Gå til innhold

Hjelp eller innblanding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens,

hvordan lar man noen ta del i bryllupsplanleggingen uten at de tar helt over? Jeg koser meg faktisk med å leke med farger og stil til mitt eget bryllup. Moren min er så hårsår at jeg vet ikke om en forklaring om at jeg ønsker hennes gode råd, men vil bestemme selv, vil nå inn.

Akkurat nå er hun sur fordi jeg ikke ville la henne kjøpe invitasjoner og bordkort hos en bokhandel på hjemstedet mitt... Jeg holder på å ordne invitasjoner selv. I tillegg har vi vidt forskjellig smak, og jeg kjøper i hvert fall ikke invitasjoner usett.

Ellers blander hun seg inn i det meste..kjole, kake, blomster, musikk.. Er jeg en barnslig sutreunge, eller bør jeg ta en prat med henne?

K

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga beskjed om hva jeg ahdde ordnet og hva jeg ønsket hjelp til jeg.

Invitasjonene, bordkort osv. Musikk, blomster og duker overlot jeg glatt til mamma. Men samtidig så har vi ganske lik smak og hun spurte oss hva vi syntes før hun booket noe.

Skrevet

Lurer på det samme.

Fått flere råd av folk som ikke klarte si nei til andre som ville være med litt vel mye i planleggingen, at jeg ikke må gå med på noe jeg ikke vil.... Det er jo lettere sagt en gjort da.

Her har vi vært veldig heldige og får økonomisk hjelp av foreldrene våre. Både min mor og samboers mor har ideer, når det gjelder kjole og mat. Hittil er det bare kjole og mat da.

Så vi får se.

Siden vi er heldige og får hjelpe til å betale, så føler jeg enda mer at jeg ikek kan si nei da....

hmm.

Lykke til iallefall.

Skrevet

Det gjelder vel å finne en balansegang - det er jo fint at mora di er engasjert - det må du være glad for (det er ikke alle mødre som er det). Likevel må hun jo ha forståelse for at du synes det er artig å organisere selv - kanskje kan du dempe henne litt ved å delegere en eller to oppgaver du ikke er så opptatt av å gjøre selv, som hun blir oppslukt av? :jepp:

Vi sier nei hvis vi er uenige i mammas/svigers forslag, selv om de er med å betale. Det er jo vår dag - og det har vi gjort klart for dem helt fra starten av.

Gjest Ballerina
Skrevet
Det gjelder vel å finne en balansegang - det er jo fint at mora di er engasjert - det må du være glad for (det er ikke alle mødre som er det). Likevel må hun jo ha forståelse for at du synes det er artig å organisere selv - kanskje kan du dempe henne litt ved å delegere en eller to oppgaver du ikke er så opptatt av å gjøre selv, som hun blir oppslukt av? :jepp:

Vi sier nei hvis vi er uenige i mammas/svigers forslag, selv om de er med å betale. Det er jo vår dag - og det har vi gjort klart for dem helt fra starten av.

Signerer denne!! Min mor kommer med ideene, men er fullstendig klar over at dt er vår dag og vi gjør som vi vil, men er det noe hun kommer på så bare sender hun en melding med ideen sin, så gjør vi hva vi vil med den!! Når dte gjelder svigermor så hadde hun noen innvendinger og de har vi tatt til oss - hva vi gjør med dem er opp til oss!

Skrevet

Hos oss er det slik at jeg har overlatt alt som har med dekorering å gjøre til mamma- hun er utrolig flink. så det blander jeg meg ikke med i det hele tatt.

Har selvfølgelig sagt i fra om hvilket fargetema vi skal ha,men ellers er det opp til henne.

Så akkurat på dette området er hun veldig engasjert, ut over dette merker jeg ingen innblanding.

Utover denne frivillige innblandingen, merker jeg ikke til noen innblanding i det hele tatt.

At folk ikke blander seg inn angående kjolen, anser jeg som en selvfølge egentlig, er jo faktisk jeg som skal ha den på... hvorfor skal folk mene noe om den?

Skrevet

Takk for svar! Ja, jeg er glad hun er engasjert. Vi får også litt penger til bryllupet, så man føler at man må gi litt i gjengjeld.

Tror jeg skal ta rådet til Marge, og delegere et par ting til henne. Da blir det kanskje fred å få :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...