Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har handlet på asos.com den siste tiden? Sist jeg shoppet der var det svindyr frakt, så jeg måtte sende det tilbake. De brukte et privat firma (som jeg ikke husker navnet på) istedet for Posten, derfor ble det så dyrt. Gjør de det nå også? Hvis ja gidder jeg ikke handle der....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er iallefall himla dyr frakt på sko. Jeg mener og å huske en tråd her for ikke så lenge siden, hvor noen måtte betale et par hundre i frakt for noen smykker.

Skrevet

Jeg har sluttet å handle fra ASOS, frakten der er blitt helt syk. Den står liksom ikke i samsvar med noe.

Her er tråden om smykkefrakten:

Asos frakt

Gjest Trådstarter_ Ninni
Skrevet
Jeg har sluttet å handle fra ASOS, frakten der er blitt helt syk. Den står liksom ikke i samsvar med noe.

Her er tråden om smykkefrakten:

Asos frakt

Da vil jeg tro det er fordi de fortsatt bruker et privat firma til å distribuere i Norge. Så idiotisk, de mister antagelig haugevis med kunder på dette.....!

Skrevet

Jeg bestilte et par støvletter til 180kr der igår, og frakten kom på nesten 500kr. så jeg droppa det. Veldig kjipt, men..

Skrevet

Hei. Jeg poster dette innlegget i to tråder da begge handler om frakt hos Asos.com. Jeg har handlet mye der, men nå har de ikke mindre fraktkostnad enn 232kr tror jeg. Jeg sendte en mail til de og sa jeg hadde prøvd å kjøpe et par sko og fikk frakt på 232kr. Ok, kanskje skoene veide mye, men så la jeg kun inn et smykke. Det kan ikke veie så mye, men fikk også frakt på 232kr. Dette er svarene jeg fikk fra Asos:

> Thanks for your e-mail. I have looked into this further and can

confirm

> that for orders that weigh over 1kg the shipping costs to Norway rise

> significantly. This is because parcels of this size must be sent with

a

> courier and Norwegian customers are subject to quite an expensive

> customs surcharge in this case.

>

>

>

> I cannot confirm why your past orders may have been cheaper, except to

> say that couriers change their criteria from time to time, and we

> reflect these changes on our website. However, what I would suggest

that

> if you split your order into two smaller orders the delivery charge

may

> be significantly less, as orders under 1kg are sent using regular

> airmail, which is not subject to a customs surcharge.

Etter det svaret så skulle jo pakker over 1 kg koste mer i frakt og det er jo også logisk så jeg jeg sendte svar tilbake og sa jeg hadde prøvd å kjøpe et smykke og det kan umulig veie 1 kg. Da fikk jeg følgende svar:

I have checked with the IT team and they have confirmed the correct

delivery charge will show on your order when you are at the checkout

page.

Så de virker ikke så veldig imøtekommende. Først sier de at vekten avgjør fraktkostnaden og pakker over 1 kg vil koste mer. Når jeg da presiserer at små ting, som feks en topp, eller et smykke koster like mye i fraktkostnad som hvis jeg kjøper flere par sko så sender de meg bare et svadasvar tilbake. Useriøst! Og jeg som elsker å handle der..... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...