Gjest vimselot Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Jeg opplever flere ganger per dag at i.net ligger nede. Leverandøren nekter. Andre med samme leverandør opplever ikke det samme. Jeg har ikke virus på pcen, det er blitt sjekket. Men en eks av meg var jeg så dum å svare på en mail, kan han (han kan hacke seg hvor han vil) rocke min pc? Min pc har ikke virus, ikke spam osv. Den er håndlaget (nesten), og alt burde være safed, men kan noen hacke og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har ringt leverandøren av bredbåndsnettet nå. De påstår at det ikke er noen feil. Og de andre jeg kjenner som har samme leverandør, opplever ikke at internet ligger nede, ofte med få minutters øyeblikk... Hva skal jeg tro? Kan jeg se om noen "er på min pc", dvs. hacker? I tilfelle hvordan?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Kan problemet ligge i routeren eller modemet? Vi hadde tidligere problemer med ustabilt nett, og etter grundig feilsøking sammen med nettleverandøren, fant vi ut at det var routeren som skapte problemene.
Gjest vimselot Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Hva er router??? Dvs hvor finner jeg den og hva er egentlig en router... har hørt om det, men det hjelper ikke kun å høre om det. Jeg kan mindre om en pc en en på åtte år omtrent...
Susan Sto Helit Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Hva er router??? Dvs hvor finner jeg den og hva er egentlig en router... har hørt om det, men det hjelper ikke kun å høre om det. Jeg kan mindre om en pc en en på åtte år omtrent... Routeren er den boksen du har fått fra nettleverandøren din. Den som står mellom PC og nettet. Du kan kanskje forsøke å slå av denne, vente ett minutt, og slå den på igjen. Kanskje det hjelper.
Gjest vimselot Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Jo, men det har jeg gjort, de sa jeg skulle gjøre det, men nedetiden er litt slik, at to minutter på nett, utlogget, dvs out, får det til og to min. på igjen... så er det ute. (Og nei, ingen feil med kabler, en venn av meg har sjekka, han ba meg ringe nettselskapet, dvs. leverandørene, men de har ikke noen feil som de har observert, men hva ventet jeg... Det er verken virus eller spam...
Rosalie Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 Har du trådløst nett? I så fall kan det være senderen på routeren din som er ustabil, og må byttes. Prøv å kjøre nett med kabel koblet mellom router og PC i ett døgn og se om du får samme problem da. Får du ikke samme problem, er det den trådløse routeren som må byttes ut. Jeg har aldri hørt at spam eller virus fører til ustabil internettilkobling, og det er sannsynligvis ikke leverandør siden ingen av de i nærheten av deg med samme leverandør opplever slike problemer. Ellers jan det være nettverkskortet i selve maskina di som er gåent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå