Gå til innhold

Noen som har disse ringene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestemt meg for disse ringene som forlovelses ringer...

Men det jeg lurte på er om det er noen andre som har disse og hva har dere eventuelt "skrevet" på dem?

Er ikke sikker på om jeg skal ha hans navn, begges navn eller om jeg skal finne på noe annet smart å skrive der....

Ringene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi har de ringene :) I hvitt gull da, men de er like.

Vi har begge navnene utenpå; xx og xx. Teksten går 2/3 rundt ringen ca. så hvis jeg skulle ønske å ha en blank ring bare vrir jeg den så det blanke er opp. Da syntes ikke teksten.

Vi kommer til å få gravert inn tekst inni ringene før bryllupet, regner med at det blir forlovelses- og giftedatoen.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Vi vurderer også slike ringer, men da den bredeste varianten.

Hvor lang tid gikk det før du fikk ringene? Og er dere fornøyd med servicen?

Skrevet

vi har glatte tykke ringer i hvitt gull, jeg har navnet hans først, så en diamant og så navnet mitt, han har navnet mitt først, så et uendelighetstegn (liggende 8-tall) og så sitt navn.

vi har fått masse tilbakemeldinger på ringene våre, ikke så mange som gravere utenpå enda...

lykke til! :)

Skrevet

Noen som vet om det samler seg mye "dritt" inni graveringene om man har det utenpå? Jobber i helsevesenet, så det virker litt upraktisk..?

• 1 måned senere...
Gjest FrodeLinda100709
Skrevet
Har bestemt meg for disse ringene som forlovelses ringer...

Men det jeg lurte på er om det er noen andre som har disse og hva har dere eventuelt "skrevet" på dem?

Er ikke sikker på om jeg skal ha hans navn, begges navn eller om jeg skal finne på noe annet smart å skrive der....

Ringene

jeg og min kjære kommer til å ha de som gifte ringer. Kommer vel til å skrive Linda og Frode forever og datoene inni. har to dagers bryllup og vil ha med begge datoene.

Skrevet

Så fine ringer dere har bestemt dere for! :)

Vi har ringer i børstet hvitt gull.. I min ring er det satt inn syv små diamanter, syns den er helt nydelig :)

Inni i ringene har vi gravert "Amor Omnia Vincit" som betyr "kjærligheten overvinner alt".

Vi har ikke gravert inn i forlovelsesdatoen, vi vil heller bare gravere inn bryllupsdatoen :)

Gjest Gjest
Skrevet
Noen som vet om det samler seg mye "dritt" inni graveringene om man har det utenpå? Jobber i helsevesenet, så det virker litt upraktisk..?

Når du jobber i helsevesenet skal du vel strengt tatt ikke ha på deg ring. Den skal taes av før du begynner å jobbe. Jobber selv i helsevesenet og alle er faktisk flinke til å ta av seg ringene sine, tom gifteringen :)

Skrevet

Jobb i helsevesenet - av med ringen!

Skrevet

Da min kjære gikk ned på kne, hadde han kjøpt ringer i hvitt gull og gravert dato for forlovelse sammen med følgende tekst inni:

Herfra til evigheten

Det syns jeg var så vakkert og flott, noe litt annet enn navnene!

Gifteringene våre blir helt enkle gullringer, 5 mm. Syns brede ringer er så fint, og ikke noe fiksfaks..

Ønsker å gravere samme teksten inni, men med bryllupsdatoen!

:sengekos:

Skrevet
Må berre spørre for eg er ganske sikker på at rekkefølga på dei 3 orda skal vere "Amor vincit omnia", det er i alle fall det som er brukt alle andre plasser... berre lurte :)

Dette har vært diskuter før, og jeg tror det var noen som konkluderte med at rekkefølgen ikke hadde noe å si på latin slik at man kan sette de tre ordene sammen slik man vil... uansett; fant dette på http://en.wikiquote.org/:

Amor vincit omnia.

Translation: "Love conquers all". Often quoted in this form, but originally Omnia vincit amor (same translation) ((Virgil, Eclogues 10:69).

Er en diskusjon på dette her som bekrefter det jeg husket ang rekkefølgen på ordene :)

Gjest Gjest_Tina_*
Skrevet
Må berre spørre for eg er ganske sikker på at rekkefølga på dei 3 orda skal vere "Amor vincit omnia", det er i alle fall det som er brukt alle andre plasser... berre lurte :)

Det er den riktige rekkefølgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...