Gjest Gjest_Milla_* Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Jeg opplever noe som jeg selv synes er veldig kjipt. Ettersom jeg har kjæreste har vi mange gode vennepar. Dette synes jeg er veldig koselig, og jeg trives godt med både guttene og jentene. Jeg har alltid fått høre at jeg er en flørtete person, og synes det er deilig å være i forhold - for da blir jeg ikke tatt for å flørte hele tiden. Jeg tror rett og slett at det går på at jeg er blid, energisk og sprudlende når jeg er sammen med andre. Problemet med venneparene er at ofte når jeg kommer aleine med gutta, henvender de seg til meg på en annen måte, ved å gi meg komplimenter og fortelle hva de har lyst til "i en fantasiverden". Jeg får ofte hetta og sier jeg må gå e.l. Problemet mitt er at det kiler litt i magen fordi jeg synes det er koselig å få komplimanger, men det er veldig ekkelt etterpå å ikke si noe til jentene. Hva synes dere? Hva kan jeg gjøre for å ikke "flørte"? jeg vil jo ikke slutte å være blid og sprudlende. For min del er det ikke aktuelt å kutte vennene ut, fordi de er så flotte folk, og jeg vil ikke si noe til jentene - er redd for å gjøre mer skade enn nødvendig. Hva tenker dere om dette?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Jeg tenker at du bruker disse mennene for å få bekreftelse på deg selv. Sikkert harmløst nok all den tid du ikke gjør noe mer enn å flørte og lokke, men du bør kanskje tenke på at siden guttene oppfatter deg som flørtende og inviterende så gjør kanskje jentene det også. At guttene har seksuelle fantasier om deg fordi du virker flørtete og billig betyr ikke at du er en reell trussel for jentene de er sammen med og jeg kan ikke skjønne hvorfor du tenker på å fortelle dem at kjærestene deres gir deg komplimanger og har seksuelle fantasier om deg. Lurer litt på hva kjæresten din mener om dette, hva sier han til at disse guttene forteller deg at de har seksuelle fantasier om deg, og setter han pris på at du er en luremus i vennegjengen?
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Jegmener at dette med å bli flørtet med når man er i et forhold er noe man i veldig stor grad kan styre selv, MEN jeg klarer ikke å sette ord på hvordan. Jeg ble flørtet mye med når jeg var singel og det gikk ikke mange gangene på byen uten at jeg ble flørtet med. Da var jeg også mer aktiv søkende etter flørten selv. Nå derimot bir jeg aldri flørtet med lenger (nesten så skjelden at det er kipt), men jeg har etter mye tent at det har mye med min holdning å gjøre. Når jeg er på byen er jeg såpass rettet mot vennene mine at jeg ikke en gang har rom for at noen andre skal kunne legge ann på meg. Når jeg er sammen med mannen og venner, jobben etc snakker jeg en del om mannen min, vi er ofte mye ute sammen og jeg ender fote opp med å snakke om "vi gjorde det" "vi skal det..." (huff ja jeg er en vi person jeg vet). Man legger ikke så mye ann på henne med ryggen til, men heller på venninda som sitter mer åpen og smiler ut i rommet. Jeg vil bare legge til at dette ikke er noe jeg gjør bevisst, noen ganger går jeg inn for å flørte litt selv også (sa vi som par mener uskyldig avstandsflørting er lov) og da er folk annerledes mot meg med en gang. Egentlig var det ganske rart å se hvordan andre mennesker leser meg og mine intensjoner så lett. Det er klart du ikke skal slutte å være sprudlende og glad og åpen, men selve atferden din kan du rette mer vekk fra disse guttene(sette seg på andre sia av sofaen, ikke se lenge i øynene, ikke ta så mye på dem, ikke lene deg så mye mot dem (teit ja, men vi lener oss/retter oss mer mot dm vi er tiltrukket av) selv om du sikkert mener dette helt vennskapelig er dette handlinger som for andre oppleves som om du er interessert i dem. Dette med kroppsspråk er en finurlig ting. Jeg hadde gått inn for å forsøke å forandre dette litt, sørlig når man er rudnt kjæresten til venner. Jeg hadde på ingen måte godtatt at de sa slike komplimenter til meg, jeg hadde nok ikke fortalt det til jentene, men gitt klar beskjed til dem om at jeg ikke ville at det skulle gjentas.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Jeg tenker at du bruker disse mennene for å få bekreftelse på deg selv. Sikkert harmløst nok all den tid du ikke gjør noe mer enn å flørte og lokke, men du bør kanskje tenke på at siden guttene oppfatter deg som flørtende og inviterende så gjør kanskje jentene det også. At guttene har seksuelle fantasier om deg fordi du virker flørtete og billig betyr ikke at du er en reell trussel for jentene de er sammen med og jeg kan ikke skjønne hvorfor du tenker på å fortelle dem at kjærestene deres gir deg komplimanger og har seksuelle fantasier om deg. Lurer litt på hva kjæresten din mener om dette, hva sier han til at disse guttene forteller deg at de har seksuelle fantasier om deg, og setter han pris på at du er en luremus i vennegjengen? at hun bruker disse mennene for å få bekreftelse på seg selv? Hvordan kan du dra en slik konklusjon uten å kjenne henne i det hele tatt? Jeg er selv en sprudlende og blid person som lever i et lykkelig forhold. Hvis en mann som er i et forhold flørter med meg, tar jeg det neimen ikke på min egen kappe! Skal man da forandre sin egen personlighet av den grunn? Hvis ts mener å flørte med dem, er det selvfølgelig en annen sak, men det virker ikke slik på meg, og da er det kun han som legger an på henne sin feil. Så du mener at dersom din mann legger an på ei dame som smiler og snakker mye, så er det hennes feil? Til ts: Jeg ville ikke fortalt damene om flørtingen, men jeg ville fortalt mennene at slik oppførsel er uakseptabel og at du ikke vil ha noe av det! Si det på en fast og bestemt måte.
Gjest Tigress Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 flørtete og billig Hallo? Hvor kom det fra? Nei, TS, dette er nok noe du må leve med, men mitt råd til deg er: hold kjeft om det du opplever. Du er antagelig en energibunt, blid og direkte, og det liker gutta. Det er ikke ditt problem at de liker det. Men vær direkte i din respons - si at det er hyggelig med komplimenter, men at formen de blir gitt i er utidig. Ogsom sagt, hold det inni deg. Ta det som et kompliment, og tenk på gutta som menneskelige. Vær ditt ansvar bevisst og hold tett om det. Det er dessverre ulempen med å ha draget - du må bære på en del hemmeligheter som "straff"... Fortsett å være deg selv, du, tror det er best for deg selv!
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 Meg over! å en ting til! virke billig? er man billig fordi man sprudler? Har ts ligget med noen av disse mennene? SKJERP DEG!
Merneith Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 Jeg tror ikke at TS er billig. Men jeg tror heller ikke at det er tilfeldig at akkurat hun blir flørtet med. De fleste av oss klarer å peile ut de som lar seg flørte med, og de som ikke lar seg flørte med. TS sender tydeligvis signaler om at hun er en person som man kan fortelle om sine seksuelle fantasier om. Så det jeg tenker, er at TS må innse at det tar to personer for å flørte. Og muligens innse hun faktisk flørter. Man kan fint være sprudlende og åpen og samtidig bli respektert av menn. (Fordi det tror jeg personlig ikke at du blir..sorry).
Gjest Gjest_milla_* Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 Og muligens innse hun faktisk flørter. Jeg innser at jeg blir oppfatta som flørtete, men det er ikke min hensikt. Jeg kjenner meg heller ikke igjen i noe som ble nevnt over med å sette seg ved, ta på og holde blikket lenge til guttene. Jeg er bare meg selv og tenker ikke over det i det hele tatt. Derfor blir jeg skikkelig paff og aner ikke hva jeg skal si når de brått kommer med kommentarer. Og til en annen kommentar over så er jeg ikke billig på noen måte, jeg er trofast mot min kjære som jeg elsker over alt på jord. :love: Det er aldri min hensikt å bringe fram lyst i mine venners kjærester - jeg bare oppfører meg mot dem som jeg er mot alle andre mennesker Jeg er helt enig med greia med å sende signaler. Jeg tror et blidt og åpent ansikt er mer tiltalende enn en sur snerpe. Men hipp hurra for alle som er blide og åpne! Jeg vil så inderlig mye heller være blid og positiv (og få litt for mange slibrige tilbud) enn å være sur og kjedelig. Jeg tror kjæresten min liker at jeg sprudler også, og at han tenker at interesserte gutter er noe av prisen å betale for å være sammen med noen som stortrives i andres selskap. Tusen takk for tips om hva jeg kan gjøre Kanskje jeg klarer å stotre fram noen smarte gloser oppi all paff-heten, hvis det blir noen neste gang Håper ikke det
Gjest Gjest_milla_* Skrevet 13. november 2007 #9 Skrevet 13. november 2007 Og muligens innse hun faktisk flørter. Jeg innser at jeg blir oppfatta som flørtete, men det er ikke min hensikt. Jeg kjenner meg heller ikke igjen i noe som ble nevnt over med å sette seg ved, ta på og holde blikket lenge til guttene. Jeg er bare meg selv og tenker ikke over det i det hele tatt. Derfor blir jeg skikkelig paff og aner ikke hva jeg skal si når de brått kommer med kommentarer. Og til en annen kommentar over så er jeg ikke billig på noen måte, jeg er trofast mot min kjære som jeg elsker over alt på jord. :love: Det er aldri min hensikt å bringe fram lyst i mine venners kjærester - jeg bare oppfører meg mot dem som jeg er mot alle andre mennesker Jeg er helt enig med greia med å sende signaler. Jeg tror et blidt og åpent ansikt er mer tiltalende enn en sur snerpe. Men hipp hurra for alle som er blide og åpne! Jeg vil så inderlig mye heller være blid og positiv (og få litt for mange slibrige tilbud) enn å være sur og kjedelig. Jeg tror kjæresten min liker at jeg sprudler også, og at han tenker at interesserte gutter er noe av prisen å betale for å være sammen med noen som stortrives i andres selskap. Tusen takk for tips om hva jeg kan gjøre Kanskje jeg klarer å stotre fram noen smarte gloser oppi all paff-heten, hvis det blir noen neste gang Håper ikke det
Merneith Skrevet 13. november 2007 #10 Skrevet 13. november 2007 For å være helt ærlig, så tror jeg at du lurer deg selv. Uansett hvor blid og åpen du er, så er det slettes ikke normalt at opptatte menn forteller om seksuelle fantasier.. Så du bidrar nok med et eller annet.. Men egentlig så tror jeg ikke dette plager deg Tror dette er ego-onanering både fra din og disse mennenes side.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #11 Skrevet 13. november 2007 For å være helt ærlig, så tror jeg at du lurer deg selv. Uansett hvor blid og åpen du er, så er det slettes ikke normalt at opptatte menn forteller om seksuelle fantasier.. Så du bidrar nok med et eller annet.. Men egentlig så tror jeg ikke dette plager deg Tror dette er ego-onanering både fra din og disse mennenes side. Vel..både jeg og flere av mine venninner har fått slibrige tilbud fra opptatte menn, da enten etter en samtale, eller bare jeg/vi står i taxikø..Vil det da si at jeg legger opp til det? Detter høres ut som meninger enkelte utenlandske menn kunne lirt av seg.."Norske jenter er billige luddere som egger opp mannen". Svar helt ærlig nå..Hvis en opptatt mann synes ay du er søt/fin og forteller at han liker deg ++ synes du da at det er din egen feil? Du er klar over at det er dette du indirekte sier? Det er faktisk normalt at enkelte menn, men slettes ikke alle, prøver seg på alt på to bein. Det vil ikke av den grunn bety at ts legger opp til det. Jeg sier stå på til deg jeg ts. Si ifra til mennene at du ikke liker denne oppmerksomheten.
Gjest Pax Skrevet 13. november 2007 #12 Skrevet 13. november 2007 Jeg har også en personlighet som deg, TS, i alle fall på en god dag, og opplever det du beskriver rett som det er. Det samme gjelder min bestevenninne som har lignende personlighet. Tror bare det er sånn det er... Folk blir sjarmert i senk. Men jeg merker jo at jeg også endrer oppførsel, jeg tar på meg et avisende skall f.eks på byen eller når jeg møter mennesker som jeg merker reagerer negativt. Denne sjarm-greia funker også utmerket på jenter også, det kan være en fin måte å få nye venninner på.
Gjest Indo Skrevet 13. november 2007 #13 Skrevet 13. november 2007 Jeg synes ikke det er ts sin feil om hun blir lagt an på av opptatte menn. Skal hun slutte å smile, le og sprudle fordi det kan bli oppfattet feil? Hun sier jo selv at hun verken tar på mennene eller holder blikket deres. Skal hun forvandle seg til en grå mus når hun er rundt andre menn bare fordi de kanskje synes hun er en intressant person med mye livsglede? Jeg har selv blitt lagt an på av opptatte menn uten at jeg har oppfordret til dette. Det har sikkert alle en eller annen gang. Hvor kjipt er det ikke da å få høre at "æsj..du la nok opp til det selv" "Nå må du slutte å være deg selv, tenk om noen finner deg interessant". Nå må dere surmaga kvinnemennesker og dere skjørtejagende menn gi dere. Innse livets realiteter. Opptatte menn KAN finne andre kvinner interessante UTEN at hun har oppfordret til dette..Kjenner jeg blir provosert..Si ifra til mennene at du misliker dette du ts..
Merneith Skrevet 13. november 2007 #14 Skrevet 13. november 2007 Vel..både jeg og flere av mine venninner har fått slibrige tilbud fra opptatte menn, da enten etter en samtale, eller bare jeg/vi står i taxikø..Vil det da si at jeg legger opp til det? Detter høres ut som meninger enkelte utenlandske menn kunne lirt av seg.."Norske jenter er billige luddere som egger opp mannen". Svar helt ærlig nå..Hvis en opptatt mann synes ay du er søt/fin og forteller at han liker deg ++ synes du da at det er din egen feil? Du er klar over at det er dette du indirekte sier? Det er faktisk normalt at enkelte menn, men slettes ikke alle, prøver seg på alt på to bein. Det vil ikke av den grunn bety at ts legger opp til det. Jeg sier stå på til deg jeg ts. Si ifra til mennene at du ikke liker denne oppmerksomheten. At fremmede menn flørter er noe HELT annet enn at venninners kjærester gjør det. Dette er jo venner av TS også.. Hadde dette skjedd en gang, så hadde det vært lett å tenke at denne venninnes mann ikke eide sosiale antenner/var teit, men hvis dette har skjedd flere ganger..så tror jeg nok at TS legger an til dette. Med mindre TS' venninner har verdens mest mannsjåvinistiske kjærester, så vil jeg nok påstå at slik flørting som TS forteller om er veldig uvanlig.
Gjest Indo Skrevet 13. november 2007 #15 Skrevet 13. november 2007 Jeg har også en personlighet som deg, TS, i alle fall på en god dag, og opplever det du beskriver rett som det er. Det samme gjelder min bestevenninne som har lignende personlighet. Tror bare det er sånn det er... Folk blir sjarmert i senk. Men jeg merker jo at jeg også endrer oppførsel, jeg tar på meg et avisende skall f.eks på byen eller når jeg møter mennesker som jeg merker reagerer negativt. Denne sjarm-greia funker også utmerket på jenter også, det kan være en fin måte å få nye venninner på. Helt enig med deg Pax, og samme her..Stå på og vær det supre kvinnemennesket du sikkert er videre=) Så blir verden en litt bedre verden
Gjest Pax Skrevet 13. november 2007 #16 Skrevet 13. november 2007 Helt enig med deg Pax, og samme her..Stå på og vær det supre kvinnemennesket du sikkert er videre=) Så blir verden en litt bedre verden Takk, du også. Ja til en bedre hverden hvor kvinner støtter hverandre i steden for å stikke hverandre ned med dolker. (billedlig talt, da)
Gjest Indo Skrevet 13. november 2007 #17 Skrevet 13. november 2007 At fremmede menn flørter er noe HELT annet enn at venninners kjærester gjør det. Dette er jo venner av TS også.. Hadde dette skjedd en gang, så hadde det vært lett å tenke at denne venninnes mann ikke eide sosiale antenner/var teit, men hvis dette har skjedd flere ganger..så tror jeg nok at TS legger an til dette. Med mindre TS' venninner har verdens mest mannsjåvinistiske kjærester, så vil jeg nok påstå at slik flørting som TS forteller om er veldig uvanlig. Venninners kjærester har også flørta..var bare et eksempel..Og JA! Det finnes mannsjåvinistiske svin og det finnes normale kåte menn som ikke klarer å skjule trangen sin...Det finnes BØTTEVIS av dem faktisk..Hvem hadde trodd det?
Gjest Indo Skrevet 13. november 2007 #18 Skrevet 13. november 2007 Takk, du også. Ja til en bedre hverden hvor kvinner støtter hverandre i steden for å stikke hverandre ned med dolker. (billedlig talt, da) Ja det hadde vært noe=) Det er nok noe i ordtaket; "kvinner er kvinner verst"
Gjest Pax Skrevet 13. november 2007 #19 Skrevet 13. november 2007 Men en ting til: Om bestevenninnen min hadde flørta med Yme hadde det vært helt greit, faktisk. Det kommer hun sikkert til å gjøre også, den dagen de møter hverandre. Jeg kjenner og stoler på venninnene mine, så det går greit.
Gjest Indo Skrevet 13. november 2007 #20 Skrevet 13. november 2007 Vel..både jeg og flere av mine venninner har fått slibrige tilbud fra opptatte menn, da enten etter en samtale, eller bare jeg/vi står i taxikø..Vil det da si at jeg legger opp til det? Detter høres ut som meninger enkelte utenlandske menn kunne lirt av seg.."Norske jenter er billige luddere som egger opp mannen". Svar helt ærlig nå..Hvis en opptatt mann synes ay du er søt/fin og forteller at han liker deg ++ synes du da at det er din egen feil? Du er klar over at det er dette du indirekte sier? Det er faktisk normalt at enkelte menn, men slettes ikke alle, prøver seg på alt på to bein. Det vil ikke av den grunn bety at ts legger opp til det. Jeg sier stå på til deg jeg ts. Si ifra til mennene at du ikke liker denne oppmerksomheten. Indo som trodde hun var innlogga, siden hun logga seg inn..datt vel ut=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå