Gå til innhold

PPT, inkompetente?

Fremhevede innlegg

Skrevet

For å gjøre en lang historie kort søkte jeg billighetserstatning av statskassen.

Fikk ikke den oppfølgingen jeg hadde rett på ( også juridisk ) under kartlegging har utvalget tatt kontakt med skoler/ lærere og ppt som var til stede under min skolegang.

De fortalte at jeg hadde svake evner ( jmf ppt, ) og mye uttalelser er renspikket løgn for å forsvare seg selv og dårlig arbeid.

Nå er jeg voksen, høyskoleutdannet. Gikk fra assistent til leder på ett halvt år, så noen evner må jeg da ha;)

Hvor mye skal jeg finne meg i, hvordan kan lærere, PPT og skoler dømme meg slik de gjorde? Og at jeg har "manglende" evner står visst i papirene mine ennå- det er så URETTFERDIG, jeg har kjempet for å overbevise dem at jeg ikke var dum. ( heldigvis klarte jeg å overbevise den viktigste personen her- meg selv.

Har dere hørt om noe lignende? mennesker med høyskoleutdannelse og lederstilling blir stemplet med dårlige evner?

Jeg bringer sak opp for retten, synes synd på alle de tusen barn som blir offer for ukompetanse, feilvurderinger og stigmatisering som jeg selv har blitt.

Brudd på menneskerettighetene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du søker erstatning for, at de sa du hadde manglende evner eller at du ikke fikk den hjelpen du mener du har krav på? Du skriver nemlig begge deler. Hvis du mener PPT feilvurderte deg da de konkluderte med manglende evner, har du vel ikke hatt rett på noe spesielt tilrettelagt opplegg?

At du ble vurdert til å ha manglende evner var vel dengang du ble utredet? Eller mener du å si at de har utredet deg nå og konkluderer med at du har manglende evner i dag?

Det hadde vært interessant å vite hva du mener ble gjort feil.

Skrevet
Hva er det du søker erstatning for, at de sa du hadde manglende evner eller at du ikke fikk den hjelpen du mener du har krav på? Du skriver nemlig begge deler. Hvis du mener PPT feilvurderte deg da de konkluderte med manglende evner, har du vel ikke hatt rett på noe spesielt tilrettelagt opplegg?

At du ble vurdert til å ha manglende evner var vel dengang du ble utredet? Eller mener du å si at de har utredet deg nå og konkluderer med at du har manglende evner i dag?

Å bli vurdert til å ha manglende evner av PPT grunnet feilaktige ukompetente lærere gir meg en dårlig smak i munnen.

Søkte erstatning for at jeg ikke fikk hjelp som jeg hadde krav på. Gjelder spesefikt ett fag- og bare det....

Urovekkende- må legge til at justissekr innvilget erstatning.

PPT konkluderte med svake evner tross høye karakterer, ble stigmatisert og offer for voksne mennesker, jeg var bare ett barn og trengte vel mer veileldning i forhold til faget jeg slet med...

Vel, jeg hadde tro på meg selv-selv om ikke de hadde det.

Hele rapporten motiser seg selv. Er jo ganske inlysende at ett menneske med høyere utdanning i lederstilling neppe har manglende evner.

Tenker på Jonas, av Bjørneboe og de tusenvis av barn som blir offer for ukompetente mennesker som ikke har evne til og forstå barn og ungde....Det er så mange av dem der ute, blir skremt.

Skrevet

Enig. Det var litt uklart. Faren min er i PPT-tjenesten og har hjulpet mange mennesker, det gjelder helt sikkert flere av kollegaene hans også. Så jeg tror du generaliserer litt mye når du kaller PPT og lærere inkompetente.

PS. Brudd på menneskerettighetene? Hvilke menneskerettigheter da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...