Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Det er nokså pussig dette med norske kvinner som foretrekker menn fra andre nasjonaliteter, menn som ikke akkurat er som myke, norske Ole Brum -gutter. Hvordan kan det ha seg at norske kvinner VELGER å gifte seg med muslimske menn fra Midt-østen, Afrika eller Asia, menn som med 100% sikkerhet vil dominere kona si på en helt annen måte enn norske menn kunne drømme om ? Er likestillingstanken i praksis så kjedelig at kvinner blåser i den, til fordel for en "mørk og mystisk" fremmed som tar full kontroll ? Du får ikke lov til gå ut alene, ikke på nattklubb, ikke drikke alkohol, ikke snakke med fremmede menn, du kan ikke skille deg fra meg osv. osv. Eller er det slik at det er pappskallene blant våre kvinner som foretar denne type valg ? Jeg synes det er sprøtt at mennesker ønsker å la seg dominere av andre, men mulig kvinner har et annet gen-materiale som ikke lar seg affisere av bagateller som personlig frihet..
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Nå er det vel ikke alle afrikanere eller menn fra midtøsten som er som du beskriver. Akkurat som ikke alle thailandske kvinner er kuede husmødre. Hvis noen er forelsket spiller det vel ingen rolle hvilke land man er fra? Men jeg har lagt merke til at mange norske kvinner og menn føler at de eier sine landsmenn av det motsatte kjønn, og at det er uhørt at man finner seg noen utenfor landets grenser...
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Har nok ikke så mye med dominans å gjøre, men mange faller nok for den typen oppmerksomhet mange utenlandske menn er flinke til å gi.
Gjest Gjest_dora_* Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Jeg er gift med en engelskmann. Teller det?
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Har nok ikke så mye med dominans å gjøre, men mange faller nok for den typen oppmerksomhet mange utenlandske menn er flinke til å gi. Jeg synes det kan bli litt for mye av det gode, jeg...
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 Hvorfor vil hun ikke ha MEG? Hvorfor ble hun sammen med en "fakse fad yle style fanden manden oppgulp lyder jatakk men su moske du lider jai vil knebe din fise und su veider" man? fordi, det er bare hun som kan forklare hvorfor, og det har ingenting med at han er musli,musling,muslim eller mustafa å gjøre din grisespisende svin av en mann! Skyll på hva du vil, Is eller Islam men du var ikke god nok i hennes øyner!
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 Dette har jeg også lurt på.En av mine beste venninner lever i et slikt forhold,med en muslimsk mann fra Nord-Afrika.Kvinnesynet til mange,(men selvsagt ikke alle) menn fra stedene du nevner er jo ofte svært tradisjonelt.Jeg tror at mange av dem som er i slike forhold kanskje ønsker å bli dominert, og slippe å ta så mange avgjørelser selv..De trenger ikke være dumme for det,noen liker bare å ha det sånn.Selv kunne jeg aldri tenkt meg å ha det slik.Som nevnt av en annen her er jo ofte utenlandske menn flinke å gi oppmerksomhet,og det appelerer nok til mange norske jenter.Men det hjelper jo meg lite om jeg senere får livet ødelagt med sykelig sjalusi, kontrolltrang og raserianfall...
Nabodama Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 (endret) Det har vel noe med at vi reiser mer enn før, og at vi har flere fra disse landene her i Norge. Dessuten er du litt ute på viddene. Mange av disse mennene er faktisk litt mer moderne i tankegangen enn du tror. Mange har noenlunde likeverdige forhold til menn som er muslimer. Mange muslimer drikker alkohol, lar sine damer drikke, går på disco osv. Mange spiser faktisk også svinekjøtt. Det finnes forresten en god mellomting mellom norske ole-brum-menn og det å la seg dominere totalt. Jeg foretrekker selv en sterk mann, og da mener jeg en mann som ikke har problemer med å sette foten ned, og det å stå for sine meninger. Jeg er en sterk kvinne, og må ha en mann som matcher meg sånn sett. En tøffel av en mann ville ikke vart lenge her i gården. Jeg ville blitt lei på no time. Når det gjelder hvem som involverer seg med disse gutta, tror jeg det er forskjellig. Endret 13. november 2007 av Nabodama
Nabodama Skrevet 13. november 2007 #9 Skrevet 13. november 2007 Dette har jeg også lurt på.En av mine beste venninner lever i et slikt forhold,med en muslimsk mann fra Nord-Afrika.Kvinnesynet til mange,(men selvsagt ikke alle) menn fra stedene du nevner er jo ofte svært tradisjonelt.Jeg tror at mange av dem som er i slike forhold kanskje ønsker å bli dominert, og slippe å ta så mange avgjørelser selv..De trenger ikke være dumme for det,noen liker bare å ha det sånn.Selv kunne jeg aldri tenkt meg å ha det slik.Som nevnt av en annen her er jo ofte utenlandske menn flinke å gi oppmerksomhet,og det appelerer nok til mange norske jenter.Men det hjelper jo meg lite om jeg senere får livet ødelagt med sykelig sjalusi, kontrolltrang og raserianfall... En må ikke nødvendigvis være sjalu, kontrollerende og ha raserianfall selv om en er muslim, eller utenlandsk.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #10 Skrevet 13. november 2007 Det har vel noe med at vi reiser mer enn før, og at vi har flere fra disse landene her i Norge. Dessuten er du litt ute på viddene. Mange av disse mennene er faktisk litt mer moderne i tankegangen enn du tror. Mange har noenlunde likeverdige forhold til menn som er muslimer. Mange muslimer drikker alkohol, lar sine damer drikke, går på disco osv. Mange spiser faktisk også svinekjøtt. Det finnes forresten en god mellomting mellom norske ole-brum-menn og det å la seg dominere totalt. Jeg foretrekker selv en sterk mann, og da mener jeg en mann som ikke har problemer med å sette foten ned, og det å stå for sine meninger. Jeg er en sterk kvinne, og må ha en mann som matcher meg sånn sett. En tøffel av en mann ville ikke vart lenge her i gården. Jeg ville blitt lei på no time. Når det gjelder hvem som involverer seg med disse gutta, tror jeg det er forskjellig. Selvsagt er ikke alle utelendinger sykelig sjalu,osv..Jeg har selv tysk kjæreste,og flere muslimske venner av begge kjønn som ikke er født og oppvokst i Norge,(fra både Afrika og Asia).Faktisk er to av mine nærmeste venninner muslimer,så jeg vet hva jeg snakker om.Kan også legge til at samboeren til min norske venninne både røyker, drikker,og spiser svinekjøtt.Det betyr ikke automatisk at han har et moderne kvinnesyn.Det er f.eks.slik at venninnen min gjør alt husarbeid hjemme,og i helgene når han går på byen med sine venner må hun være hjemme.Går hun på byen blir det et helvete, og derfor forstår jeg jo godt at hun ikke gjør det. Når jeg diskuterte dette med mine muslimske venner sier de bare at det er typisk,og det er det jeg baserer mine uttalelser på.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #11 Skrevet 13. november 2007 Hvorfor vil hun ikke ha MEG? Hvorfor ble hun sammen med en "fakse fad yle style fanden manden oppgulp lyder jatakk men su moske du lider jai vil knebe din fise und su veider" man? fordi, det er bare hun som kan forklare hvorfor, og det har ingenting med at han er musli,musling,muslim eller mustafa å gjøre din grisespisende svin av en mann! Skyll på hva du vil, Is eller Islam men du var ikke god nok i hennes øyner! He he, artig vinkling, men det er ikke det som er poenget. Spørsmålet er hvorfor så mange norske kvinner liker å bli kuet av en eiersyk afrikaner eller araber, når de samme kvinnene har skreket om likestilling i hele sitt liv, og vokst opp i vaginalstaten Norge. Jeg tror det er et eller annet instinkt, kvinner ser opp til dominerende menn, beskyttelse og alt det der. Det er egentlig bare myke menn som ikke får seg damer. De som tror på Likestilling.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #12 Skrevet 13. november 2007 Jeg håper riktig mange norske damer får ta del i denne store berikelsen, det har de ærlig fortjent. Likestilling mellom kjønnene, myke menn og dele på oppgavene i heimen er noe stort sludder som er på vei ut.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #13 Skrevet 13. november 2007 Selvsagt er ikke alle utelendinger sykelig sjalu,osv..Jeg har selv tysk kjæreste,og flere muslimske venner av begge kjønn som ikke er født og oppvokst i Norge,(fra både Afrika og Asia).Faktisk er to av mine nærmeste venninner muslimer,så jeg vet hva jeg snakker om.Kan også legge til at samboeren til min norske venninne både røyker, drikker,og spiser svinekjøtt.Det betyr ikke automatisk at han har et moderne kvinnesyn.Det er f.eks.slik at venninnen min gjør alt husarbeid hjemme,og i helgene når han går på byen med sine venner må hun være hjemme.Går hun på byen blir det et helvete, og derfor forstår jeg jo godt at hun ikke gjør det. Når jeg diskuterte dette med mine muslimske venner sier de bare at det er typisk,og det er det jeg baserer mine uttalelser på. Ja, men hun må jo like å bli satt på plass, ikke sant ? Det er nettopp det som er så forunderlig med disse snåle kvinnfolkene. De må herses med som små barn, da er de fornøyd.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #14 Skrevet 13. november 2007 Det har vel noe med at vi reiser mer enn før, og at vi har flere fra disse landene her i Norge. Dessuten er du litt ute på viddene. Mange av disse mennene er faktisk litt mer moderne i tankegangen enn du tror. Mange har noenlunde likeverdige forhold til menn som er muslimer. Mange muslimer drikker alkohol, lar sine damer drikke, går på disco osv. Mange spiser faktisk også svinekjøtt. Det finnes forresten en god mellomting mellom norske ole-brum-menn og det å la seg dominere totalt. Jeg foretrekker selv en sterk mann, og da mener jeg en mann som ikke har problemer med å sette foten ned, og det å stå for sine meninger. Jeg er en sterk kvinne, og må ha en mann som matcher meg sånn sett. En tøffel av en mann ville ikke vart lenge her i gården. Jeg ville blitt lei på no time. Når det gjelder hvem som involverer seg med disse gutta, tror jeg det er forskjellig. Det der er bare propaganda. Jeg tipper de fleste er svært så tradisjonelle i sin tankegang. Det er islams største svakhet, nemlig at islamske samfunn ikke greier å reformere/fornye verken religionen, samfunnet eller kjønnsrollene. Mannen er sjefen, kona og barna gjør som han sier, ferdig med det.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #15 Skrevet 13. november 2007 Ja, men hun må jo like å bli satt på plass, ikke sant ? Det er nettopp det som er så forunderlig med disse snåle kvinnfolkene. De må herses med som små barn, da er de fornøyd. Ja,det er rare greier..forstår egentlig lite av det hele.Men det er nok riktig som du sier.Men smak og behag.. Kanskje like greit at noen holder ut med slike mannfolk,så slipper vi andre å bli plaget med dem
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #16 Skrevet 13. november 2007 De mest ekstreme muslimene vurderer ikke å være sammen med en utenlandsk ikke-muslimsk kvinne engang, så det er ofte de mer moderne som blir sammen med norske kvinner jo, hvis hun ikke lover å konvertere da.
Gjest Raor Skrevet 13. november 2007 #17 Skrevet 13. november 2007 Ikke spesielt status med fremmedkulturell ektemann/samboer, men som elskere er arabere, afrikanere og en de asiater veldig populære. Disse mennene har gjerne kone/samboer fra egen kulturkrets, det samme har de norske jentene. Kjenner til marokkanere og pakistanere som har 2-3 norske damer som elskerinner i tillegg til egen familie. Religiøs overbevisning er underordnet i 'forholdet'.
Nabodama Skrevet 13. november 2007 #18 Skrevet 13. november 2007 Dette blir litt for enkelt for meg, og burde vært det for dere også....dere som går hardt ut mot muslimske menn i denne tråden. Dere liker det slett ikke når damer sier "alle menn er sånn eller sånn", men dere er kjappe til å svinge dere rundt med generaliseringer selv når det gjelder andre. Når skal man forstå at det finnes forskjellige mennesker innenfor alle kulturer og religioner? Akkurat som ingen av dere norske menn er helt like, så er heller ikke menn fra andre kulturer like. Så enkelt er det egentlig. Noen er drittsekker, andre er det ikke. Noen er dumme, noen er intelligente. Sånn er det blant norske menn, og sånn er det også blant utenlandske. Tr det eller ei. Sånn er det forresten blant damer også.
Nabodama Skrevet 13. november 2007 #19 Skrevet 13. november 2007 Selvsagt er ikke alle utelendinger sykelig sjalu,osv..Jeg har selv tysk kjæreste,og flere muslimske venner av begge kjønn som ikke er født og oppvokst i Norge,(fra både Afrika og Asia).Faktisk er to av mine nærmeste venninner muslimer,så jeg vet hva jeg snakker om.Kan også legge til at samboeren til min norske venninne både røyker, drikker,og spiser svinekjøtt.Det betyr ikke automatisk at han har et moderne kvinnesyn.Det er f.eks.slik at venninnen min gjør alt husarbeid hjemme,og i helgene når han går på byen med sine venner må hun være hjemme.Går hun på byen blir det et helvete, og derfor forstår jeg jo godt at hun ikke gjør det. Når jeg diskuterte dette med mine muslimske venner sier de bare at det er typisk,og det er det jeg baserer mine uttalelser på. Ok, du baserer dine uttalelser på at du kjenner to eller tre som er slik og sånn. Jeg ser ikke bort fra at det gjelder mange. Men jeg kjenner også muslimske menn som gjør husarbeid, lager mat, har forståelse for at fruen går på byen av og til, som ikke selv renner ute med kompiser i særlig grad, og som ellers er som de fleste andre familiemenn.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #20 Skrevet 13. november 2007 Ikke spesielt status med fremmedkulturell ektemann/samboer, men som elskere er arabere, afrikanere og en de asiater veldig populære. Disse mennene har gjerne kone/samboer fra egen kulturkrets, det samme har de norske jentene. Kjenner til marokkanere og pakistanere som har 2-3 norske damer som elskerinner i tillegg til egen familie. Religiøs overbevisning er underordnet i 'forholdet'. Kjempebløff....hvor stas er det egentlig å ha en pakistansk drosjesjåfør som elsker ? Selv norske damer stiller vel visse krav i tillegg til et utenlandsk pass..?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå