Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Etter en liten ulykke i august ved bruk av toningsfarge som skulle gå ut etter 6 uker ble håret svart. Jeg brukte en det sto brun på. Håret ble da svart og det har gått ut litt etterhvert og nå har jeg vel mørke blond/brunt med rødskjær... jeg har nødt til å farge etterveksten nå (og har ikke råd tilå gjøre det hos frisør) og det står jo på de fleste hårfargene at man skal la det virke på etterveksten 20 - 30 minutter og så 5 eller 10 minutter på resten av håret.... for å få en jevn farge.

Det jeg lurer på da om noen har noen tips til at resten av håret ikke skal bli svart igjen? hvilken nyanse bør jeg velge? mørk blond eller blond nyanse? hvis jeg velger lys blond - det blir vel ikke blondt da?

Håper noen kan hjelpe... har ikke lyst til å ende opp med svart hår igjen og jeg har heller ikke lyst til å ta avfargning.

Setter pris på svar :)

Endret av Linda644
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Ariadne_*
Skrevet

Kommer litt an på hvilket merke du bruker - flere av Casting Creme Gloss-fargene er f.eks. en til to nyanser mørkere enn det som står på pakken.....har jeg erfart.

For at du skal få jevnest mulig farge på hele håret, tror jeg du bør satse på en permanent farge som dekker grått hår. Ikke fordi du er grå, men fordi disse fargene dekker best. Jeg tror det er best å gå for en farge som er to-tre nyanser lysere enn den fargen du har nå. Jeg kan ikke gi deg noen anbefalinger på merker, men Rècital har jeg hørt skal være bra. For etpar år siden fantes det et merke som het "Loving Care", de var fine, naturlige farger som faktisk ble slik de så ut på pakken. Hos noen frisører kan du kjøpe profesjonell farge som du bruker hjemme selv. Sikkert litt dyrere enn vanlig hjemmefarging, men billigere enn å få utført fargingen hos frisør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...