Gjest den stygge andungen Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Hei. Jeg føler jeg bare forfaller når det gjelder sminke... Trenger gode råd!! Jeg bruker kun mascara. Leppestift av og til. Jeg liker ikke huden min i ansiktet. Har mange sorte prikker, men ikke plaget med kviser. (bare av og til) Er helt grønn egentlig. men skjønner at man må drikke mye vann og spiske mye frukt og grønnt. Men hva kan jeg ellers gjøre?? Jeg er ikke av typen som bruker timesvis på badet.... trenger enkle grep. Hvordan får jeg bort alle sorte prikkene?? har egentlig hatt de siden tenårene, nå er jeg midt i 20årene. Har bruks div rensekremer osv, men er ikke flink til å bruke de dagli....
Gjest Madre Mia Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Jeg var heller ikke særlig flink til å rense ansiktet før. Syntes ingen produkter var gode eller enkle å bruke. Helt til jeg fikk Clinique hudpleieserie med ansiktsvask (i pumpeflaske), toner og fuktighetskrem (DDML) og en annen fuktighetskrem. Det var mye søl og styr de første kveldene, men nå er det like selvfølgelig som å pusse tennene til kvelds og tar bare etpar minutter. Og huden min er fri for sorte prikker, urenheter og tørre partier. Dessuten ser huden mye yngre ut! Det er faktisk helt sant, forandringen var tydelig. Jeg vil anbefale deg å begynne med renseprogram, du vil bli veldig fornøyd. Lykke til!
L79 Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Kan du si noe mer om hvilke produkter du bruker, mer spesifikt på navn? Jeg har også problemer med sorte prikker som ALDRI forsvinner.
Saeria Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Har dere prøvd basiron? Hvis dere har det og den ikke funket, så kan dere kan jo gå til legen og be om Differin. Den skal løse opp de prikkene som tetter porene. De tar ikke kviser som ligger dypt, men det ser ikke ut til å være problemet her. Ellers anbefaler jeg god hudpleie.
Gjest Gjest_Ariadne_* Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 God hudpleie er viktig. "Sorte prikker" er talgansamlinger i porene, og noen av årsakene til at de er sorte, er at forurensning etc. fester seg i talget, men også fordi talget oksiderer. For å fjerne de sorte prikkene kan du/dere prøve "Nivea Soft Strips" - dette er et slags "plaster" som fuktes med vann før det legges over problemområdet. Når det er tørt, drar du det av (kan gjøre litt vondt), og de sorte prikkene følger med. Man får bedre effekt ved å dampe huden så porene er åpne før man bruker stripsene. Det finnes også ulike ansiktsmasker som hjelper, såkalte "peel-off"-masker (må ikke forveksles med peeling, det er noe annet). Dette er masker i gele- eller kremform som legges på problemområdet og får tørke, og dras av når den er tørr. Selv har jeg en slik fra Yves Rocher som er veldig bra, men det finnes sikkert noe tilsvarende på VITA etc. En fordel også her at huden dampes først, men man må tørke vekk fukten før man legger masken, ellers vil den ikke tørke. Det kan hende at behandlingene må gjentas i en periode før de sorte prikkene er borte, og så er det selvsagt viktig å forebygge så man ikke får nye. - God rens er viktig, morgen og kveld. Bruk gjerne poresammentrekkende produkter (tonic, serum etc.) på problemområdene, Vichy har bl.a. dette. Iskaldt vann hjelper til å lukke porene. Det finnes også spesielle ansiktskremer med poresammentrekkende egenskaper. - Gjør en ansiktsskrubb (peeling) 1-2 ganger i uka på problemområdene. Det finnes både "fysisk" peeling (med "kornete" konsistens som sliper/polerer huden) og kjemisk peeling med syrer som løser opp og fjerner døde hudceller etc. L'Oreal har gode peelinger av begge typer. Lykke til!
skriblerierequalsliv Skrevet 14. november 2007 #6 Skrevet 14. november 2007 Vet ikke om du bruker å nappe øyenbrynene, men det er et kjempestort must og også veldig enkelt. Det er lett å glemme øyenbrynene, men de er en stor del av ansiktet, og et par bra formede øyenbryn definerer ansiktet på en positiv måte. Hvis du ikke har noe erfaring med napping av bryn kan du oppsøke en frisørsalong der de gjør jobben for deg for en billig penge, 100 kr eller noe sånt. Billig når du tenker hvor lenge det vil vare, og at du da i tillegg har en form å nappe utifra, som passer ansiktet ditt. NB! Napp for all del ikke for mye, brynene skal ha en naturlig, litt busket form samtidig som de ser velstelt og definerte ut. Ellers kan rouge være en god sak for å skape mer glød i huden, husk å påføre den i sirkelbevegelser på området med kinnbeinet, slik at det får en naturlig look. H&M har f. eks. en helt grei rouge til ca. 40 kr. Husk at man ikke skal se at man har på rouge sånn til hverdags, men du kan gjerne påføre mer og i en mer dramatisk farge til fest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå