Gå til innhold

Vinterdress til barnehagestart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått barnehageplass fra januar!! :)

Jeg lurer derfor på hvor god vinterdress en 1 åring trenger.Det finnes jo dresser i alle slags prisklasser, og jeg er usikker på hvilken jeg skal kjøpe. Noen som har erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er veldig fornøyd med Reima tec sine dresser da, men så er de litt dyre, syns de holder for prisen sin. Bortsett fra at på slutten av sesongen begynner barna å bli litt våte under, da impregneringen er nesten borte etter eks antall vasker. Har hørt man får kjøpt et spesielt vaskemiddel i sportsbutikker til dette, slik at impregneringen ikke skal bli borte. Har ennå ikke kjøpt sånt, så da får vi ta prisen ved slitte dresser.

Skrevet

Jeg er godt fornøyd med mikk-line sine dresser. Har du hjemmestrikkede ullklær holder det med en vår-høst-dress.

De kan du få til ca 400 kr. Kjempefornøyd med denne etter halvannet års bruk.

Ellers er det nok mange gode dresser på markedet. Jeg synes at det er viktig at de ikke er for tykk og klumpete, slik at det hemmer bevegeligheten til ungene.

Skrevet

Test av parkdresser

Denne er fra TV2.

Min erfaring er at Reimadressene er Ok, men fryktelig dyre!! De to siste årene har vi kjøpt to litt billigere dresser istedet for en dyr dress, da har vi skift, og er ikke avhengige av å vaske og tørke dressen over natten. Her hvor vi bor, har det vært lite sne de siste årene, og da blir parkdressen SKITTEN hele vinteren.

Vi bruker fleece under dressen når det er over 0 grader, og en strikket ulldress når det er minusgrader.

Skrevet (endret)

Jeg ville hørt med bhg jeg, hva de mener du behøver å ha av utstyr.

Og etter min erfaring, kommer de gjerne med tips og råd.

Når min datter var like gammel, sov hun i vogna når de var ute. Så hun trengte ikke noen super proff dress. De er uansett ikke ute så lenge av gangen når de er så små vil jeg tro.

Vi har en vår/høst dress og er super fornøyd. Den er tynn og det er lett å bevege seg i den. Og det er jo litt viktig for de små, som ikke beveger seg like lett.

Endret av Fëawen
Skrevet

Da min var ett år og gikk i barnehagen hadde han en MikkLine dress. Han satt masse i snøen og elsket å være ute, så den dressen med strikka ullklær under holdt han varm og god.

Skrevet

Ja, ikke dumt å høre med de i barnehagen!

Hvor får man kjøpt mikkeline dressene?

Skrevet
De er uansett ikke ute så lenge av gangen når de er så små vil jeg tro.

Her i barnehagen til mellomste så er de ute 2-3 timer om gangen, og da sier det seg selv at påkledningen er veldig viktig.

Vi har gått for Reima tec til våre, etter anbefaling fra barnehagen, samt egne erfaringer fra praksis i diverse barnehager

Gjest Gjest_Missi_*
Skrevet

Jeg har vært godt fornøyd med Reflex dressen. Hadde ikke pengene betydd noe, hadde jeg valgt Reima Tec.

Reflex synes jeg er forbausende vanntett, har en meget aktiv fireåring. Jeg ville ikke valgt en dress med løst for, har dårlig erfaring med de, da vann trekker inn nede ved foten, og trekker oppover. Har tatt ut foret og tørket dem hver dag, og det er slitsomt i lengden.

Men som de andre sier, spør i barnehagen!!!

Skrevet

I fjor hadde vi Helly Hansen dress med avtagbart for, og var veldig fornøyde med den. I år har vi Reima dress uten for, som vi bruker varmedress under. Er godt fornøyde med den også. Gullet har aldri blitt våt. Men jeg synes det er skikkelig vanskelig å få flekker av den. Og flekker blir det jo en del av i barnehagen...

Skrevet

Vi har kjøpt Stormbergs vinterdress til vår "baby" som også skal begynne i barnehage i januar. Den har ikke tykt for, vi velger heller å kle han godt lagvis under med ull/ullfleece/hjemmestrikkede ullplagg. Dressen er myk og god, den er vanntett og vindtett. Det ser ut til at han skal kunne bevege seg greit i den i motsetning til mange andre dresser jeg har sett på.

Skrevet

Vi valgte heldigvis ikke noen dyr dress det første året (knøtt var ett år når han begynte i desember). Han har nemlig en tendens til å skifte størrelse midt i sesonger, så vi måtte kjøpe ny dress i februar. I år har vi kjøpt en helly hansen dress som vi hittils er veldig fornøyde med :)

Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og vil anbefale Reima eller Ticket to heaven- dresser. Reimadressene skal man være forsiktige med å vaske og de skal IKKE tørkes i tørkeskap, for da forsvinner impregneringen. Men Ticket-dressene er vanntette, vindtette og har flis på innsiden ;)

Ellers er nok Helly Hansen et bra merke.

Til små barn er det viktigste at det er en dress som er vanntett og varme ettersom de sitter en del på bakken. I tillegg er det viktig at det er en dress som de får til å bevege seg i! :)

Skrevet

Jeg har hatt dresser i ulike prisklasser og av ulike merker til mine to. Erfaringen er at en dress til 500 kr kan være like god som en til 1000. Har bl.a. gode erfaringer med Stormberg sine dresser. I år bestilte jeg "barnehage-pakke" til minsten fra Sportsmann, og dressen der er helt grei.

Jeg har ikke opplevd at dresser med avtagbart for blir fortere våte enn andre. Her foretrekker vi disse dressene, fordi de kan brukes om høsten og våren uten foret i. Jeg kjøper også alltid dresser som er gummierte i baken og på knærne (bor på Vestlandet med mye vått vintervær!).

Skrevet

Jobber i barnehage, og er ikke i tvil- Reima tec til så små barn- det går på at de beveger seg lett i slike dresser-i tilegg holder de på varmen:)

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og er mamma til lille snupp.

Om jeg var deg ville jeg valgt Reima tec dress, den uten strikk i livet. De er romslige og holder vannet ute! Veldig gode!!

Troll dressene er også bra kvalitet men veldig kronglete og kle på, da det avtagbare foret har lett for og bli med ut av bena og armene.

Skrevet

Til vår ettåring i fjor, valgte vi en tykk dress fra Bogerud tekstil - å kjøpe en 1000,- dress fordi den heter Reima og har lekkert design er ikke aktuelt - var ikke da og er ikke nå. Ja, det er helt sikkert gode dresser - og jeg har hørt barnehagepersonell som er ufattelig nedlatende om de foreldrene som ikke unner barna sine en Reima-dress!!!!! - men vi har gode erfaringer med andre. Hør med barnehagen hvor mye de er ute. Også kommer det an på om ettåringen din går enda. Sitter den bare er det viktig å tenke på hvor varm den er i rompa.

I år har vi toåring og for å alltid ha tørr og ren dress så har vi en todelt fra Ellos (ca 500,-) med høyt liv og fleccefor og en tykk med avtagbart for kjøpt på Smartclub (299,-). Gode og varme dresser begge deler. Ungene skal jo uansett ha ull under - vi har i hvert fall det til vårt barn, type ullongs, joha-body ol.

Skrevet

Jeg er tilhenger av Reimadressene. fjorårets modell reimatec er laget for å tåle tørketrommel. det har vi gjort noen ganger, men pleier å tørke den mest mulig å hange den til tørk.inpringneringen er like fin.

vi kjøpte en brukt Reimadress til jenta vår i str 92. den var brukt i ett år. datteren vår brukte den i 2 og lillebror i 2 år.Har byttet glidelås en gang.Ellers er den like fin.Den er sendt videre og er klar for bruk av barn nr 4! ingen sak å innvistere i en kvalitetsdress som holder så lenge. Det var Reimareklamen fra meg

Skrevet
Test av parkdresser

Denne er fra TV2.

Min erfaring er at Reimadressene er Ok, men fryktelig dyre!! De to siste årene har vi kjøpt to litt billigere dresser istedet for en dyr dress, da har vi skift, og er ikke avhengige av å vaske og tørke dressen over natten. Her hvor vi bor, har det vært lite sne de siste årene, og da blir parkdressen SKITTEN hele vinteren.

Vi bruker fleece under dressen når det er over 0 grader, og en strikket ulldress når det er minusgrader.

Testen du viser til er fra i fjor høst, er den ikke? Da er den intetsigende for de dressene som er i salg denne sesongen.

Skrevet

Jeg kjøpte reima tec vår/høst dress til jenta vår. Hun har brukt den en god del de siste mnd, og er kjempefornøyd. Vi har også fått barnehageplass fra januar og da har hun jo dress. Så lenge hun har godt med ull under trenger man ikke en vinterdress, de er som regel så tykke og klumpete til en 1åring å bevege seg i. Reimadressen er lett og tynn, og snuppa klarer å krype og rulle og sette seg opp i den like godt som hun gjør inne uten alle klærne.

Vinterdressen til reima bøe stor og klumpete på henne i str 74, mens høstdressen kunne vi ha i str 86, da varer den nok en god stund også ;)

PS: jeg synes ikke reimadressen til 890,- er så dyr jeg. Når dressene på cubus og exit koster 600-700 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...