Gå til innhold

Påskeegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å gi et til gutten min, men husker ikke hvilken dag det er en skal gi dem på? :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Påskeaften? :forvirra:

Skrevet

Men når er det..? :oops:

Gjest gjest1
Skrevet

Påskeaften er neste lørdag altså den 19 april.

Gjest Starya
Skrevet

Vel, sønnen min sa i dag at han gleda seg til i morgen, for da fikk han påskeegg... ja, for det var jo påskeferie nå! :ler: Ja ja, han kan jo drømme...

Skrevet

Så søtt da:)

Hvor gammel er sønnen din?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vil og ha påskeegg!! :oops:

Men jeg får bare til svar fra samboeren : "Du er feit nok fra før"..

:evil:

Gjest gjest1
Skrevet

for en teiting.....

Ble inspirert av dere og skal nå ut og kjøpe påskeegg til min kjære(håper han ikke leser dette)

Tror jeg skal fylle det med snop, siden jeg liker pondusen hans :D

Skrevet
Jeg vil og ha påskeegg!!  :oops:  

:o

DA hadde jeg blitt sur da!! :kjempesinna:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ble og det de første gangene han sa det, men nå lar jeg det ikke gå innpå meg.

Jeg svarer bare : "Snakk for deg sjøl"..

Gjest Anonymous
Skrevet

Sorry, var ikke meningen å villede tråden her.. :wink:

Skrevet

For en dumming! :sinna:

Da jeg var barn fikk vi ikke påskeegg på påskeaften, men 1. påskedag. Da hadde haren vært innom på natten. :wink:

Det samme gjelder julenissen. Han kommer (enda) natt til 1. juledag, ikke natt til julaften. Dette fordi vi bruker skikker fra Amerika i jula, og da har påskeharen gjort det samme som julenissen.

Skrevet

Jeg hadde bare gått ut og kjøpt meg et diigert egg, jeg. Og IKKE delt med ham hvertfall :wink:

Gjest Starya
Skrevet

Sønnen min er ni.

Jeg skjønner han i grunnen godt, jeg synes også å huske fra barndommen at påskeegget varte å rakk kjempelenge... Selektiv hukommelse kalles det... :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja kanskje jeg gjør det :blunke:

Skrevet

Ja, Starya..

Jeg kan mene å huske at ferien varte en god del lenger og... :roll:

Skrevet

Vi fikk påskeegg fra skjærtorsdag til 1. påskedag, vi.

Men det ble jo ikke annet påskegodis, da..

Skrevet

Tradisjonen sier at påskeegget skal en få 1. påskedag, ettersom det er det som er gledens dag i påsken. De andre dagene er jo strengt tatt ikke så mye å feire, hvis en skal se hen til historen bak.

Jeg var hjemme for noen uker siden og fikk med påskeegg av mamma'n min da :rosaengel: , og kommer nok til å åpne det når helligdagene begynner. Og siden jeg får besøk i påsken, så skal jeg nok lage et egg til han også... :kgblunk:

Skrevet

Også vant til å få påskeegg 1. påskedag.

Men nå er jeg voksen og kan bestemme selv... tralalala... og her i huset er eggene fylt, bare mitt igjen, og det skal min mann få fylle. Men det er det største egget jeg noengang har sett, så skal jeg få spist opp mer enn toppen må jeg nesten få det nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...