la Flaca Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Pusen har tråkket i noe, sort og lukter olje. Hva bør det fjernes med? Vurderer majones eller smør eller noe. Er det ikke sånn at slike ting kun løses i fett, ikke såpeprodukter?
Leo Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Både olje og bensin fjernes effektivt med Zalo. (Zalo løser opp fett og er enkelt å skylle bort. Majones etc. er nesten umulig å skylle ut av pels). Nå vet jeg ikke hvor samarbeidsvillig katten din er, men både olje og bensin kan gjøre stor skade på huden hvis det får sitte, så helst bør du bruke Zalo som "shampo" på labbene og skylle godt med lunkent vann.
la Flaca Skrevet 13. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2007 Både olje og bensin fjernes effektivt med Zalo. (Zalo løser opp fett og er enkelt å skylle bort. Majones etc. er nesten umulig å skylle ut av pels). Nå vet jeg ikke hvor samarbeidsvillig katten din er, men både olje og bensin kan gjøre stor skade på huden hvis det får sitte, så helst bør du bruke Zalo som "shampo" på labbene og skylle godt med lunkent vann. Supert! Tusen takk! Han er veldig samarbeidsvillig, så det går sikkert greit å vaske med zalo.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #4 Skrevet 22. april 2018 Hei katten halvparten av katten min har vært i bensin og jeg er bekymret for henne jeg har prøvd og vaske henne med Zalo hvis det ikke funka tror jeg at bensinen går vekk siden katten min holder på og bytte pels, er det sant? men hun har allerede fått store skader på huden Faren min sier at skadene kommer til og gå bort men jeg tror vi burde ta henne med til veterinæren hva burde vi gjøre!? Jeg er så bekymret Anonymkode: 048c0...2bf
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #5 Skrevet 22. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hei katten halvparten av katten min har vært i bensin og jeg er bekymret for henne jeg har prøvd og vaske henne med Zalo hvis det ikke funka tror jeg at bensinen går vekk siden katten min holder på og bytte pels, er det sant? men hun har allerede fått store skader på huden Faren min sier at skadene kommer til og gå bort men jeg tror vi burde ta henne med til veterinæren hva burde vi gjøre!? Jeg er så bekymret Anonymkode: 048c0...2bf Ring veterinærvakten og spør. Veterinærvakt i helg er dyrt, men jeg ville ha ringt nå likevel, ikke ventet til vanlig åpningstid i morgen. Anonymkode: e93f0...cb9 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #6 Skrevet 22. april 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ring veterinærvakten og spør. Veterinærvakt i helg er dyrt, men jeg ville ha ringt nå likevel, ikke ventet til vanlig åpningstid i morgen. Anonymkode: e93f0...cb9 Faren min sier bare at det ikke er nødvendig Anonymkode: 048c0...2bf
Tvist Skrevet 22. april 2018 #7 Skrevet 22. april 2018 Hvordan er skadene på huden? Kan du beskrive det?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #8 Skrevet 22. april 2018 14 minutter siden, AnonymBruker said: Faren min sier bare at det ikke er nødvendig Anonymkode: 048c0...2bf Stå på ditt. Dere kan ikke ha en skadet katt som lider! Katter er levende vesener med evne til å føle smerte, når huden er skadet må dere til dyrlege. Om han ikke er villig til å betale, så burde dere ikke ha dyr. Aldri skaff dere flere dyr når denne katten dør, det er dyreplageri å ikke gidde ta vare på dyra sine Såret kan også bli infisert og da kan selv små skader bli dødelige. Du leste kanskje nyhetssaken om mannen som fikk et risp i huden av hunden sin? Han fikk infeksjon i såret fra bakterier fra hunden og endte opp med å amputere begge beina. https://www.dagbladet.no/nyheter/lekte-med-hunden-fire-maneder-senere-matte-begge-beina-amputeres/69707141 Anonymkode: bdd9c...910
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #9 Skrevet 22. april 2018 Det var nylig en katt som ble måtte bli avlivet fordi han hadde fått det på seg. Dyrlegen NÅ!!! Det er livsfarlig. Anonymkode: e74e1...2f6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #10 Skrevet 22. april 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var nylig en katt som ble måtte bli avlivet fordi han hadde fått det på seg. Dyrlegen NÅ!!! Det er livsfarlig. Anonymkode: e74e1...2f6 Fy søren jeg må si dette til pappa Anonymkode: 048c0...2bf
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #11 Skrevet 22. april 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var nylig en katt som ble måtte bli avlivet fordi han hadde fått det på seg. Dyrlegen NÅ!!! Det er livsfarlig. Anonymkode: e74e1...2f6 Fy søren jeg må si dette til pappa Anonymkode: 048c0...2bf
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #12 Skrevet 22. april 2018 Jeg skal ringe nå Anonymkode: 048c0...2bf
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #13 Skrevet 22. april 2018 Si at han er pliktig under loven å sørge for at dyret får hjelp! 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ringe nå Anonymkode: 048c0...2bf Anonymkode: e9211...c25 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå