelig får testet ut sine verdier dersom han blir utsatt for mange fristelser, en som er trofast i utgangspunktet holder seg på matta, det er ikke mer akseptert å være utro som bartender fordi fristelsene er større enn i andre yrker. Og hvis han setter trofasthet høyt, vil han likevel klare å ta det riktige valget. Hvis han, mot formodning, skulle gjøre det motsatte er det du som må ta et valg... Men den uroligheten du føler nå, den er ikke god å bære på og jeg syns ikke du skal behøve å holde dette inni deg. Hvis du velger å snakke med ham om dette, håper jeg at han viser forståelse og kan imøtekomme noen av dine ønsker/behov.. Det vil ikke si å slutte i jobben, men kanskje noen småting? Hva med at han ringer deg når baren er tom for folk og de skal begynne med ryddingen? Eller om så bare sende en sms og si at han regner med å være hjemme til da eller da..? Før du evt tar en prat med ham, tenk gjennom hva du trenger av ham for å føle deg bedre, så kan du selv komme med noen forslag slik at samtalen blir konstruktiv. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2007 #14 Skrevet 14. november 2007 han kommenterer stadig ting han vil endre på meg. Ber meg kle meg mer spennende, kanskje gjøre øyenbryna mørkere. han mener jeg har potensiale til å være superpen men at jeg må utnytte muligheten.... jeg vet han digger de jetene han jobber med. blonde, vakre og kule.... Dette tror jeg alle ville ha reagert på. Det er jo DEg han er glad i så hvorfor vil han forandre deg til en annen? Tror han at nå som han har blitt ny i utseende og klesveien så mener han at du også skal bli det? Skal du gå rundt som en modell hele dagen?De jentene han ser på baren er ute på byen for å more seg og fiffer seg opp kan du si til han,men de går neppe hjemme i samme klærne når de tusler med hjemmet.De går også i kosedress og håret til alle kanter når dem er hjemme. Han må først og fremst slutte med de uttalelsene der til deg. Snakk med han om dette og snakk med han om hvordan du føler hele situasjonen.Er han er god mann så vil han forstå og ønsker ikke å se deg lide
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2007 #15 Skrevet 14. november 2007 Jeg syns ikke dette handler om spørsmålet om bartendere er trofaste eller ikke, men om en forandring i forholdet til deg og kjæresten din, en forandring som muligens ville kommet uansett.. Hva med at han ringer deg når baren er tom for folk og de skal begynne med ryddingen? Eller om så bare sende en sms og si at han regner med å være hjemme til da eller da..? Jeg er enig med Rosia. Unge folk er stadig i forandring og de fleste forandringene kommer før eller siden uansett. Daglig kommunikasjon er alfa og omega for et forhold, believe me. Prat ut om dette. Men det er opp til han å ringe deg når han er på jobb. Men du kan jo alltids sende ham en hyggelig sms. Den leser han garantert når han får tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå